Facebook zapowiedział wczoraj zmianę w algorytmie pozycjonowania filmów w Aktualnościach. Jednym z parametrów branych pod uwagę w pozycjonowaniu jest „procent ukończenia”, czyli informacja o tym, jak duża część filmu została obejrzana przez daną osobę.

Mając wiedzę na temat obejrzanych wcześniej filmów możliwe jest lepsze dopasowanie kolejnych klipów proponowanych w Aktualnościach. Obejrzenie przez użytkownika większości lub całości filmu jest dla Facebooka wyraźnym sygnałem, że materiał był interesujący. Ponieważ obejrzenie w całości długiego filmu wymaga większego zaangażowania, niż w przypadku krótkiego, „procent ukończenia” dłuższych klipów będzie miał teraz w algorytmie większą wagę, niż w przypadku krótkich. Dzięki temu dłuższe materiały nie będą dyskryminowane przez algorytm dobierający treści w Aktualnościach.

Administratorzy większości stron na Facebooku nie powinni odczuć znaczących zmian w dystrybucji materiałów wideo. Może się jednak okazać, że nieco wzrośnie liczba wyświetleń dłuższych filmów i jednocześnie spadnie dotarcie krótszych materiałów. Twórcy i właściciele stron powinni jednak nadal skupiać się na tym, by długość filmów była dopasowana do opowiadanej historii, a materiał angażował odbiorców. Pomocne mogą być także informacje o statystykach strony. Zmiana w działaniu algorytmu będzie stopniowo wprowadzana w nadchodzących tygodniach.

źródło: Facebook

Kan