Serwis ogłoszeń lokalnych w Polsce zmienia nazwę na OLX.pl. Tym samym dołącza do grupy 107 serwisów ogłoszeniowych działających pod tą marką na całym świecie. Nazwę OLX przejmują również inne należące do grupy Naspers serwisy ogłoszeniowe w Rumunii, Bułgarii, Kazachstanie, na Białorusi i na Węgrzech. Rebranding obejmuje wprowadzenie nowej nazwy i logotypu, bez zmian pozostaje wygląd serwisów i mechanizm działania. Serwis OLX.pl będzie nadal darmowy i lokalny.

Serwis Tablica.pl łączy siły z OLX, najpopularniejszą marką serwisów ogłoszeń lokalnych, działającą na szybko rozwijających się rynkach na całym świecie. Serwis w domenie OLX.pl będzie działać na takich samych zasadach jak do tej pory, umożliwiając użytkownikom szybkie i darmowe wystawianie ogłoszeń w internecie, również za pomocą urządzeń mobilnych.

Zmiana nazwy serwisu to jedyna zmiana z perspektywy użytkowników. Nadal będą mogli korzystać z tej samej dobrze znanej i lubianej platformy, która przez ostatnie lata była ulepszana pod kątem ich potrzeb. Stając się częścią globalnej rodziny OLX będziemy mogli wymieniać się wiedzą z praktykami z całego świata, co z pewnością przełoży się na dalszy rozwój naszego serwisu i przyniesie więcej korzyści użytkownikom – mówi Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający serwisu OLX.pl, który od początku kierował też serwisem Tablica.pl.

Tablica.pl jest nie tylko liderem serwisów z bezpłatnymi ogłoszeniami, ale też jednym z największych serwisów w Polsce – w styczniu tego roku serwis odwiedziło 7 mln unikalnych użytkowników (wg. Megapanel PBI/Gemius), a w rankingu SimilarWeb na najpopularniejsze serwisy zajmuje 8 miejsce w kraju. Teraz jako OLX.pl i z tym samym zespołem, który stoi za dotychczasowym sukcesem serwisu, nadal będzie realizował swoją misję ułatwiania lokalnego handlu.

Serwis, tak jak do tej pory, będzie pełnić rolę pośrednika, który dzięki zamieszczanym ogłoszeniom pozwala sprzedawać, kupować lub wymieniać się przedmiotami i usługami między osobami z najbliższej okolicy. Przekazanie przedmiotu ogłoszenia i finalizacja transakcji nadal odbywać się będą poza serwisem. Taka formuła sąsiedzkiego handlowania szybko przypadła do gustu Polakom, którzy co kilka sekund zamieszczali w serwisie Tablica.pl nowe ogłoszenie, a w ciągu trzech lat dodali ich już ponad 38,5 mln. – Wierzymy, że nasi użytkownicy nie są wyłącznie przywiązani do nazwy, a do wartości, poziomu usług i skuteczności, które ta nazwa reprezentuje. To wszystko zostanie zachowane, a nasi użytkownicy nadal będą się cieszyć z użytkowania największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce – mówi Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający serwisu OLX.pl. Użytkownicy OLX.pl będą mogli nadal umieszczać ogłoszenia bez opłat i sprzedawać bez prowizji.


Zmiana nazwy stała się też okazją do zaprezentowania nowej wersji mobilnej serwisu, która teraz zarówno w formie aplikacji, jak i strony lekkiej zapewnia jeszcze większą wygodę użytkowania.

Zmiany podyktowane są coraz większym zainteresowaniem mobilnymi wersjami serwisu – korzysta z nich już co trzeci użytkownik.

źródło: Tablica.pl

Kan