PPRO, globalna platforma oferująca rozwiązania płatnicze – między innymi dla agentów rozliczeniowych – podpisała z Polskim Standardem Płatności umowę o uczestnictwo w systemie BLIK. Dzięki temu, agenci rozliczeniowi i partnerzy PPRO, będą udostępniać płatności BLIKIEM sklepom internetowym na całym świecie. To kluczowy krok w budowaniu masowej akceptacji BLIKA w globalnym ecommerce. 

PPRO jest globalną platformą obsługującą bezpośrednio płatności oraz pierwszym międzynarodowym partnerem BLIKA. Partnerstwo to zapewnia PPRO – jako międzynarodowemu agentowi rozliczeniowemu oraz globalnej sieci dostawców usług płatniczych – możliwość prowadzenia obsługi płatności realizowanych tą popularną metodą.

Partnerska współpraca  zostaje podjęta w momencie, kiedy wymiana handlowa zyskuje na znaczeniu w wymiarze transgranicznym. Klienci szukają towarów oraz niższych cen poza swoimi rodzimymi rynkami. Firma badawcza Forrester prognozuje, że do 2022 roku 20 proc. handlu elektronicznego detalicznego będzie prowadzona w wymiarze transgranicznym. Podczas gdy handel elektroniczny rozwija się w wymiarze ogólnoświatowym, płatności coraz częściej realizowane są w wymiarze lokalnym.

Dla Polskiego Standardu Płatności to ważny krok w ramach strategii szerokiego udostępniania płatności BLIK w zagranicznych serwisach ecommerce. Dzięki współpracy z PPRO, wszyscy agenci rozliczeniowi, którzy korzystają z jego rozwiązań na lokalnych rynkach, będą mogli udostępnić swoim klientom – sklepom internetowym – płatności BLIKIEM.

 

To dla nas przełomowa współpraca w zakresie upowszechniania możliwości wykorzystania BLIKA przy zakupach w zagranicznych sklepach internetowych. Dzięki umowie z PPRO, wielu agentów rozliczeniowych uzyska dostęp do polskiego systemu płatności i zaoferuje je swoim klientom – mówi. Jest to również ważny krok, który uatrakcyjni ofertę BLIKA dla zagranicznych banków.” – mówi Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – „Od dłuższego czasu obserwujemy zwiększone zainteresowanie globalnych operatorów płatności potencjalną współpracą z nami. Sukces BLIKA od początku był monitorowany przez zagranicznych agentów rozliczeniowych, dlatego jestem przekonana, że ta współpraca zaowocuje jeszcze szerszą siecią akceptacji w eCommerce.

 

BLIK staje się coraz popularniejszym sposobem płatności e-commerce w Polsce. Według danych Narodowego Banku Polskiego już od trzech kwartałów powiększa swoją przewagę w tym zakresie nad płatnościami kartą. Dzięki współpracy z PPRO użytkownicy BLIKA będą mogli korzystać z niego w sklepach internetowych na całym świecie.

 

Rosnąca popularność płatności typu „push” to efekt dążenia klientów do większej kontroli nad swoimi finansami i prywatnością, a z drugiej strony – akceptantów do ograniczania kosztów i ryzyka procesu akceptacji płatności. Zatem, niezmiernie cieszy nas fakt, że możemy być pierwszym międzynarodowym partnerem dla BLIKA. Bezpośrednia integracja z polskim systemem płatności mobilnych usprawni obsługę płatności dla użytkowników końcowych, czyli klientów oraz akceptantów, a także przyczyni się do wzrostu wolumenu sprzedaży. Zarówno nasi partnerzy, jak i my, z niecierpliwością czekają na wymierne efekty zawarcia tej długoterminowej współpracy partnerskiej” – powiedział Jack Ehlers, Dyrektor  Produktu, Sieci Płatności oraz Rozwoju  wPPRO.