Według IMRG, brytyjskiego stowarzyszenia na rzecz e-commerce, w 2014 wolumen dostaw towarów kupionych online osiągnie rekordowe 930 milionów paczek. Już teraz statystyki pokazują wzrost o 20% w stosunku do poprzedniego roku, pomimo sierpniowego zastoju. Tylko w grudniu e-detaliście wyślą 120 milionów paczek.

Na podstawie doświadczeń z zeszłych lat oczekuje się stopniowego wzrostu liczby zamówień przed świętami Bożego Narodzenia. „Mając dane z trzech lat możemy już skonstruować roczny model dostaw. To oznacza, że z dużym prawdopodobieństwem przewidujemy rekordowe 120 milionów zamówień wysłanych przez e-sklepy w grudniu” – mówi Andrew Starkey, szef działu e-Logistyki IMRG.

Według badań firmy Mintel, sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2019 r. i osiągnie wartość 330 miliardów euro. Ponadto w Wielkiej Brytanii już 41% użytkowników internetu robi zakupy za pomocą smartfona. Liczba ta jest wyższa tylko we Włoszech, gdzie na taką formę zakupów decyduje się aż 44% użytkowników. W innych krajach europejskich zakupy mobilne cieszą się nieco mniejszą popularnością: 28% we Francji, 33% w Niemczech i 40% w Hiszpanii. Podczas gdy 35% użytkowników w Wielkiej Brytanii dokonuje zakupów za pomocą tabletu, na kontynencie wskaźnik ten jest niższy: od 23% we Francji i Niemczech do 26% w Hiszpanii i 32% we Włoszech.

Święta to dla firm logistycznych szansa na osiągnięcie ponadprzeciętnych wyników, ale również ogromne wyzwanie. Prognozy wskazujące na kolejne rekordy na rynku e-commerce w Wielkiej nie są dla nas zmartwieniem. Spodziewaliśmy się kontynuacji boomu w sektorze e-handlu. W porównaniu do znakomitego zeszłego roku zwielokrotniliśmy liczbę Paczkomatów InPost, które podbiły serce Brytyjczyków. Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa mogą korzystać już z ponad 1000 samoobsługowych terminali. Dzięki nowym umowom z sieciami handlowymi, do których należy m.in. Morrisons oraz zarządcą komunikacji miejskiej, nasze maszyny pojawiły się w kolejnych dogodnych lokalizacjach takich jak: stacje metra, dworce czy popularne sklepy. Biorąc pod uwagę, że odbiór zakupów w Paczkomatach InPost to jedna z najbardziej efektywnych form dostawy – zwłaszcza w gorącym okresie przedświątecznym, gdy nikt nie ma czasu czekać na kuriera – jesteśmy przekonani, że dla nas to również będzie rekordowy sezon” – dodaje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan