Certyfikat SSL pod strzechy?

W ostatnim czasie coraz częściej się mówi o potrzebie korzystania z certyfikatów SSL. Jeszcze do niedawna były one wyłącznie domeną, banków czy sklepów internetowych, ale to już historia. Obecnie zdarza się, że korzystają z nich nawet właściciele prywatnych stron.

SSL (ang. Secure Socket Layer) to protokół sieciowy służący do szyfrowania danych przesyłanych drogą elektroniczną. Jego walorem jest uniwersalność, co oznacza, że może być wykorzystywany do szyfrowania połączeń z serwisami internetowymi, pocztą elektroniczną czy serwerem FTP.

Certyfikaty SSL stosują zarówno banki internetowe, jak i niewielkie przedsiębiorstwa czy nawet właściciele prywatnych witryn. W ostatnim czasie odnotowujemy wyraźny wzrost zainteresowania tym protokołem ze strony małych i średnich firm. Z jednej strony wynika to ze wzrostu świadomości na temat zagrożeń czyhających w sieci, zaś z drugiej, polityki Google promującej w wyszukiwarkach witryny bezpieczne dla użytkowników, czyli z certyfikatem SSL – tłumaczy Michał Trziszka z firmy INFO-CAL.

Certyfikaty SSL znajdują się między innymi w ofercie firm hostingowych a ich ceny mocno się różnią, zależy to głównie od rodzaju certyfikatu i faktu do kogo są adresowane.

Ceny certyfikatów SSL są zróżnicowane. Najtańsze kosztują około 30 złotych rocznie. To propozycja adresowana dla właścicieli stron internetowych, które obsługują małe transakcje SSL, a jednocześnie chcą zwiększyć swoją wiarygodność i zabezpieczyć dane przesyłane przez użytkowników. Na przeciwległym biegunie znajdują się profesjonalne i wydajne certyfikaty, za które trzeba zapłacić około 600 złotych w skali roku. Gwarantują one oprócz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i mocnego szyfrowania 256-bitowego także znaczne podniesienie prestiżu i wiarygodności serwisu internetowego – wyjaśnia Michał Trziszka.

Osoby zamawiające certyfikat SSL nie muszą się obawiać, że kupują kota w worku. Jeśli certyfikat zostanie wystawiony na błędne dane lub np. jego klucz zostanie złamany, klient otrzymuje gratyfikację finansową. W przypadku certyfikatów z najwyższej półki cenowej może to być nawet 750 000 złotych.

Internauci posiadają coraz większą wiedzę na temat funkcjonowania globalnej sieci. Dla wielu z nich „https://” nie jest tajemnym oznakowaniem, lecz cenną informacją, że właściciel strony dba o bezpieczeństwo gości odwiedzających jego serwis. To uwiarygadnia działalność firmy w oczach klientów, którzy dzięki temu chętniej udostępnią dane lub zrealizują transakcję online.

źródło: INFO-CAL



Autor |2015-06-11T14:25:40+01:0011 czerwca 2015 14:25|Kategorie: Internet, Internet mobilny, Internet stacjonarny, Newsy, Opinie ekspertów, Rynek, Tablety|Tagi: , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.