Tuż przed rozpoczęciem najważniejszego wydarzenia piłkarskiego na świecie, firma TCL – liczący się gracz w globalnej branży telewizyjnej – przeprowadził badania w kluczowych krajach europejskich poświęcone sposobom uczestniczenia w wyjątkowej, sportowej uczcie – Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej. Opracowana we współpracy z Consumer Science & Analytics (CSA) ankieta została przeprowadzona we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Mimo że wyniki badania wykazały w kilku krajach pewne różnice kulturowe, to pasja do gry i chęć przeżywania sportowych emocji w towarzystwie najbliższych były cechą dominującą.

 

Снимок экрана 2022 11 17 в 18.52.41

 

Polscy kibice zdeterminowani, ale bez szczególnej wiary w wygraną

Jak wynika z badania, ankietowani Europejczycy wykazują duże zainteresowanie piłką nożną, przy czym 7 na 10 osób twierdzi, że zazwyczaj śledzi rozgrywki międzynarodowe, a 15 % deklaruje nawet, że ogląda wszystkie mecze. Dla 61% Europejczyków zamierzających śledzić wydarzenia w 2022 roku jasne jest, że piłka nożna pozostaje priorytetem. Najbardziej zmobilizowani kibice wydają się mieszkać w Polsce (73%), Hiszpanii (71%) i Wielkiej Brytanii (68%).

61% respondentów zamierza śledzić rozgrywki w 2022 roku. Wynika to głównie z faktu, że są fanami piłki nożnej, ponieważ 83% będzie kontynuować oglądanie, nawet jeśli ich drużyna narodowa zostanie wyeliminowana. Dla prawie 1 na 3 respondentów oglądanie piłki nożnej w telewizji to czas dzielony z bliskimi, a 86% Europejczyków twierdzi, że będzie oglądać mecze w domu na swoich telewizorach. Jeśli oglądanie meczów na ekranie telewizora nie jest możliwe, 60% rozważy oglądanie ich na urządzeniu mobilnym – 8 % zamierza kupić nowy telewizor na tę konkretną okazję.

Wśród głównych motywacji do oglądania znajduje się chęć wspierania swojej drużyny narodowej (50%), a także pasja do sportu (35%). Z kolei prawie jedna piąta respondentów (18%) będzie śledzić rozgrywki, ponieważ są wśród nich fani którejś z wybranych gwiazd piłki nożnej. Ponadto zdecydowana większość (83%) będzie śledzić rozgrywki nawet w przypadku wyeliminowania swojej drużyny narodowej, co jest najbardziej widoczne w Polsce (88%).

 

Kluczowe zagadnienia przeprowadzonych ankiet w Polsce

Źródło: Consumer Science & Analytics (CSA)

Z drugiej strony, respondenci z Niemiec (19%) i Francji (17%) są bardziej skłonni od respondentów z innych krajów do utraty zainteresowania, jeśli ich drużyna zostanie zdyskwalifikowana.

Jeśli chodzi o wyniki rozgrywek, kibice z Hiszpanii są najbardziej pewni wygranej swojej drużyny – ponad połowa (51%) ocenia jej szanse na zdobycie trofeum na 7 lub więcej (w skali od 1 do 10). Z kolei większość Brytyjczyków (73%), Francuzów (66%), Niemców (66%) oraz Polaków (61%) wydaje się mniej pewna korzystnego wyniku i ocenia szanse na zdobycie trofeum przez swoją drużynę na 0 do 6 (w skali od 1 do 10).

Znaczna większość Europejczyków (85%) zamierza oglądać zawody w towarzystwie, na przykład z partnerem (43%), członkami rodziny (40%) lub przyjaciółmi (39%). Pragnienie wspólnego spędzenia czasu znajduje również odzwierciedlenie w fakcie, że 86% Europejczyków deklaruje oglądanie tegorocznych rozgrywek w domu na ekranie własnych telewizorów.

 

Z PARTNEREM Z RODZINĄ Z PRZYJACIÓŁMI

Wyniki badań wskazują jednak na pewne różnice kulturowe. Brytyjscy (30%) i hiszpańscy (28%) respondenci spędzą ten czas w barach lub pubach, jeśli akurat nie będą oglądać meczów w domu, podczas gdy badani Niemcy (35%) i Francuzi (34%) obejrzą je w telewizji nawet w domu przyjaciela.

Ponadto francuscy respondenci okazali się bardziej zainteresowani szczegółami i wynikami meczów, ponieważ 35% zamierza oglądać je w domu.

Ponieważ dla wielu osób oglądanie meczu, od rozpoczęcia do końcowego gwizdka, jest oczywiste, 60% badanych rozważa również oglądanie meczów na urządzeniach mobilnych, jeśli nie mają akurat dostępu do telewizora. We Francji (51%) i Wielkiej Brytanii (50%) priorytetem będzie korzystanie ze smartfonów, w Polsce (50%) i Hiszpanii (42%) kibice wybiorą komputery, podczas gdy 38% kibiców w Niemczech będzie oglądać rozgrywki na swoich tabletach.

 

Снимок экрана 2022 11 17 в 18.53.12

Снимок экрана 2022 11 17 в 18.53.22

 

Przeżyj zawody najlepiej jak potrafisz

Międzynarodowe wydarzenie piłkarskie, które ma się wkrótce rozpocząć, może również stanowić dla konsumentów bodziec do zakupu nowych urządzeń, aby mogli w pełni cieszyć się rozgrywkami – i tak 8% Europejczyków objętych zakresem badania wspólnie podzielało ten pogląd, przy czym liczba ta była nieco wyższa wśród osób z Hiszpanii (10%). Chociaż większość respondentów zainteresowanych inwestycją w nowe produkty poszukuje większych ekranów i lepszej jakości obrazu (48% badanych Europejczyków), kibice francuscy bardziej zwracają uwagę na wygląd urządzeń (41% vs 32% dla średniej europejskiej), podczas gdy Hiszpanie priorytetowo traktowali łączność i inteligentne funkcje (42% vs 32% dla średniej europejskiej).

 

Снимок экрана 2022 11 17 в 18.53.07

 

„Z prawie 2 miliardami aktywnych graczy, piłka nożna jest najczęściej uprawianym sportem na świecie. Jak pokazały wyniki ankiety, międzynarodowe zawody, które rozpoczną się 20 listopada, to wspaniała okazja do dzielenia się chwilami i pasjami z naszymi bliskimi. Ma to silny oddźwięk w TCL, ponieważ naszym celem jest nie tylko tworzenie zaawansowanych technologicznie produktów najwyższej jakości w przystępnych cenach, ale także dostarczanie użytkownikom nowych doświadczeń, jak również sposobów na inspirowanie i dążenie do wielkości w ich codziennym życiu. Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością podziwiania rywalizacji drużyn z wielu krajów, jednak szczególnie będziemy kibicować czterem graczom, którzy są częścią zespołu Ambasadorów TCL: Rodrygo, Raphaël Varane, Pedri i Phil Foden. Życzymy powodzenia wszystkim zawodnikom. Niech wygrają najlepsi!” – powiedział Frédéric Langin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, TCL Electronics Europe.

 

Снимок экрана 2022 11 17 в 18.52.59

 

Dla miłośników sportu TCL ma w ofercie wyjątkowe telewizory o dużych przekątnych ekranu z kolekcji XL: 85C735 oraz 98C735, ale także 65 i 55-calowe telewizory w z technologią MiniLED serii C835 oraz C935. Oglądanie rozgrywek sportowych na ekranach tej jakości to prawdziwa przyjemność. Warto dodać, że model telewizora 98C735 zaprezentowany na tegorocznych targach IFA w Berlinie zajął właśnie pierwsze miejsce na świecie pod względem udziału w rynku w okresie Q1 – Q3 w kategorii telewizorów 98-calowych, podobnie zajmuje pierwsze miejsce pod względem wyników sprzedaży we Francji, Włoszech, Australii oraz Pakistanie na rynku telewizorów 98-calowych.