Rozpoczęło się największe w Polsce badanie graczy. Od dziś każdy fan wirtualnej rozgrywki na komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych może wypełnić kwestionariusz i przyczynić się do powstania rzetelnego, kompletnego obrazu polskiego gracza.


Badanie ma odpowiedzieć na szereg pytań. Jaką rolę w życiu gracza pełnią gry? Czy i w jaki sposób wpływają na jego relacje ze znajomymi, edukację, zdrowie fizyczne oraz karierę? Czy granie nauczyło go nowych umiejętności, które z powodzeniem wykorzystuje w życiu? Według Newzoo – organizacji badającej rozwój rynku gier komputerowych i wideo na świecie – w styczniu 2014 roku ponad 13 milionów Polaków wykorzystywało swój sprzęt elektroniczny do grania. Gracze stanowią więc dużą i ważną grupę społeczną – do tej pory w pełni niezbadaną.

Opiekę merytoryczną nad projektem sprawują eksperci z międzynarodowej agencji badawczej IPSOS. Sponsorem badania jest producent kart graficznych: SAPPHIRE Technology.

Każda wypełniona ankieta jest ważnym głosem mającym realny wpływ na postrzeganie graczy. Wyniki badania będą istotnym, rzetelnym argumentem zarówno w towarzyskich, jak i w medialnych dyskusjach, które w najbliższej przyszłości toczyć się będą wokół grania. Wystarczy 10 minut, by każdy gracz uczestniczący w badaniu mógł pomóc zweryfikować stereotypy, jakie od lat nawarstwiają się wokół pasjonatów gamingu.