Z pozoru i w teorii sklep internetowy może zostać założony w dowolnym miejscu. W praktyce w Polsce niektóre regiony wyraźnie odstają. Na korzyść lub przeciwnie. Jak pokazują dane platformy Shoper, aż 49% sklepów działa w zaledwie trzech województwach.
Z jednej strony dla e-commerce najważniejsze jest nie geograficzne ulokowanie sklepu, a dotarcie z informacją o produkcie do swoich klientów, którzy mieszkają w całej Polsce, a nawet na całym świecie. Kluczem do sukcesu jest znalezienie zapotrzebowania na produkt i zapełnienie tej niszy. Sklepy obecne na platformie Shoper mają podobne historie – właściciel zna konkretną branżę i w jej ramach dostrzega pole do działania. Z drugiej strony nie bez powodu w zaledwie trzech województwach koncentruje się 49 proc. wszystkich sklepów. Znaczenie bowiem ma logistyka, dostęp do dystrybutorów, lepsze skomunikowanie z resztą kraju i dostępność specjalistów od e-commerce, co przekłada się na możliwość szybszego dostarczania towaru. A dla konsumentów ma to coraz większe znaczenie. Inną kwestią jest dostępność sklepów stacjonarnych w danym regionie i odległości od miasta. Może mieć to miejsce w województwie lubuskim, które dwukrotnie powiększyło swój udział w porównaniu do ubiegłego roku lub w świętokrzyskim, gdzie wzrost był również zauważalny. Gdy najbliższy duży sklep znajduje się 50 km od miejsca zamieszkania e-commerce pomoże mieszkańcom zaspokoić także podstawowe potrzeby.
JACEK ZIENTKIEWICZ, BRAND MANAGER PLATFORMY SHOPER
Zostaw komentarz