Wiko dołącza do grona pięciu najpopularniejszych firm z segmentu mobile w Europie Zachodniej(1), zaledwie po 5 latach obecności na rynku. Od początku istnienia francuski producent smartfonów wyróżniał się wszędzie tam, gdzie się pojawił. Firma w ciągu trzech lat zajęła drugie miejsce we Francji i Portugalii, czwarte we Włoszech oraz piąte w Hiszpanii i Belgii(2). Obecnie Wiko już oficjalnie mierzy się z największymi europejskimi graczami w branży smartfonów.

Kto pięć lat temu pomyślałby, że francuski start-up znajdzie się wśród pięciu głównych europejskich marek
i to przed 2020 rokiem?

Oczywiście, że jesteśmy bardzo dumni z osiągnięcia wysokiej pozycji w Europie. Nasz sukces jest konsekwencją mobilizacji zespołów rozwijających na całym świecie kierunki wytyczane przez globalne działy: sprzedaży, marketingu, projektowania, B+R, logistyki. To również rezultat podejścia skupiającego się na kliencie i bezpośredniej komunikacji z nim, dzięki której możemy być jeszcze bliżej naszych użytkowników” – mówi Laurent Dahan, prezes i założyciel Wiko.

Na polskim rynku Wiko zmienia układ sił w branży mobile już od roku. To właśnie Polska stała się ważnym punktem w dalszej ekspansji marki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiego stażu polski oddział może pochwalić się licznymi sukcesami. Smartfony Wiko są obecne w sieciach takich jak EURO RTV AGD, Komputronik, Media Expert, Avans, Max Elektro, NEONET i wielu innych. W siłę rośnie również polski zespół, który rozwija swój dział sprzedaży i marketingu” – mówi Tomasz Boncol, dyrektor sprzedaży Wiko Poland.

Wiko projektuje smartfony i akcesoria, które charakteryzują się dobrym stosunkiem jakości wykończenia i możliwości technologicznych do proponowanej ceny. Ponadto urządzenia francuskiego producenta łączą funkcjonalność z atrakcyjnym i kolorowym designem.

Wiko Highway Pure
Wiko Highway Pure

Obecnie firma zatrudnia 500 pracowników na całym świecie i odnosi sukcesy w 30 krajach dzięki przemyślanej i spójnej strategii dystrybucyjnej. Na jej wysoką pozycję rynkową wpłynęły również nietuzinkowe działania marketingowe opierające się na ideii „game changer” i innowacyjne urządzenia, takie jak Highway Pure – jeden z najcieńszych (5,1 mm grubości) smartfonów na świecie, Fever – (pierwszy smartfon, który świeci w ciemności, czy najnowsza propozycja Ufeel – pierwszy smartfon z czytnikiem linii papilarnych i możlwością personalizacji na 5 odcisków odcisków palców, który jest dostępny w cenie 849 zł. Ponadto, dzięki szerokiemu portfolio produktów w cenie od 249 zł do 1249 zł, każdy użytkownik znajdzie urządzenie, które zaspokoi jego potrzeby. To wyjaśnia popularność trzech generacji modelu Lenny oraz wcześniejszych produktów takich jak Rainbow czy Sunset, które okazały się bestsellerami na rynku.

Wiko WiMATE
Wiko WiMATE

W 2016 roku podczas targów IFA firma wprowadziła na rynek nowe produkty, rozszerzając swoje portfolio o atrakcyjne akcesoria: bezprzewodowe słuchawki i głośniki, etui zabezpieczające smartfony oraz opaski z pulsometrem WiMATE. Nie jest również przypadkiem przynależność Wiko do French Tech, rządowej agencji promującej cyfrowe innowacje, która potwierdziła globalny sukces firmy.

Po osiągnięciu sukcesu na rynku detalicznym pewne jest wkroczenie na rynek operatorów telekomunikacyjnych. Ogromną szansą na umocnienie naszej pozycji i kontynuowanie międzynarodowej ekspansji jest również wprowadzenie na rynek, urządzeń typu wearable m.in. opaski z pulsometrem WiMate” – mówi Laurent Dahan.

(1) Źródło: Counterpoint Technology market report 2Q-2016.
(2) Źródło: GFK Lipiec 2016

źródło: Wiko

Kan

Warto przeczytać:
Test Wiko Ufeel – 5cali, 5 odcisków palców do 5 różnych zastosowań

Wiko Fever Special Edition – limitowana edycja nocnej zabawy

Test Wiko Fever Special Edition – ma swój styl