Jesteś tutaj:-, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Praca, Raporty i prezentacje, Rynek-PZU wykorzystuje sztuczną inteligencję od Tractable w obsłudze szkód komunikacyjnych

PZU wykorzystuje sztuczną inteligencję od Tractable w obsłudze szkód komunikacyjnych

PZU, największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej wykorzystuje sztuczną inteligencję aby udoskonalić sposób oceny szkód komunikacyjnych pojazdów ubezpieczonych w Polsce.

PZU obsługuje rocznie blisko 500 000 szkód komunikacyjnych, z czego duża część realizowana jest przy współpracy z warsztatami naprawczymi. Wcześniej, największy polski ubezpieczyciel przeprowadzał szczegółową weryfikację około 20 proc. spraw (pozostałe 80 proc. zatwierdzano w procesie uproszczonej kontroli).

Rozwiązania sztucznej inteligencji oferowane przez firmę technologiczną Tractable umożliwiają weryfikację w czasie rzeczywistym niemal wszystkich szkód komunikacyjnych obsługiwanych przez PZU. Algorytmy potrafią szybciej i dokładniej wykryć więcej nieprawidłowości, oraz potwierdzić, że wszystkie naprawy są realizowane z zachowaniem procedur i standardów  przyjętych przez PZU.

PZU współpracuje z Tractable od 2018 roku i jest pierwszym ubezpieczycielem w Polsce korzystającym ze sztucznej inteligencji do obsługi szkód w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jak dotąd technologia została wykorzystana do likwidacji ponad 150 000 zgłoszeń, co stanowi 1/3 rocznego wolumenu, o wartości 1,3 mld PLN. Zastosowane rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę szkód, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu.

 

– W PZU jesteśmy głęboko przekonani, że współpraca z najlepszymi startupami ubezpieczeniowymi owocuje pozytywną transformacją w naszej firmie. Cieszę się, że wraz z Tractable wdrożyliśmy innowacyjną technologię computer vision. Dzięki temu obsługa szkód dla naszych klientów przebiega szybciej i efektywniej. Jesteśmy zadowoleni nie tylko z sukcesu programu, ale także z faktu, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożyliśmy tę unikalną technologię na taką skalę we współpracy z jedną z czołowych brytyjskich spółek technologicznych. W PZU jesteśmy otwarci na współpracę z młodymi technologicznymi firmami z całego świata – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU, który odpowiada za współpracę ze startupami.

– To niewiarygodne widzieć, jak PZU, jedna z najważniejszych spółek w Polsce, wdraża nasze nowoczesne rozwiązanie na wielką skalę. To pokazuje otwartość spółki na innowacje i sytuuje PZU wśród najbardziej zaawansowanych ubezpieczycieli na świecie. Nasze rozwiązanie daje PZU kontrolę nad 100% napraw i szkód, wszystko w czasie rzeczywistym, dzięki szybkości i zasięgowi sztucznej inteligencji – podkreśla Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.

 

Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Tę technologię można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania procesem obsługi szkody – wszystko to zapewnia szybkie rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania.

Sztuczna inteligencja Tractable obsłużyła ponad 1 mld szkód komunikacyjnych dla czołowych ubezpieczycieli na świecie, w tym dla Ageas UK, Covéa, największego ubezpieczyciela samochodowego na rynku francuskim, oraz dla Tokio Marine, największego ubezpieczyciela pojazdów w Japonii.



Autor |2020-11-27T11:53:42+01:0027 listopada 2020 13:00|Kategorie: Aplikacje, Inne, Internet, Newsy, Oprogramowanie, Praca, Raporty i prezentacje, Rynek|Tagi: , , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Bel 1 grudnia 2020 w 21:28 - Odpowiedz

    PZU sobie pomogło ale klientom nie wiele to zmieniło , może potrzeba więcej czasu aby technologia przynosiła korzyści obu stronom .

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.