Integrated Solutions (IS) wyspecjalizowany integrator ICT należący do Orange Polska, wygrał przetarg na „Realizację systemu innowacyjnej edukacji w województwie kujawsko-pomorskim poprzez zbudowanie systemu dystrybucji treści edukacyjnych”. W ramach umowy firma dostarczy i zamontuje 2139 zestawów złożonych z tablic interaktywnych, komputerów, projektorów, oprogramowania, głośników i elementów sterujących. Rozwiązania trafią do 539 publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, zlokalizowanych na terenie całego województwa.
„Tablica interaktywna to fantastyczne narzędzie dla uczniów i nauczycieli, instrument daleko dziś skuteczniejszy w przekazywaniu i zdobywaniu wiedzy niż tradycyjne kreda i tablica. Przekonały nas o tym efekty zrealizowanej cztery lata temu pierwszej edycji projektu, w ramach której wyposażyliśmy szkoły podstawowe w ponad 2,3 tysiąca tych nowoczesnych urządzeń. Sukces zawdzięczamy przede wszystkim nauczycielom. Dzięki ich kreatywności i zaangażowaniu zajęcia z wykorzystaniem tablic interaktywnych dają uczniom wiele frajdy” – mówi marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.
Oprócz dostarczenia nowoczesnych urządzeń, Integrated Solutions zrealizuje także cykl szkoleń dla pracowników szkół. Zgodnie z zamówieniem z obsługi sprzętu zostaną przeszkolone po dwie osoby z każdej placówki.
„Cieszy nas fakt, że to właśnie dzięki Integrated Solutions, dokładnie za 6 miesięcy, ponad pół tysiąca szkół będzie korzystać z najnowocześniejszych technologii wdrożonych w ramach modernizacji zaplecza edukacyjnego
w regionie kujawsko-pomorskim” – dodaje Leszek Hołda, prezes Integrated Solutions.
źródlo: Integrated Solutions
Kan
Wszystkie te multimedialne bzdety służą jednemu celowi – ograniczyć wysiłek nauczyciela do minimum. Niestety używanie multimedialnych fajerwerków powoduje, że coraz więcej pojęć staje się dla uczniów abstrakcją z filmu animowanego i wcale nie wiążą tego co widzieli na ekranie z tym, co jest w rzeczywistości.
Nikt mi nie wmówi, że wyświetlenie z projektora obrazów mikroskopowych bakterii, komórek roślinnych czy zwierzęcych przynosi uczniom więcej pożytku niż samodzielne wykonanie preparatu mikroskopowego a następnie obejrzenie go pod mikroskopem. To samo jest z fizyką czy chemią.
Nauczyciel, zamiast rozmawiać z uczniami, odpowiadać na ich pytania i rozwiewać wątpliwości coraz częściej puszcza prezentację, po której już nie ma nic więcej do powiedzenia.
A takimi multimediami podniecają się jedynie ich sprzedawcy, dyrektorzy kupujący te sprzęty do szkoły i marni nauczyciele, którzy myślą, że używając multimediów staną się nagle „tutorami”.
Sam byłem uczony „analogowo” i moja wiedza wyniesiona ze szkoły podstawowej jest większa niż wiedza większości dzisiejszych maturzystów – to jest naprawdę porażające.