Powiadomienia push zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji mobilnych z poziomu 10% do 50% – wynika z danych firmy Infobip. Nic więc dziwnego, że stanowią one obecnie podstawę działań kampanii marketingu mobilnego. Ważne jest stosowanie rozwiązań, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał aplikacji, takich jak narzędzia oferowane przez Infobip.

Jednym z narzędzi, oferowanych przez firmę Infobip, jest geotargetowanie powiadomień push. Dzięki temu powiadomienie może zostać wyświetlone tylko u tych użytkowników aplikacji, którzy w danej chwili przebywają na zdefiniowanym wcześniej przez nadawcę obszarze. Co więcej taka wiadomość może zostać wysłana również do innych użytkowników, w chwili w której wejdą oni na określony teren.

Dodatkowo rozwiązania proponowane przez firmę Infobip pozwalają na przesłanie do użytkowników aplikacji nie tylko samego tekstu, ale też linków do stron internetowych, zdjęć, a nawet filmów. Każdy komunikat push może być zaplanowany z wyprzedzeniem i wysłany automatycznie dopiero w zdefiniowanym momencie. Co więcej komunikat może mieć określoną datę ważności, dzięki temu żadne nieaktualne powiadomienie nie zostanie wyświetlone użytkownikom aplikacji, którzy wcześniej nie mieli dostępu do Internetu.

Oferowane przez Infobip rozwiązania pozwalają także na podzielenie użytkowników na podstawie danych uzyskanych z aplikacji. Pozwala to na dostosowanie treści komunikatów do odpowiednich grup docelowych. Ponadto skuteczne zarządzanie komunikatami ułatwia dostęp do szczegółowych statystyk, pokazujących ilość wysłanych, dostarczonych i otworzonych powiadomień push.

Na świecie jest obecnie ponad 2,5 miliona aplikacji, a ich ilość rośnie każdego dnia – powiedział Marcin Papiński, Business Developement Director w firmie Infobip. – Powiadomienia push mogą stanowić świetne narzędzie w walce o wybicie się w morzu innych, podobnych produktów. Co więcej dzięki możliwości wykorzystania w powiadomieniach push multimediów to jedynie wyobraźnia może stanowić ograniczanie w kreowaniu angażujących materiałów skierowanych do klientów – podsumowuje Marcin Papiński.

Obecnie Infobip oferuje wysyłanie powiadomień push do użytkowników najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych – iOS i Androida. Dodatkowo jeszcze w 2014 roku usługa to zostanie rozszerzona o systemy Windows Phone oraz Blackberry. Zatem klienci Infobip będą mogli wysyłać komunikaty push do użytkowników wszystkich znaczących mobilnych systemów operacyjnych. Co więcej już wkrótce możliwe będzie wysyłanie wiadomości SMS do tych użytkowników aplikacji, którzy utracili połączenie z Internetem lub też sami wyłączyli transfer danych.

źródło: Infobip

Kan