Black Friday, czyli Czarny Piątek, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla sektora e-commerce. Przypadające w tym roku na 24 listopada święto zniżek przyciąga do sklepów stacjonarnych i internetowych miliony osób. Dlatego to właśnie wtedy, a także w dniach poprzedzających, firmy wysyłają do klientów miliony wiadomości informujących o promocjach. Z danych Redlink wynika, że w tym roku w Black Friday zostanie wysłanych nawet 20% wiadomości marketingowych więcej niż w ubiegłym roku.
Redlink w 2016 roku w Czarny Piątek przeprowadził ponad 1 500 kampanii marketingowych (e-mail i SMS) oraz wysłał w sumie blisko 200 mln wiadomości. W tym roku firma szacuje, że liczba kampanii może wzrosnąć nawet o 20%, a liczba wysłanych wiadomości na pewno przekroczy 200 mln.
– Black Friday to wydarzenie sprzedażowe, którego popularność każdego roku rośnie. Klienci mają coraz większą świadomość, jak wiele mogą zaoszczędzić korzystając ze zniżek, które oferowane są nie tylko w piątek, ale często przez cały weekend aż do poniedziałku nazywanego Cyber Monday. Firmy natomiast właśnie na ten okres planują wzmożone aktywności marketingowe. W tym roku gorączka zakupów przypada na 24 listopada i właśnie wtedy spodziewamy się, że wyślemy ponad 200 mln wiadomości do polskich konsumentów na zlecenie naszych klientów – mówi Marek Kaczmarek, Marketing Manager w Redlink.
Piątkowe szaleństwo zakupowe
Zanim klienci w trakcie Black Friday trafią do sklepów – czy to internetowych czy stacjonarnych – zwykle wcześniej dostają informację o tym, na jakiego typu oferty specjalne mogą w tym dniu liczyć. Najczęściej są to zniżki na cały asortyment sklepu lub na wybrane produkty. W ubiegłym roku Redlink, który zajmuje się komunikacją marketingową, wysyłał średnio na godzinę ponad 5 mln wiadomości e-maili i SMS na zlecenie swoich klientów. Jaki model komunikacji najczęściej wybierali klienci? Największy odsetek decydował się na wysyłkę e-maili, ale spora część łączyła je dodatkowo z wiadomościami SMS, dzięki czemu udawało się uzyskać niezwykle korzystny efekt synergii. Z danych Gemius wynika, że aż 96 osób na 100 odczytuje każdą otrzymaną wiadomość SMS, a 91% osób uznaje je za istotne.
Ze względu na rosnącą popularność Black Friday, eksperci Redlink spodziewają się, że w tym roku firmy wyślą nawet 20% wiadomości marketingowych więcej niż w 2016 roku. – Spodziewany wzrost liczby kampanii marketingowych nie dziwi, jeżeli spojrzymy na ogólne dane mówiące o rosnącej wartości e-mail marketingu na świecie. Z raportu opublikowanego przez Transparency Market Research wynika, że już w tym roku wartość rynku e-mail marketingu przekroczy 5 mln dolarów. A w 2025 roku wzrośnie do ponad 20 mln dolarów przy rocznej dynamice na poziomie aż 19%. Ten trend widać również w Polsce – mówi Michał Walachowski, Dyrektor Zarządzający EmailLabs.
Black Friday jako element przedświątecznego boomu
Czarny Piątek jest jednym z elementów przedświątecznego boomu zakupowego. Sklepy każdego roku przygotowują się specjalnie na ten czas – ozdabiają witryny świątecznymi dekoracjami, przyozdabiają półki sklepowe, a także coraz częściej wysyłają do klientów informacje o najważniejszych ofertach. Redlink tylko w listopadzie i grudniu wysyła ok. 36% e-maili marketingowych więcej, niż w pozostałych miesiącach roku. Rekordowy pod tym względem jest oczywiście grudzień, w którym wzrost wynosi aż 41%.
– Firmy powinny jednak mieć świadomość, że właśnie w okresie świątecznym nawet co piąty e-mail może nie docierać do adresatów. Wynika to z dużego natężenia komunikacji w tym czasie. Dlatego tym istotniejsze jest, aby w odpowiedni sposób zaplanować całą wysyłkę, aby z jednej strony zainteresować klienta, a z drugiej strony ominąć folder SPAM. Pamiętajmy także o przepustowości systemu, z którego korzystamy do wysyłki, ponieważ wydajna infrastruktura jest gwarancją dostarczenia na czas komunikatu do klienta – podsumowuje Marek Kaczmarek.
źródło: EmailLabs
Kan
Zostaw komentarz