Najczęściej komentowane trendy rynkowe na serwisach społecznościowych wokół CeBIT 2013 to Shareconomy, rozwiązania mobilne, cloud computing oraz Big Data.


Targi CeBIT 2013 zostały oficjalnie otwarte przez Kanclerz Niemiec Angelę Merkel oraz Premiera Polski Donalda Tuska. Oboje odwiedzili m.in. stoisko IBM. Ich obecność na Targach była często komentowana na serwisach społecznościowych – wynika
z analizy mediów społecznościowych, jaką z okazji CeBIT 2013 prowadzi Polskie Laboratorium Oprogramowania IBM przy wykorzystaniu rozwiązania IBM PureData System for Analytics.

Nazwisko Angeli Merkel było najczęściej pojawiającym się słowem w komentarzach w mediach społecznościowych, głównie w serwisach mikro-blogowych pierwszego dnia Targów. Pojawiło się w ponad 6,2% wpisów, podczas gdy imię Angela – w 2%. Shareconomy, temat przewodni CeBIT 2013 pojawił się w 5,4% komentarzy, cloud computing w 2,4%, mobilność w 1,8% komentarzy. Nazwisko Premiera Polski Donalda Tusko znalazło się na szóstym miejscu najczęściej wymienianych słów pierwszego dnia Targów (1,7% komentarzy).

Eksperci z Polskiego Laboratorium Oprogramowania IBM przeanalizowali również, jak często komentowane były najważniejsze obecnie trendy technologiczne i rynkowe. Pojawiły się one w ok. 10 proc. ogólnej liczby komentarzy. Pierwszego dnia Targów aż 44% z nich dotyczyło Shareconomy (36% drugiego dnia), 26% rozwiązań mobilnych (30% drugiego dnia), 22% cloud computing (25% drugiego dnia), oraz 8% analizy dużych zbiorów danych Big Data Analytics (rownież 8% drugiego dnia).

W kontekście IBM najczęściej pojawiającymi się pojęciami w komentarzach na serwisach społecznościowych były cloud (30%), Big Data (23%), Shareconomy (17%), Inteligentny Handel (13%) oraz rozwiązania mobilne (12%).

IBM była najczęściej wymienianą firmą w komentarzach dotyczących Big Data (17%).

Przez pierwsze dwa dni Targów pojawiło się ok. 40. tys. wpisów na mediach społecznościowych, które dotyczyły CeBIT 2013. Aż 94 proc. tej liczby pochodziło z Niemiec. Polska była trzecim krajem generującym najwięcej komentarzy, po Niemczech i Rosji, wyprzedzając m.in. Francję, Wielką Brytanię, USA i Chiny.

źródło: IBM

Kan