Małe firmy, które chcą stworzyć witrynę internetową wcale nie muszą szukać specjalistów. Dostawcy usług oferują narzędzia pozwalające stworzyć serwis we własnym zakresie.

Świat oszalał na punkcie Facebooka. Wiele firm przywiązuje wielką wagę do tego serwisu, zapominając przy okazji o innych kanałach komunikacji. Nie masz pomysłu na własną stronę internetową? Nie stać Cię na opracowanie własnej strony? Załóż Fanpage na Facebooku. Tego typu rady można znaleźć na wielu stronach internetowych. Oczywiście posiadanie Fanpage’a na najbardziej popularnym portalu społecznościowym jest dobrym pomysłem, ale nie można zapominać o podstawowej promocji w internecie czyli własnej stronie internetowej.

Małe firmy nie powinny ograniczać swojej promocji w internecie wyłącznie do portali społecznościowych. Tak naprawdę to jeden z elementów dużej układanki. Czasami właściciele małych biznesów wychodzą z założenia, że Fanpage zastąpi własną witrynę internetową. Niemniej brak własnej strony internetowej z jednej strony deprecjonuje przedsiębiorcę, a z drugiej ogranicza tanią metodę dotarcia do potencjalnych klientów – wyjaśnia Michał Trziszka z firmy Cal.pl.

Wbrew obiegowym opiniom stworzenie serwisu internetowego nie wymaga posiadania tajemnej wiedzy, nie wiąże się też z dużymi kosztami, zwłaszcza w przypadku serwisów dla małych przedsiębiorstw. Dostawcy coraz częściej oferują kreatory stron w pakiecie razem z usługą hostingu. Jest to nowoczesne oprogramowanie pozwalające na automatyczne tworzenie witryny internetowej przez osoby zupełnie niezaznajomione z technikami tworzenia stron. Stworzenie witryny za pomocą tego produktu polega wyłącznie na wybraniu szablonu strony oraz podaniu informacji, które mają znajdować się na stronie – np. treść, dane kontaktowe, zdjęcia itp. Całą rolę przejmuje na siebie prosty kreator, a proces przypomina tworzenie prezentacji w programie Power Point.

Kreator, który stanowi bonus dla klientów korzystających z naszego hostingu, poza łatwą i szybką budową witryny pozwala też na aktualizację w dowolnym momencie – wyjaśnia Michał Trziszka.

Darmowe kreatory stron internetowych mają pewne ograniczenia w stosunku do profesjonalnych narzędzi, którymi posługują się specjaliści. Jednak dla osób, które nie znają HTML, CSS czy PHP są bardzo przydatnym narzędziem. Podobnie jak dla tych, którzy nie mają czasu lub pieniędzy, aby wynająć profesjonalnego developera. A witryna internetowa opracowana za pomocą kreatora może być doskonałym uzupełnieniem Fanpage na Facebooku.

źródło: Cal.pl