Jesteś tutaj:-, Aplikacje, Foto, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Praca, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Wydarzenia-Jak pracować lepiej dzięki urządzeniom Cisco Webex do pracy hybrydowej

Jak pracować lepiej dzięki urządzeniom Cisco Webex do pracy hybrydowej

Obecnie firmy powinny być szczególnie empatyczne wobec pracowników i dbać o ich dobre samopoczucie. Ostatnie kilka lat postawiło na głowie sposób wykonywania pracy. Świat pracy zmienił się nieodwracalnie.

Rzeczywistość hybrydowego modelu pracy stawia nowe wyzwania. W badaniu dot. zmęczenia spotkaniami (ang. The Data Behind Video Meeting Fatigue and How to Combat It) przeprowadzonym przez Dimensional Research, 81% ankietowanych przyznało, że pod koniec dnia wypełnionego spotkaniami wideo odczuwa fizyczne dolegliwości. Mimo, że czuli większą elastyczność i byli bardziej produktywni podczas pracy zdalnej, wzrost liczby spotkań wideo miał negatywny wpływ na ich samopoczucie.

Zmiana może również oznaczać postęp. W hybrydowym modelu pracy przemyślany projekt i funkcjonalna technologia to połączenie o niezwykłym potencjale, które może pomóc w:

  • Organizacji spotkań, których przebieg i sposób prowadzenia ograniczą zmęczenie.
  • Projektowaniu bardziej zrównoważonego miejsca pracy.
  • Tworzeniu inkluzywnego doświadczenia, które łączy ludzi na całym świecie.
  • Zapewnieniu jeszcze większej elastyczności w doborze miejsca i sposobu wykonywania pracy.

 

„W tej nowej rzeczywistości urządzenia Webex zostały zaprojektowane tak, aby w pełni wykorzystać to, co najlepsze w pracy hybrydowej. Użytkownicy urządzeń Webex deklarują większą produktywność oraz lepszą współpracę, a 65% twierdzi, że nigdy nie odczuwa frustracji podczas spotkań wideo” – mówi Snorre Kjesbu, starszy wiceprezes i dyrektor generalny, Webex Devices w Cisco.

 

Wideokonferencje dbające o samopoczucie i zrównoważony rozwój

Dzięki elastyczności, model hybrydowy umożliwił pracownikom pracę w praktycznie dowolnym miejscu. Każda przestrzeń może stać się miejscem pracy. Niemniej jednak, każde miejsce pracy – dom, biuro czy podróż – niesie ze sobą wyjątkowe wyzwania. W przeprowadzonym badaniu hałas w tle oraz słaba jakość dźwięku i obrazu były głównymi źródłami frustracji podczas spotkań wideo, powodując zmęczenie uczestników. Nasuwa to następujące pytania:

  • Jak wspierać naturalne więzi międzyludzkie, gdy część uczestników jest w biurze, a część w domu?
  • Jak uporać się ze zmiennymi warunkami w miejscu pracy?
  • Jak możemy ograniczyć wpływ naszego miejsca pracy na środowisko, gdy powrócimy do pracy w biurach?

Sprzęt i oprogramowanie projektowane z myślą o użytkowniku mogą rozwiązać te problemy. Jednocześnie firmy przeprojektowują przestrzenie biurowe i wprowadzają do nich nowe technologie. Mogą robić to tak, aby zadbać o dobre samopoczucie użytkowników i bardziej zrównoważony charakter prowadzonej działalności.

Webex Room Bar

 

Снимок экрана 2022 06 02 в 16.28.37

 

Cisco prezentuje nowy Webex Room Bar, potężne urządzenie do sal konferencyjnych, które zmienia pokoje spotkań oraz małe i średnie sale konferencyjne w centrum aktywnej współpracy – miejsce, gdzie ludzie mogą czuć się dobrze mimo dzielącej ich odległości. Urządzenie wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby idealnie kadrować wszystkie osoby obecne w pokoju, zapewniając również wszystkim obecnym równe możliwości uczestniczenia w rozmowie, niezależnie od miejsca, w którym pracują. Dźwięk przestrzenny sprawia, że każdy uczestnik spotkania czuje, jakby cały zespół był obecny w pomieszczeniu. Funkcja usuwania zakłóceń przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji ogranicza do minimum czynniki rozpraszające uwagę i zapewnia, że dźwięk jest wyraźny. Kompatybilność z rozwiązaniami wideo innych firm oferuje niezrównaną elastyczność, dzięki której można dołączyć do dowolnego spotkania także na innej platformie niż Webex.

Webex Room Bar dba również o zrównoważony charakter sal konferencyjnych – jest lżejszy, cieńszy i wyprodukowano go z myślą o łatwym demontażu i recyklingu. Do produkcji urządzenia i do jego opakowania zużyto znacznie mniej materiałów – brak tu opakowań typu „pudełko w pudełku”, jednorazowych pojemników piankowych czy zbędnych części. To niewielkich rozmiarów, elastyczne i wydajne urządzenie do sal konferencyjnych może umożliwić prowadzenie wciągających, wieloplatformowych wideokonferencji w dowolnym pokoju spotkań czy małej sali konferencyjnej.

Urządzenia zaprojektowane z myślą o wszystkich

Firmowe biuro w nowej rzeczywistości pracy wygląda inaczej – miejsca do siedzenia mają bardziej elastyczny charakter (tzw. „gorące biurka”), a dedykowanej przestrzeni jest mniej. Współdzielone miejsca do siedzenia to wyzwanie, ponieważ taki model może skutkować utratą przez pracowników poczucia posiadania spersonalizowanej przestrzeni. Aby rozwiązać ten problem, Cisco czyni z „hotdeskingu” doświadczenie bardziej osobiste. Użytkownicy mogą łatwo zalogować się i zarezerwować dostępne urządzenie Webex za pomocą swojego profilu Webex, a następnie uzyskać dostęp do swoich kalendarzy spotkań, tablic i historii połączeń. Przypomina to zabieranie za sobą biurka tam, gdzie akurat mają usiąść.

To rozwiązanie działa w całej gamie produktów Webex Desk Series, m.in. na wielofunkcyjnych urządzeniach do pracy grupowej, takich jak Webex Desk Pro, czy modułowo przez Webex Desk Hub.

W dni, kiedy pracownik nie jest w stanie dotrzeć do biura, urządzenia Webex umożliwiają mu uczestniczenie w każdym spotkaniu, gdziekolwiek się znajduje.

Kamera biurkowa Cisco 1080p

1080cam

Cisco przedstawia nową kamerę biurkową Cisco Desk Camera 1080p, wyposażoną w mikrofony dookólne i technologię wykrywania twarzy, zapewniającą najlepszą w swojej klasie automatyczną ekspozycję, automatyczną regulację ostrości i balans bieli. Dzięki temu członkowie zespołu będą wyraźnie widzieć i słyszeć osobę wypowiadającą się niezależnie od tego, co dzieje się za nią – w domu czy w biurze. Kamera Cisco Desk Camera 1080p zapewnia doskonałą jakość obrazu na domowym monitorze czy laptopie, a także może być używana w biurze do hotdeskingu.

Jednym z najważniejszych aspektów integracji jest zrozumienie siebie nawzajem. Spotkania prowadzone w trybie hybrydowym mogą w jeszcze większym stopniu angażować uczestników, zapewniając wszystkim z nich możliwość zrozumienia udostępnianych treści, bez względu na bariery językowe. Dlatego też Cisco ogłosiło udostępnienie na urządzeniach Webex technologii tłumaczenia w czasie rzeczywistym. Spotkanie tłumaczone jest na ponad 100 języków, a tłumaczenie pojawia się jako tekst na ekranie.

W przypadku naprawdę ważnych spotkań i wydarzeń, na urządzeniach dostępne jest również tłumaczenie symultaniczne. Dzięki tej niesamowitej funkcji spotkania są tłumaczone na żywo przez zawodowego tłumacza, dzięki czemu bariery geograficzne i językowe przestają istnieć.

Elastyczne urządzenia do pracy grupowej

Technologia odgrywa ogromną rolę w pracy hybrydowej i ma wpływ na wiele sposobów komunikacji – np. rozmowy i spotkania, a także na innowacyjność i kreatywność. Kiedy członkowie zespołu pracują w różnych lokalizacjach, technologia staje się łącznikiem, który pozwala podtrzymać kontakt. Jeśli technologia wydaje się toporna lub po prostu nie działa z wykorzystywanymi narzędziami, kontakt urywa się, a innowacje i kreatywność schodzą na dalszy plan.

Technologia do pracy grupowej powinna działać dokładnie tak samo, jak jej użytkownik – niezależnie od tego, gdzie jest i jak pracuje. Musi też umożliwiać udostępnianie treści z wykorzystywanych narzędzi. Urządzenia z serii Webex Room, Desk i Board będą umożliwiać udostępnianie treści AirPlay za pośrednictwem RoomOS 11.

Urządzenia Webex będą również obsługiwać bezprzewodowe udostępnianie treści przez Miracast z urządzeń z systemem Windows.

Co więcej, użytkownicy będą mogli dostosowywać interfejsy swoich urządzeń, co wpisuje się w filozofię otwartości Cisco. Urządzenia z serii Webex Desk i Board umożliwią również skorzystanie z trybu Kiosk – to funkcja, która umożliwia firmie zastąpienie pierwotnego interfejsu użytkownika własną, indywidualnie dostosowaną aplikacją webową. Użytkownicy mogą skorzystać z aplikacji webowej, na przykład, do zadzwonienia na recepcję, do działu pomocy lub do specjalisty z danego działu.



Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.