Ponad 500 tys. osób aktywowało na swoich telefonach aplikację mobilną PKO Banku Polskiego! Systematycznie rośnie też liczba klientów płatności zbliżeniowych HCE, które w ciągu miesiąca od udostępnienia zyskały ponad 60 tys. użytkowników. Aplikacja mobilna IKO staje się dla wielu klientów pierwszym i najważniejszym kanałem dostępu do Banku.


Dzięki nowym funkcjom aplikacji użytkownicy uzyskali dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu, a wdrożenie płatności zbliżeniowych HCE spowodowało wyraźne zwiększenie liczby aktywacji nowych użytkowników, transakcyjności, a także znaczący wzrost liczby logowań do IKO. To pokazuje, że klienci chętnie korzystają z płatności mobilnych, a te pozostają nadal dla PKO Banku Polskiego jednym z najważniejszych obszarów rozwoju i inwestycji – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

IKO w liczbach – płatności w technologii HCE

W najbliższym czasie Bank umożliwi jeszcze większą personalizację aplikacji i wprowadzi szybkie skróty do najważniejszych funkcji IKO. Bank planuje wdrożenie w IKO kolejnych funkcji, jak złożenie wniosku o konto poprzez aplikację, przelewy na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie do IKO dzięki wykorzystaniu Touch ID. Pojawi się też nowa funkcja czasowego blokowania kart płatniczych, czy znane z SKO i Juniora skarbonki pomagające oszczędzać na wybrany cel. Zmiany te przybliżają klientów do kompleksowego bankowania mobilnego.

Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 500 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek użytkownicy wykonali za pomocą telefonów blisko 6 milionów operacji i założyli blisko 15 tys. lokat mobilnych, na łączną wartość 265 mln zł. W każdym tygodniu dokonywanych jest średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji i nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

źródło: PKO Bank Polski

Kan