1000 stacji bezprzewodowego ładowania smartfonów – taki cel do końca 2017 roku postawił sobie innowacyjny startup Powermat Polska. Firma rozpoczęła kolejny etap w strategii rozwoju na polskim rynku skupiając w najbliższym czasie uwagę na klientach indywidualnych z branży HoReCa.


Przykład rynku amerykańskiego, gdzie system Powermat posiada już ponad 1 milion PowerSpotów pokazuje potencjał rozwiązania. A liczba ta stale rośnie! W każdym miesiącu w Stanach przybywa ponad 400 punktów do ładowania stawianych we współpracy właśnie z klientami z branży HoReCa. W przeciągu najbliższych lat dostęp do prostego pobierania energii dla urządzeń mobilnych będzie standardem w lokalu gastronomicznym czy usługowym, tak jak dziś standardem jest posiadanie WiFi. Okazuje się, że 75% osób uważa bezpłatne Wi-Fi za najważniejszy po kawie atrybut dobrej kawiarni (źródło: ARC telefon w mieście (15% w 15min! i to bezprzewodowo), z drugiej zaś właściciel lokalu zyskuje cały system zarządzania relacjami i budowania lojalności swoich smart konsumentów. To właśnie oni oczekują spersonalizowanej oferty i wartości dodanej od miejsc, które odwiedzają. Powermat Polska zaspokaja obie te potrzeby, tak więc każdy wygrywa.


Poprzez PowerSpoty mogę w nowoczesny sposób komunikować się z klientami a dla nich łatwy dostęp do energii to ważny aspekt, na który coraz częściej zwracają uwagę przy wyborze lokalu.”– mówi Marek Kościkiewicz lider zespołu DeMono, właściciel restauracji Basico Zgoda.

Firma Powermat Polska do tej pory skupiała swoją aktywność na pozyskaniu klientów sieciowych, a efekty tej pracy wkrótce będziemy mogli obserwować. „Obecnie naszym celem jest popularyzacja rozwiązania i zwiększenie dostępności usługi dla konsumentów. Taki efekt możemy osiągnąć poprzez współpracę z jak największą liczbą przedsiębiorców, dlatego otwieramy się teraz właśnie na nich.” – mówi Juliusz Korwin, dyrektor ds. marketingu Powermat Polska.

Komunikacja z konsumentem

Bezprzewodowe ładowanie to tylko jedna z wartości dodanych w ramach systemu Powermat. Kluczem do sukcesu jest tu połączenie możliwości ładowania smartfonu z bezpośrednią komunikacją z konsumentem. Dzięki aplikacji właściciele lokali HoReCa są w stanie w prosty sposób realizować promocje, kampanie marketingowe i skutecznie mierzyć ich efekty. To wszystko odbywa się oczywiście przy pełnym wsparciu zespołu Powermat Polska. Kontent marketingowy ustalany jest wspólnie i dostosowywany do potrzeb biznesowych lokalu. Poprzez aplikację usługodawca może zaprezentować swoją ofertę, nadchodzące i obecne promocje dostępne w lokalu czy przygotowany na indywidualne zamówienie kalendarz wydarzeń. Zespół Powermat Polska zapewnia pełne wsparcie w zakresie obsługi kampanii informacyjnych maksymalnie ułatwiając właścicielom lokali zarządzanie działaniami marketingowymi. aplikacja pozwala na spersonalizowanie przekazu, a możliwość indywidualnego dotarcia z komunikatem marketingowym do konsumenta to dziś przewaga konkurencyjna nie do przecenienia.

Model biznesowy

Poszerzenie strategii o klientów indywidualnych (przedsiębiorców) wiąże się także z dopasowaniem modelu biznesowego do możliwości i oczekiwań rynku. Klienci indywidualni mogą korzystać z wygodnego i prostego rozwiązania abonamentowego. Miesięczny abonament w granicach od 80 do 150 zł za PowerSpot, niweluje barierę wejścia związaną z poniesieniem nakładów finansowych na starcie projektu. W ramach abonamentu klienci mogą tworzyć indywidualne plany marketingowe skierowane do swoich konsumentów przy pełnym wsparciu zespołu specjalistów Powermat Polska.

źródło: Powermat Polska

Kan