Komentarz Krystiana Wesołowskiego, eksperta Blue Media od rynku ecommerce, na temat tego, czy i jaki wpływ miała pierwsza wolna niedziele na polskie e-sklepy.

Pomimo kampanii reklamowych wielu sklepów internetowych pod hasłem „jesteśmy otwarci w niedzielę”, z danych Płatności Online Blue Media – z którego korzysta kilka tysięcy sklepów internetowych – wynika, że obrót w ostatnią niedzielę nie wzrósł znacząco w porównaniu do poprzednich niedziel. Choć nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel.

Z czego to wynika? Internetowym sklepom plany popsuła… ładna pogoda w niedzielę. Od dawna dostrzegamy korelację między ładną pogodą w weekend a liczbą transakcji internetowych. W ciepłe i słoneczne soboty i niedzielę rzadziej przebywamy w domu, a tym samym rzadziej robimy zakupy online.

Moim zdaniem realny wpływ zakazu handlu w niedzielę na polski rynek ecommerce będziemy mogli ocenić dopiero za kilka miesięcy, kiedy Polacy na dobre przyzwyczają się do wprowadzanych zmian dotyczących handlu w niedzielę – mówi Krystian Wesołowski, eksperta Blue Media.

źródło: Blue Media