• Allegro ma zamiar zainwestować 1 mld zł w ekosystem Allegro.
  • Allegro prognozuje 200 ml ofert i wzrost o 20% sprzedawców do końca 2020 roku.
  • Inwestowanie w rozwój Allegro Smart! 

Z Allegro korzysta obecnie już 18 mln Polaków. Dzięki wprowadzeniu Allegro Smart proces zakupowy udało się przyspieszyć i ułatwić. Pojawienie się usługi Allegro Smart! zmieniło podejście Polaków do kupowania, którzy teraz coraz chętniej robią zakupy w internecie. Najszybciej obecnie rozwijające się kategorie to: Supermarket (+50%), Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie +32%).

Dzięki Smart!, który jest dostępny w większości ofert, klienci zaoszczędzili już 500 mln złotych na kosztach dostawy (ale trzeba pamiętać o koszcie samej usługi, który trzeba ponieść na początku). Usługa ta umożliwia dostarczanie przesyłek kurierem lub do jednego z 20 tysięcy punktów odbioru w Polsce. Ci, który w swoich ofertach udostępnili daną usługę, mogli się pochwalić wzrostem liczby transakcji o 37%.

Dla tych, którzy prowadzą swoją działalność na Allegro, rok 2019 był – według Allegro –  udany. Niektórzy zwiększyli sprzedaż o 118%. W ciągu 12 miesięcy 80 firm osiągnęło zysk na poziome 1 miliona złotych.

Allegro może się pochwalić ciągle rosnącą liczbą kont sprzedawców (140 tys.),. Rozwiązania ze strony platformy, doprowadziły do zwiększenia kont firmowych (20 tys.). Każdego dnia pojawiają się 100 tys. nowych ofert (jest to wzrost o 40%). Liczba ofert wynosi 130 mln.

 

– W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro doskonałe warunki do rozwijania działalności – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts. – Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta a także narzędzia wspierające sprzedawców. Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi równowartość 70% rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową – dodał Nuyts.

 

image processing20200213 24604 1lste5n

 

Planowane inwestycje na 2020 rok

Celem będzie zwiększyć liczbę aktywnych klientów i zrobić tak, aby poszukiwanie przez nich produktów w atrakcyjnych cenach, przebiegało w jak najprostszy sposób. Allegro dlatego stworzyło ekosystem, i każdy nowy sprzedawca, może rozpocząć pracę. Darmowe wystawienie przedmiotu, nieograniczona liczba ofert, poszukiwanie nowych klientów przez Allegro, program lojalnościowy, pojawienie się nowych narzędzi sprzedażowych, to wszystko pozwala utrzymywać obecne tempo wzrostu. Te wszystkie działania ze strony Allegro pozwoli zwiększyć aktywność do 200 tys. ofert dziennie.

 

Sprawne i wygodne dostawy

500 mln złotych udało się zaoszczędzić klientom na kosztach dostawy. Jednym z kryterium zakupu online zawsze była szybkość i koszt zakupionego produktu. Nadchodzą kolejne inwestycje, powstaje nowe punkty odbioru towarów, tym samym klienci mogą w dosyć łatwy spobów pilnować swoje zamówienie na bieżąco.

Allegro pracuje też nad rozwojem narzędzi dla sprzedawców (ułatwienie analizy, optymalizacja dostaw oraz zarządzanie dostawami). Zawarcie umowy pomiędzy sprzedawcą a operatorami logistycznymi też pomogą obniżyć koszty.

 

Poszukiwanie produktów

Ciekawe jest to, że klienci wyszukują 1,6 tys. zapytań na sekundę. Prawie wszystkie zakupy zaczynają się od wyszukiwarki.

W związku z tym, Allegro planuje zainwestować w rozwój mechanizmów dla uczenia maszynowego, zatrudniając do zespołu 250 doświadczonych inżynierów. Innymi słowy Allegro chce zrozumieć klienta i jego zamierzenia, chce kupować, czy może po prostu ogląda witryny i szuka inspiracji.

 

Obsługa klientów

Dla klienta jest dostępna całodobowa obsługa 24/7. Jednak wszystkie transakcje realizowane w automatyczny sposób, bez potrzeby żadnego kontaktu z obsługą klienta bądź sprzedawcą.

Allegro w tym roku skupi się na narzędzi, które będą pomagały sprzedawcom oszczędzać czas i zapewniać obsługę klienta i robić to na jak najwyższym poziomie. Dzięki rozwiązaniu, które jest podobne do czatu, zrobi komunikację jeszcze wygodniejszą. Klienci będą mogli śledzić wszystkie informacje związane z zakupami bez przeglądania swojej poczty. Łatwy kontakt ze sprzedawcą w przypadku jakichkolwiek pytań.

 

Allegro.Gadane

Nowa platforma Allegro.Gadane – rozwiązanie promujące „samoobsługę”, które umożliwi klientom i sprzedawcom dzielenie się swoimi doświadczeniami z Allegro, wyszukiwanie porad i prowadzenie dyskusji na platformie.