Aplikacja mobilna IKO bije właśnie rekord transakcyjności – klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo zapłacili mobilnie już 100 milionów razy. 5 lat temu IKO było najczęściej wykorzystywane do wypłat gotówki z bankomatów, dziś prawie 1/3 transakcji to płatności w internecie, a w każdym miesiącu bank notuje nawet 7 milionów transakcji mobilnych.

2018 rok jest dla aplikacji IKO przełomowy pod wieloma względami: dynamicznie rośnie liczba osób, które w PKO Banku Polskim aktywnie korzystają z bankowości mobilnej w codziennym zarządzaniu finansami, funkcjonalność jest konsekwentnie rozwijana, a zadowolenie klientów z IKO przełożyło się na tytuł najlepszej na świecie bankowej aplikacji mobilnej według brytyjskiego Retail Banker International.

Obserwujemy ogromne przyspieszenie nie tylko jeśli chodzi o liczbę użytkowników bankowości mobilnej, ale przede wszystkim transakcyjność. Na pierwsze 50 milionów transakcji w IKO czekaliśmy prawie 5 lat, a tymczasem drugie tyle nasi klienci wykonali tylko w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy! To najlepszy dowód na to, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i sukcesywnie zaczyna uzupełniać, a nawet zastępować w codziennym zarządzaniu finansami osobistymi inne formy kontaktu z bankiem. Dziś klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO już prawie tak samo często jak do serwisu transakcyjnego iPKO, a już wkrótce ta proporcja zmieni się na korzyść bankowości mobilnej – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Najbardziej intensywnie bankują z IKO osoby młode w wieku 25-34 lata. Obecnie na każdego użytkownika IKO przypada średnio 7 transakcji mobilnych miesięcznie. W rekordowych dniach klienci płacili i dokonywali przelewów w IKO nawet prawie 450 tysięcy razy (11 czerwca br.), zaś 10 lipca 2018 roku był rekordowy pod względem transakcji IKO w internecie – ponad 120 tysięcy.

W odpowiedzi na sugestie i potrzeby klientów, IKO jest nieustannie rozwijane. W ostatnich tygodniach zostało wzbogacone m.in. o możliwość zastrzegania i zamawiania nowej karty, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), ukraińską i rosyjską wersję językową, obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Jeszcze w tym roku w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), powiadomienia o zdarzeniach (Android) oraz mobilna autoryzacja.W 2. kwartale 2018 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już prawie 2,8 miliona klientów (IKO, iPKO lajt i pełna wersja serwisu iPKO z komórki). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią ponad połowę (59%) mobilnych klientów.

źródło: PKO Bank Polski