24 i 25 marca odbędzie się wiosenna edycja Festiwalu Pracy JOBICON Online! Udział w imprezie potwierdziło blisko 130 pracodawców. To druga odsłona JOBICON w sieci – pierwsza zgromadziła aż 68 tys. uczestników. Wydarzenie łączy atuty targów pracy z interaktywną formułą, umożliwiającą inspirujące spotkania z pracodawcami i influencerami. Gośćmi specjalnymi imprezy będą m.in. Magda Gessler, Radek Kotarski, Jasiek Mela, Piotr Kędzierski oraz Bartek Czarkowski. Przewidziano także blisko 300 warsztatów, webinariów i sesji Q&A.

 

Najważniejsze informacje:

  • Już 24 i 25 marca wiosenna edycja Festiwalu Pracy Jobicon Online.
  • 130 pracodawców zapowiedziało udział w imprezie
  • JOBICON Online przyciągnął jesienią 758 000 unikalnych wyświetleń strony.
  • W programie blisko 300 warsztatów, webinariów, sesji Q&A i wystąpień.
  • Wdrożono nowe usprawnienia dla firm i wydłużony cykl życia ogłoszeń.

 

Festiwal na nowe czasy

Pandemia COVID-19 niewątpliwie zamieszała na rynku pracy w Polsce i na świecie. Przed pracodawcami, pracownikami i kandydatami pojawiły się nowe wyzwania i trudności. Czy jednak wpłynęło to na naszą gotowość do podjęcia odważnych kroków w karierze? Okazuje się, że nie. Potwierdza to badanie „Polacy w środowisku pracy” przeprowadzone przez Pracuj.pl, według którego aż 86% respondentów jest otwartych na zmianę pracodawcy, jeśli pojawi się dobra propozycja. Dodatkowo co trzeci Polak aktywnie szuka nowych ofert.

 

222

 

By pomóc kandydatom i firmom, Grupa Pracuj stworzyła Festiwal Pracy JOBICON Online – nową odsłonę znanej i popularnej imprezy, przystosowaną do zmienionych realiów. W jej pierwszej wirtualnej edycji w październiku 2020 udział wzięło aż 68 000 uczestników – to więcej, niż łącznie podczas pięciu „stacjonarnych” edycji festiwalu. Blisko 6 na 10 uczestników poszukiwało nowych pracodawców, ale festiwal przyciągał ich również m.in. możliwością wzięcia udziału w warsztatach, prelekcjach, konsultacjach CV i spotkaniach z pracodawcami, ekspertami i influencerami. Średnia ocena wydarzenia wystawiana przez gości JOBICON wyniosła 8 pkt w 10-stopniowej skali.

Gwiazdy, eksperci i tysiące ofert

Po tych sukcesach JOBICON Online powraca w nowej, jeszcze bardziej dopracowanej i bogatej w wydarzenia formule. Najbliższa, wiosenna edycja odbędzie się 24 i 25 marca, a udział w Festiwalu Pracy zapowiedziało już ponad 130 pracodawców. Są to znane, polskie firmy oraz międzynarodowe korporacje z przeróżnych sektorów. Pracodawcy poszukują nie tylko osób na staże i praktyki, ale także stanowiska juniorskie, średniego szczebla oraz menedżerskie.

Interaktywną przestrzeń ponownie stworzy autorska platforma JOBICON. Festiwal to okazja dla kandydatów i przedstawicieli firm, by spotkać się w ciągu dwóch dni wypełnionych webinariami, rozmowami z ekspertami, konsultacjami CV, symulacjami rozmów kwalifikacyjnych. Uzupełnieniem wydarzenia jest towarzysząca mu konferencja online, na której użytkownicy spotkają wielu wyjątkowych gości. Inspirującymi opowieściami w tym roku podzielą się między innymi: Magda Gessler (restauratorka, osobowość telewizyjna), Radek Kotarski (autor kanału YouTube Polimaty, szef wydawnictwa Altenberg), Jasiek Mela (podróżnik, zdobywca biegunów i działacz społeczny), Piotr Kędzierski oraz Bartek Czarkowski (dziennikarze newonce.radio) oraz ich gość, Adam Przeździęk (analityk trendów i bloger).

Na głównej scenie Festiwalu wysłuchać będzie można wystąpień na bardzo różnorodne tematy, m.in. jak radzić sobie z trudnościami zawodowymi, jak osiągać wyznaczone cele i wykorzystywać atuty, co czeka nas w przyszłości, a przede wszystkim – jak wygląda praca w poszczególnych branżach.

Podobnie, jak podczas pierwszej edycji nie zabraknie także kluczowego elementu targów, czyli tysięcy wyjątkowych ofert pracy, przygotowanych specjalnie na JOBICON i związanych wyłącznie z tym wydarzeniem.

 

– JOBICON Online to wyjątkowa okazja do spotkania w czasach, gdy w obliczu pandemii wciąż trudno o kontakt z pracodawcami i otwartą rozmowę o oczekiwaniach, możliwościach i inspiracjach zawodowych. Firmy mają okazję poznać talenty otwarte na nową wiedzę i możliwości, a szukający zatrudnienia poznać trendy rynku oraz co panują i oferują pracodawcy. Ta interaktywna formuła daje nowe możliwości wymiany wiedzy i kontaktu, o które trudno w codziennej rekrutacji zdalnej – komentuje Emilia Dąbrowska, Category Marketing Coordinator w Grupie Pracuj.

Nowe możliwości

Po doświadczeniach z pierwszej, wirtualnej edycji festiwalu specjaliści z Pracuj.pl nie zwalniają tempa. Autorska platforma, na której odbyły się targi została udoskonalona, by zapewnić jeszcze lepszą jakość i efektywność zarówno uczestnikom, jak i wystawcom.

 

Jesienna edycja JOBICON 2020 była pierwszą organizowaną w pełni wirtualnie. Bardzo się cieszę, że nasza autorska platforma sprawdziła się. By sprostać oczekiwaniom naszych odbiorców i jeszcze mocniej usprawnić działanie platformy, poprosiliśmy o opinie pracodawców i użytkowników. Na podstawie zebranych doświadczeń ulepszamy działanie, aby dostęp do wszystkich oferowanych możliwości był jeszcze szybszy i łatwiejszy – mówi Karolina Sapińska, Product Marketing Specialist w Grupie Pracuj.

Na podstawie opinii użytkowników usprawniono nawigację na stronie internetowej, ułatwiając m.in. dostęp uczestników do informacji o wydarzeniach i możliwość dołączania do nich. Powstała nowa zakładka „harmonogram”, dzięki której można z łatwością odnaleźć interesujące nas warsztaty, webinary czy sesje Q&A przygotowane przez pracodawców – a będzie w czym wybierać, bo przygotowano ich niemal 300, o szerokim zróżnicowaniu tematów.

Metamorfozę przeszła również wyszukiwarka pracodawców przez co łatwiej odnaleźć wymarzonego pracodawcę poprzez wpisanie jego nazwy w specjalnie przeznaczone do tego pole. Ponadto spotkania grupowe z pracodawcami będą mogły pomieścić aż 30 uczestników – trzykrotnie więcej, niż w pierwszej edycji. Wydłużony został także okres prezentacji festiwalowych ofert pracy. Pierwsze już pojawiły się na platformie i na Pracuj.pl, a pracodawcy dodają kolejne. Ogłoszenia będą dostępne jeszcze przez dwa tygodnie od startu festiwalu. Dzięki temu uczestnicy będą mieli więcej czasu na zapoznanie się w ofertami i przygotowanie do aplikowania.

Nie tylko młode talenty

Jak wykazują badania Festiwalu Pracy JOBICON Online, wydarzenie to stanowi okazję do poznania bardzo różnorodnych profili kandydatów – nie tylko najmłodszego pokolenia talentów. Blisko 8 na 10 gości JOBICON zdecydowało się zaaplikować na oferty pracodawców obecnych na wydarzeniu lub zamierza to zrobić w przyszłości.

Uczestnicy JOBICON najczęściej poszukiwali pracy na stanowiskach specjalistów średniego szczebla – robiło to 48% uczestników. Nieco mniej, bo 42% osób szukało ofert na stanowisko młodszego specjalisty. Natomiast 27% gości JOBICON zainteresowanych było stażami i praktykami. Co ciekawe, 26% uczestników szukało miejsc pracy na stanowiskach kierowniczych.

Zapisy uczestników na Festiwal Pracy JOBICON Online już trwają, a od 15 marca na profilach pracodawców można odnaleźć specjalne oferty pracy. Dodatkowe szczegóły można znaleźć na stronie jobicon.pracuj.pl. Wydarzenie jest bezpłatne.