Wyszukiwarka internetowa zastąpiła książkę telefoniczną. Jeśli potencjalny klient nie znajdzie naszej strony w internecie, a na niej wyczerpujących informacji na temat naszej działalności, w większości przypadków zainteresuje się ofertą konkurencji.

Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl
Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl

Strona internetowa stała się podstawowym kanałem kontaktu z klientami. Firmowa strona WWW postrzegana jest jako standard funkcjonowania na rynku i narzędzie ułatwiające kontakt. W powszechnej opinii strona internetowa zwiększa wiarygodność firmy. Jednak niemała grupa przedsiębiorców nie posiada strony WWW lub nie aktualizuje umieszczonych na niej treści tłumacząc to brakiem czasu oraz zbyt wysokim kosztem. Ważnym czynnikiem jest również przekonanie, że do uruchomienia i prowadzenia firmowego serwisu internetowego niezbędna jest specjalistyczna wiedza.

Tymczasem swoją stronę internetową można zbudować z nami w przeciągu 5 minut. Proces polega na przejściu przez prosty kreator, czyli nowoczesne oprogramowanie do automatycznego tworzenia stron internetowych. Nie jest potrzebna nawet minimalna wiedza na temat webmasteringu. Stworzenie witryny polega tylko i wyłącznie na wybraniu szablonu strony oraz podaniu informacji jakie mają się na niej znajdować – np. treść, dane kontaktowe, zdjęcia – wyjaśnia Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl.

Każda stworzona strona internetowa w każdym momencie może być aktualizowana – w dowolnej chwili można w łatwy sposób dodawać i usuwać treści na witrynie – dodaje Michał Trziszka.

Dlaczego warto mieć stronę internetową? Powodów jest co najmniej kilka: można w ten sposób pozyskać nowych klientów, czy pomóc klientom w poszukiwaniach informacji o produktach i ich sprzedawcach.

Teoretyczne w internecie naszym klientem może zostać każdy. Strona internetowa pozwala więc na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy szukając konkretnych produktów lub usług mogą dotrzeć do strony firmy, a następnie zakupić produkty i usługi bezpośrednio od nas lub u wymienionych na stronie dystrybutorów.

Internet jest uproszczoną metodą oceny wiarygodności firmy. Brak strony powoduje duży spadek zaufania nowych i potencjalnych klientów. Klienci na podstawie strony wyrabiają sobie często wstępną opinię o tym jak profesjonalna jest konkretna firma. I nie chodzi tylko o wygląd strony, ale także o jej zawartość. Dlatego warto umieścić oprócz opisów produktów, także dane teleadresowe, aktualne referencje i zdjęcia – przekonuje Trziszka.

Brak strony internetowej grozi utratą potencjalnych klientów oraz utratą zaufania klientów, którzy nie będą nas postrzegać jako wiarygodnego partnera. Należy więc pytać nie „czy”, ale „jaką” stronę firma powinna posiadać.

źródło: Cal.pl