Jak wynika z raportu firmy badawczej Forrester Research, rozwój kompleksowych platform analitycznych, tzw. Insight Platforms, był priorytetem wśród projektów technologicznych w 2016 roku. Firma porównała ofertę największych dostawców i wytypowała lidera rynku.

W dobie cyfryzacji biznes potrzebuje rozwiązań wysokiej wydajności umożliwiających przetwarzanie wielkich zbiorów danych w czasie rzeczywistym. Zaawansowane techniki analityczne, które zapewniają wszechstronną analizę danych o zróżnicowanej strukturze i kompleksowy wgląd w kluczowe wskaźniki, są niezbędne do podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Powszechne wykorzystanie analityki w organizacjach, tzw. demokratyzacja analityki, wymaga również dostosowania narzędzi do umiejętności różnych grup użytkowników, w tym osób bez przygotowania technicznego.

Insight Platforms

Współczesne przedsiębiorstwa potrzebują kompleksowych platform analitycznych, które umożliwiają realizację pełnego cyklu analitycznego w celu przetworzenia danych w decyzje. Insight Platforms adresują te wyzwania, zapewniając pełen zestaw funkcjonalności w zakresie zarządzania danymi, zaawansowanej analityki oraz zautomatyzowanej operacjonalizacji wyników analiz. Platformy analityczne muszą być nie tylko stabilne, ale również wykorzystywać w pełni możliwości najbardziej wymagających aplikacji biznesowych, co nie we wszystkich przypadkach jest możliwe przy wykorzystaniu prostych narzędzi. Według autorów raportu: „Architekci korporacyjni szukają dziś rozwiązań, na których mogą polegać. Programy typu open source, oferowane przez małe firmy i startupy, nie zawsze spełniają potrzeby nowoczesnych przedsiębiorstw, dlatego rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania platformowe”.

SAS liderem

W opublikowanym pod koniec 2016 roku raporcie The Forrester Wave: Enterprise Insight Platform Suites SAS uzyskał najwyższe oceny wśród analizowanych dostawców rozwiązań analitycznych i został sklasyfikowany na pozycji lidera zestawienia. Firma uzyskała doskonałe wyniki w kategoriach: strategia rozwoju, bieżąca oferta i obecność na rynku. Zdaniem Forrester Research: „SAS posiada bardzo silną pozycję rynkową zarówno pod względem bieżącej oferty, jak i strategii rozwoju rozwiązań platformowych. Kompleksowa oferta firmy obejmuje najwyższej klasy analitykę oraz zaawansowane technologie do zarządzania strumieniami danych, wirtualizacji oraz master data management. Istotne są również postępy w zakresie rozwoju narzędzi dostosowanych do różnych poziomów umiejętności użytkowników, a wprowadzona niedawno na rynek platforma SAS Viya zapowiada dalej idące zmiany w kierunku otwartości i elastyczności całej architektury”.

Rosnąca popularność rozwiązań platformowych jest determinowana przez cyfrową rewolucję technologiczną, która zmieniła sposób działania i konkurowania firm. SAS potwierdza, że wprowadzanie najlepszych rozwiązań jest możliwe dzięki ciągłej współpracy z klientami.

Klienci zawsze chętnie dzielą się swoimi sugestiami i opiniami, dostarczając nam kluczowych wskazówek. Dzięki temu wiemy, w jakim kierunku powinniśmy rozwijać naszą technologię, aby sprostać ich wymaganiom. Klienci są dla nas źródłem inspiracji i motywują do kolejnych innowacji” – mówi Mike Frost, Dyrektor ds. Technologii w SAS.

W procesie ewaluacji rozwiązań analitycznych autorzy raportu uwzględnili następujące produkty SAS, w poszczególnych kategoriach:

  • Analityka – SAS Visual Analytics, SAS Model Manager, SAS Office Analytics and SAS Enterprise Miner.
  • Zarządzanie danymi – SAS Data Loader for Hadoop, SAS Data Management Server, SAS Data Quality Accelerator.
  • Insight Execution – SAS Event Stream Processing, SAS Decision Manager, SAS Customer Intelligence 360.
  • Big Data Foundation – SAS Grid Manager, SAS Data Loader for Hadoop, SAS Event Stream Processing.

źródło: SAS Institute

Kan