Outbox, polska firma informatyczna i konsultingowa podpisała umowę z amerykańskim potentatem salesforce.com, na podstawie której będzie sprzedawać w naszym kraju usługę zarządzania mediami społecznościowymi Salesforce Marketing Cloud. Narzędzie to pozwala na wielką skalę nadzorować i monitorować aktywność, m.in. na Facebook, Twitter czy LinkedIn.

Na mocy podpisanej umowy, specjalizująca się we wspieraniu procesów biznesowych oraz IT firma konsultingowa Outbox będzie jedynym podmiotem w Polsce odpowiedzialnym za sprzedaż oraz wdrożenie Salesforce Marketing Cloud. Na platformę składają się trzy narzędzia do zarządzania relacjami z klientami w mediach społecznościowych: Radian6 – umożliwiający nasłuch (Social Media listening), Buddy media – publikowanie zawartości (Social Media Publishing) oraz Social.com – optymalizacja reklam (Social Media Advertising).

Radian6 to aplikacje nie tylko umożliwiające monitorowanie kanałów i zarządzanie nimi (ponad 500 mln wielojęzycznych źródeł, m.in. Twitter, Facebook), lecz również obserwowanie na bieżąco postępów kampanii, zbieranie charakterystyk potencjalnych klientów i przygotowywanie skuteczniejszych, lepiej odzwierciedlających ich potrzeby działań. Radian6 pozwala także obserwować trendy w mediach społecznościowych i dostosowywać aktywności do potrzeb rynku. Z możliwości narzędzia korzysta obecnie ponad 2,5 tys. firm na świecie, zaś połowę z nich uwzględnia ranking Fortune 100. Buddy media umożliwia łatwe zarządzanie zawartością – tworzenie i publikacja treści zachodzi równocześnie we wszystkich portalach
i kanałach dostępnych dla klienta. Wg badań Nielsen, reklamy społecznościowe mają o 55% wyższą skuteczność niż tradycyjne formy – Social.com ułatwia efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi umożliwiając działania we wszystkich mediach jednocześnie.

Użycie Salesforce Marketing Cloud pozwala uniknąć przykrej konieczności logowania się w kilkunastu serwisach w celu dodania nowego wpisu, przeczytania komentarzy czy udzielenia na nie odpowiedzi. Teraz, możemy monitorować informacje pojawiające się np. na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn za pomocą jednego narzędzia – mówi Jan Michalski, dyrektor departamentu social media firmy Outbox.

Wsłuchanie się w głos społeczności i reagowanie na jej potrzeby przynosi wymierne korzyści. Przekonał się o tym komórkowy gigant, Nokia. Zastosowanie w badaniach rynku Radian6, przed wprowadzeniem nowego modelu telefonu z systemem Windows Phone 7, zaowocowało najlepszymi wynikami przedsprzedaży w Wielkiej Brytanii.

źródło: Outbox

Kan