W miesiącu poprzedzającym badanie zakupy online zrobiła nieco ponad połowa użytkowników sieci (51%, tj. jedna trzecia ogółu dorosłych). Grupa ta jest większa niż przez rokiem, a zarazem największa odkąd ją monitorujemy, czyli od 2002 roku. Najwięcej kupujących regularnie online jest wśród użytkowników internetu z wyższym wykształceniem (67%) oraz w wieku 35–44 lata (63%), natomiast najmniej – wśród tych, którzy mają przynajmniej 55 lat (wśród mających od 55 do 64 lat – 27%, a wśród mających 65 lat i więcej – 29%), najsłabiej wykształconych (21% wśród deklarujących wykształcenie podstawowe) i znajdujących się w złej sytuacji materialnej (19%).

Artykuły najchętniej kupowane za pośrednictwem sieci to przede wszystkim odzież i obuwie. W dalszej kolejności są to zabawki i inne artykuły dziecięce, sprzęt elektroniczny, książki, kosmetyki, artykuły motoryzacyjne, a także sprzęt sportowy. Do rzadziej kupowanych należą bilety na pociąg, autobus lub samolot, lekarstwa, dostęp do usług lub treści, żywność oraz multimedia.

źródło: CBOS