Użytkownicy kart Visa wydanych przez PKO Bank Polski mogą już płacić z Garmin Pay

  • Klienci PKO Banku Polskiego posiadający karty Visa mogą już płacić zbliżeniowo zegarkami z funkcją Garmin Pay
  • Szybkie, wygodne i bezpieczne płatności za pomocą smartwatcha są szczególnie przydatne osobom aktywnym fizycznie
  • Rozwiązanie Garmin Pay wykorzystuje technologię tokenizacji Visa

Użytkownicy kart Visa wydanych przez PKO Bank Polski mogą szybko, wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo zegarkami marki Garmin, wyposażonymi w funkcję Garmin Pay. Takich transakcji można dokonywać we wszystkich terminalach akceptujących płatności zbliżeniowe w Polsce i na świecie. Wdrożenie płatności z Garmin Pay w PKO Banku Polskim było możliwe dzięki tokenizacji Visa. To technologia, która ułatwia bankom udostępnianie innowacyjnych rozwiązań płatniczych.

Cieszymy się, że tokenizacja Visa pozwala na zaoferowanie konsumentom wygodnych płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem smartwatchy przez kolejny już bank. Mogą być one szczególnie przydatne osobom aktywnym, uprawiającym sport, na przykład biegaczom. Jak pokazało badanie przeprowadzone na zlecenie Visa, 60% respondentów jest zainteresowanych płaceniem za pomocą tzw. ubieralnych urządzeń płatniczych w czasie aktywności fizycznej1” – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny na Polskę i Węgry, Visa.

Badanie The Sweaty Money pokazało również, że osoby uprawiające sport boją się nosić ze sobą karty płatnicze, smartfony czy gotówkę w czasie aktywności fizycznej – 57% respondentów przyznało, że obawia się o ich utratę lub po prostu nie ma gdzie ich schować. Prawie połowa (49%) badanych stwierdziła, że przynajmniej raz musiała zrezygnować z zakupu produktu tuż przez ćwiczeniami lub zaraz po nich, ponieważ nie miała przy sobie nic, co umożliwiałoby płatność1. Idealnym rozwiązaniem w tego typu sytuacjach są płatności Visa z Garmin Pay.

Bank systematycznie zwiększa wachlarz usług dla klientów preferujących mniej standardowe, ale zyskujące na popularności rozwiązania umożliwiające płatności zbliżeniowe. Teraz będą mogli oni płacić nie tylko kartami czy telefonami, ale również zegarkami” – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim. „Usługa trafi w gusta osób odpoczywających aktywnie i pracujących w warunkach dużej mobilności. Potrzebują oni narzędzia, żeby płacić szybko i wygodnie – tak działa Garmin Pay. Wystarczy nachylić nadgarstek z zegarkiem nad czytnikiem – terminal rejestruje transakcję, a ja dziękuję sprzedawcy i ruszam w drogę” – dodaje Paweł Placzke.

Aby rozpocząć korzystanie z Garmin Pay, musimy zainstalować na swoim smartfonie aplikację Garmin Connect Mobile, połączyć z nią nasz smartwatch, a następnie dodać do aplikacji kartę Visa. Dokonywanie transakcji jest możliwe od razu po aktywacji portfela i ustaleniu 4-cyfrowego kodu” – mówi Jakub Szałamacha, Marketing Manager Garmin Polska. „Płatności zegarkiem Garmin z funkcją Gamin Pay są bardzo proste i szybkie – wystarczy wybrać na nim funkcję płacenia, podać kod i w ciągu 60 sekund zbliżyć zegarek do terminala. Przez kolejną dobę możemy płacić zegarkiem jedynie uruchamiając portfel, bez konieczności ponownego podawania kodu, chyba, że ściągniemy go z ręki. Wówczas zegarek przestanie monitorować nasze tętno i przy płatności zostaniemy poproszeni o wpisanie kodu. To dodatkowe biometryczne zabezpieczenie daje użytkownikom Garmin Pay poczucie pełnego bezpieczeństwa” – dodaje Jakub Szałamacha.

Dzięki tokenizacji Visa dane karty dodanej do aplikacji Garmin Connect Mobile są zastępowane ich cyfrowym odpowiednikiem – tokenem – i umieszczane w tzw. bezpiecznym elemencie, znajdującym się w zegarku. Wygenerowany token jest przypisany do konkretnego urządzenia. W rezultacie dane karty i rachunku nie są ujawniane w procesie przetwarzania transakcji, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo płatności cyfrowych.

Zbliżeniowe płatności z Garmin Pay są akceptowane we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i na świecie. Stanowią one niemal 100% wszystkich terminali działających w Polsce2.

###

1 Badanie The Sweaty Money przeprowadzone przez firmę Wakefield na zlecenie Visa, na grupie 1000 osób dorosłych na terenie Stanów Zjednoczonych w sierpniu 2017 r.

2 Dane Visa.

Statystyki, wyniki badań i rekomendacje podawane są „na chwilę obecną” (ang. „as is”), wyłącznie w celach informacyjnych i nie należy ich uważać za poradę o charakterze operacyjnym, marketingowym, prawnym, technicznym, podatkowym, finansowym lub jakimkolwiek innym.

źródło: Visa