Tylko 6% prób rejestracji konta sprzedawcy pomyślnie przeszło kompleksowy proces weryfikacji, pozwalający na wystawienie produktów na sprzedaż • Amazon przechwycił ponad 2 miliony podrobionych produktów jeszcze przed wysłaniem ich do klienta, uniemożliwiając ich odsprzedaż na innym etapie łańcucha dostaw

Amazon opublikował raport dotyczący ochrony marek (Brand Protection Report) za rok 2020. Raport zawiera szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób firma dba o to, aby oferty sprzedaży wystawiane w jej serwisach dotyczyły tylko autentycznych produktów. Amazon dokonuje znaczących inwestycji w wyspecjalizowane zespoły i wiodącą w branży technologię, opartą na uczeniu maszynowym, aby aktywnie chronić klientów, marki i partnerów handlowych przed fałszerzami oraz pociągać do odpowiedzialności oszustów, próbujących sprzedawać podróbki za pośrednictwem Amazon. Do końca 2020 roku Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów i zatrudnił ponad 10 000 osób, aby chronić swoje serwisy przed oszustwami i nadużyciami.

 

„Podczas pandemii Amazon był ważnym partnerem dla milionów małych i średnich firm, które sprzedają w naszym serwisie. Dzięki nam, nasi partnerzy mogli dalej prowadzić działalność w wirtualnym świecie. Pomimo wzmożonych prób podejmowanych przez nieuczciwe podmioty, udało nam się także zachować zaufanie, jakim darzy nas zdecydowana większość klientów robiących u nas zakupy i wybierających spośród szerokiej gamy autentycznych produktów” – powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. zaufania klienta i wsparcia partnerów, Amazon. „Nasz zespół nieustanne pracuje nad innowacjami, co pozwoliło powstrzymać 6 milionów prób utworzenia kont sprzedawcy i ponad 10 miliardów publikacji podejrzanych ofert. Tak wyglądają nasze starania w drodze do celu, jakim jest zero podróbek”.

 

Najważniejsze informacje z raportu o ochronie marek w 2020 roku obejmują znaczące innowacje wprowadzone przez Amazon i globalny postęp firmy w walce z podróbkami oraz w zakresie ochrony klientów i marek, w szczególności:

  • Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów w ochronę swoich sklepów przed oszustwami i nadużyciami.
  • Amazon zatrudnił ponad 10 000 osób, aby chronić swój sklep przed oszustwami i nadużyciami.
  • Procesy weryfikacji Amazon pozwoliły zapobiec ponad 6 milionom prób utworzenia kont sprzedawcy, powstrzymując nieuczciwe podmioty, jeszcze zanim udało im się wystawić choć jeden produkt na sprzedaż.
  • Tylko 6% prób rejestracji nowych kont przeszło kompleksowe procesy weryfikacyjne Amazon i tym samym pozwoliło na uzyskanie możliwości wystawiania produktów na sprzedaż.
  • Amazon przechwycił ponad 2 miliony produktów wysłanych do centrów logistycznych firmy przed ich wysłaniem do klienta.
  • Amazon zablokował ponad 10 miliardów podejrzanych ofert, zanim zostały opublikowane w serwisach Amazon.
  • Amazon Transparency, usługa serializacji towarów, która chroni poszczególne jednostki produktu, umożliwiła ochronę ponad 500 milionów jednostek produktów.
  • Reklamacje dotyczące podróbek dotyczyły mniej niż 0,01% wszystkich produktów sprzedawanych na Amazon.
  • Reklamacje te zostały następnie zbadane pod kątem zasadności.
  • Ponad 7000 małych i średnich firm skontaktowało się z zaufanymi kancelariami prawnymi w USA i Europie za pośrednictwem IP Accelerator Amazon. Firmy te pomyślnie złożyły wnioski dotyczące znaków towarowych i otrzymały wczesny dostęp do narzędzi do ochrony marki oferowanych przez Brand Registry.
  • Amazon utworzył jednostkę ds. zwalczania przestępstw związanych z podróbkami (ang. Counterfeit Crime Unit). Jej zadaniem jest zbieranie dowodów i przekazywanie spraw do organów ścigania, a także prowadzenie niezależnych dochodzeń lub wspólnych dochodzeń z właścicielami marek oraz prowadzenie postępowań cywilnych przeciwko fałszerzom.

 

„Właściciele marek nie mogą być obecni zawsze i wszędzie. Posiadanie narzędzi do ochrony marki Amazon, dostępnych dla małych firm, takich jak Food Huggers, daje nam możliwość ochrony naszych marek i własności intelektualnej na całym świecie” – mówi Adrienne McNicholas, współzałożycielka małej firmy Food Huggers.

 

Raport o ochronie marek przedstawia podejście Amazon do przeciwdziałania fałszerstwom, w tym:

  • Kompleksowe, proaktywne kontrole. Amazon wykorzystuje połączenie zaawansowanych narzędzi uczenia maszynowego i wiedzę ekspertów, aby aktywnie chronić swój serwis przed nieuczciwymi podmiotami i nieautentycznymi produktami. Amazon nieustannie wprowadza innowacje w tej przestrzeni, starając się zachować przewagę nad nieuczciwymi podmiotami i przeciwdziałać ciągłym próbom obejścia kontroli.
  • Potężne narzędzia dla marek. Marki najlepiej znają swoje produkty. Znają swoje logotypy, wzory i własność intelektualną od podszewki. Amazon umożliwia markom współpracę za pomocą narzędzi takich jak Brand Registry, Transparency i Project Zero. Narzędzia te są oparte na zaawansowanej technologii Amazon i specjalistycznej wiedzy każdej marki na temat własnych produktów. Razem możemy skuteczniej wykrywać i powstrzymywać fałszerzy, co pozwala nam lepiej chronić klientów i właścicieli praw.
  • Pociąganie fałszerzy do odpowiedzialności. Amazon nieustannie wprowadza innowacje w zakresie kompleksowych, proaktywnych kontroli i potężnych narzędzi dla marek i nie spocznie, dopóki w serwisie nie osiągnie stanu zero podróbek. Jest to nieustanna, osiągająca coraz to nowe poziomy walka z przestępcami, którzy nadal próbują znaleźć sposoby na sprzedaż podróbek, a jedynym sposobem na trwałe powstrzymanie fałszerzy jest pociągnięcie ich do odpowiedzialności za pośrednictwem systemu sądownictwa i postępowania karnego.

 

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. Jego klienci mogą robić zakupy w przystępnych cenach, wybierając z katalogu liczącego ponad 100 milionów produktów i ponad 30 kategorii oraz ciesząc się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.