Proces zakupowy rozpoczynamy na smartphonie lub tablecie, jednak finalnie kończymy na laptopie czy komputerze stacjonarnym. Czy jest to sygnał dla rynku e-commers, że należy dostosować swoje usługi dla e-konsumentów?


Według badania, które zostało przeprowadzone przez Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej ponad połowie respondentów nie odpowiadają formularze umieszczane na stronach sklepów internetowych przy użyciu smartfona. Dodatkowo strony internetowe nie są responsywne dla wersji mobilnych. Ponad 30% ankietowanych twierdzi również, że brak aplikacji mobilnej jest dla nich problemem.

Ośmiu na dziesięciu ankietowanych(78%) wykazało chęć realizowania zakupów przez internet, a ponad połowa z nich kończy swój proces zakupowy na laptopie lub komputerze stacjonarnym. Stąd możemy mówić o zjawisku multiscreeningu. Internauci są zdecydowani na korzystanie z możliwości mobilnych zakupów, w przeciwieństwie do e-sprzedawców, którzy nie rozbudowali swojej oferty o sprawnie funkcjonujące narzędzie. Dostosowanie strony www do odpowiedniego sprzętu może dodatkowo zwiększyć sprzedaż, warto o tym pamiętać – dodaje Adrien Salvat, Shipbooster.

E-sprzedawcy powinni wyjść naprzeciw swoim konsumentom. Rozwijać swój biznes z duchem czasu i nowych technologii. Nie sztuką jest posiadać stronę internetową, z której nie można korzystać.

źródło: Shipbooster