Ponad 70% użytkowników opuszcza sklepy i serwisy internetowe, jeśli nie może szybko i intuicyjnie dotrzeć do interesujących ich treści lub produktów. W odpowiedzi na potrzeby rynku e-commerce Netsprint przygotował profesjonalną wyszukiwarkę, która poprawia konwersję i wzmacnia lojalność klientów.

Wyszukiwarka Netsprint Search, udostępniana w formie usługi (SaaS), powstała z myślą o potrzebach serwisów i sklepów internetowych. Usługa jest prosta i szybka w instalacji, a jednocześnie rozliczana w formie abonamentu. Dodatkowo, każdy właściciel serwisu ma możliwość wypróbowania nowej wersji Netsprint Search za darmo przez pierwszych 30 dni.


Nowa wersja wyszukiwarki Netsprint Search powstała w oparciu o 10-letnie doświadczenia Netsprint zdobyte we współpracy z dużymi sklepami internetowymi, firmami i wydawcami, takimi jak: Agito, Allegro, Berlingske Media, Infor, Matras, Orange, Play, Polskie Radio, Rzeczpospolita, TUI, TVP. System umożliwia intuicyjne dotarcie do produktów i informacji – tym samym poprawia doświadczenia użytkowników, co z kolei przekłada się na ich wyższą lojalność i chęć do robienia zakupów. Klienci otrzymują profesjonalną wyszukiwarkę na przystępnych warunkach.

Netsprint Search może być zastosowany w każdym rodzaju serwisu internetowego, wyszukując produkty w sklepie internetowym, artykuły w serwisie informacyjnym, pliki na stronie z plikami do pobrania czy też dokumenty w intranecie urzędów i instytucji. System jest udostępniany w formie usługi (Software as a Service), gdzie dane do przeszukiwania pobierane są bezpośrednio z serwisu www, a wyniki wyszukiwania prezentowane są jako gotowa strona html. Obniża to do minimum zaangażowanie klienta w proces zamiany obecnej lub wdrożenia nowej wyszukiwarki w jego serwisie.

Już podstawowa wersja usługi Netsprint Search umożliwia użytkownikowi szybkie dotarcie do poszukiwanego produktu lub treści i jednocześnie wspiera cele promocyjne serwisów e-commerce oraz wydawców. Oto jej możliwości:

  • podpowiadanie możliwych zapytań do systemu już w trakcie wpisywania przez użytkownika kolejnych liter zapytania (autocomplete),
  • odporność na błędy literowe – automatyczne poprawianie zapytań wpisanych z błędem ortograficznym lub literowym i szybkie prezentowanie wyników na zapytanie poprawione (automisspelling),
  • skracanie zapytań bez wyników – automatyczne skracanie zapytań kilkuwyrazowych, na które nie znaleziono wyników i prezentowanie wyników na zapytanie skrócone (broadening queries),
  • filtry zawężające – prezentowanie obok listy wyników wyszukiwania filtrów zawężających wraz z liczbą wyników dla każdego z nich (faceted search),
  • najpopularniejsze zapytania – lista najczęściej wyszukiwanych haseł prezentowana na stronie wyników wyszukiwania (top queries),
  • inteligentne sortowanie – automatyczne umieszczanie produktów lub artykułów z wybranych kategorii na górze listy, zaś produktów niedostępnych lub treści archiwalnych – na dole listy (intelligent sorting),
  • odmiana wyrazów – wyszukiwanie w różnych formach gramatycznych,
  • obsługa polskich znaków – wyświetlanie wyników wyszukiwania nawet jeśli użytkownik wpisał zapytanie bez użycia polskich liter – np. „ksiazka” zamiast „książka”,
  • synonimy i akronimy – prezentowanie pełnej listy wyników wyszukiwania, niezależnie od wyrazu bliskoznacznego lub skrótowca użytego w treści opisu produktu czy w artykule (synonyms and acronyms),
  • zawężanie zapytań – zapytania, w których treści znalazły się nazwy kategorii serwisu lub typ szukanego kontentu – np. na zapytanie „mistrzostwa świata w siatkówce wideo” wyszukane zostaną wyniki dla „mistrzostwa świata w siatkówce” z automatycznym zawężeniem tylko do materiałów filmowych (narrowing queries),
  • statystyki zapytań – dostępne w panelu właściciela serwisu internetowego oraz jako raporty wysyłane pod wskazany adres e-mail.

źródło: Netsprint

Kan