W 2011 r. skonsolidowane przychody MNI ze sprzedaży netto wyniosły 357,6 mln zł, o 23,6% więcej niż przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 31,4 mln zł, czyli 0,32 zł na jedną akcję MNI.

Rok 2011 był okresem konsekwentnego wdrażania strategii, zakładającej rozwój w najbardziej obiecujących
segmentach. Przejęte zostały dwie innowacyjne spółki: Lark Europe, polski producent rodziny multimedialnych
tabletów FreeMe m.in. z wbudowanym dekoderem DVB-T/MPEG-4, które jako jedyne umożliwiają odbiór
naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce oraz firma NetShops.pl z branży e-commerce, która prowadzi miedzy innymi
wirtualną galerię handlową.

Innym elementem strategii rozwoju Grupy będzie położenie nacisku na nowe komercyjne aktywności w obszarze reklamy mobilnej oraz szeroko pojętego marketingu mobilnego. Osiągnięte w roku 2011 przychody z tego obszaru są na tyle obiecujące, iż w kolejnych okresach będziemy znacząco inwestować i rozwijać ten segment.

Ponadto, z uwagi na spadek ekspozycji w obszarze dużych loterii SMS i zmianie modelu komercyjnego
wykorzystywania komunikacji SMS w obszarze mediów, MNI Premium podpisała jesienią 2011 umowę na
integrację i obsługę serwisów SMS Telewizji Publicznej i obecnie bierze udział w przygotowaniu zmiany strategii
komunikacji SMS dla kilku innych grup medialnych.

Struktura przychodów Grupy (w tys. zł)

Rodzaj usługi 2011 % 2010 % Zmiana r/r
Usługi telekomunikacyjne 239 302 66,9 179 120 61,90 + 33,60 %
Usługi medialne 5 664 1,6 12 513 4,32 – 54,74 %
Mobilne usługi dodane 62 926 17,6 91 168 31,50 – 30,98 %
Pozostałe usługi 19 225 5,4 5 483 1,89 + 250,63 %
Przychody ze sprzed. materiałów 30 502 8,5 1 108 0,38 + 2652,89 %
RAZEM 357 619 100 289 392 100 +23,58 %

Spółka MNI Telecom oferuje pełny zakres usług telefonii stacjonarnej wraz z usługami dodanymi, szerokopasmowy dostęp do Internetu oraz usługi telefonii komórkowej w systemie MVNO dla abonentów w
siedmiu strefach numeracyjnych na obszarach województw: mazowieckiego podlaskiego, świętokrzyskiego i
łódzkiego. Spółki Grupy oferujące usługi dostępu do Internetu za pomocą własnej, szerokopasmowej
infrastruktury teleinformatycznej oraz szeroko rozumianą paletę usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych
prowadziły działalność na obszarach województw: małopolskiego, podkarpackiego, lubelskiego, śląskiego,
kujawsko-pomorskiego, opolskiego, dolnośląskiego i lubuskiego.

Oferta usług medialnych, call center i Premium Rate obejmuje obszar całego kraju i nie ma możliwości podporządkowania struktury ich sprzedaży do określonego województwa. Wśród odbiorców usług są największe firmy z branży telekomunikacyjnej, medialnej i FMCG.

Wyłącznym rynkiem zbytu oferowanych przez Netshops produktów i świadczonych usług jest rynek krajowy, zaś
ich odbiorcą jest w około 90% przypadków klient indywidualny.

Oferta programowa Telestar (właścicielem ogólnopolskiej stacji telewizyjnej iTV ) to cieszące się dużą
popularnością interaktywne programy muzyczne i rozrywkowe emitowane w ramach własnych kanałów w Polsce i
Wielkiej Brytanii, ale także popularne formaty ezoteryczne produkowane na żywo dla takich kanałów jak TVN i
TVN7.

iTV adresuje swoje programy do ludzi młodych wiekiem lub duchem, wszystkich spragnionych odprężenia,
zabawy i dobrej rozrywki. W lipcu 2011 kanał iTV rozpoczął współpracę w zakresie sprzedaży czasu reklamowego
i akcji specjalnych z biurem reklamy mediów tematycznych At Media.

Telewizja iTV jest obecna w większości platform cyfrowych, między innymi: UPC, Polsat Cyfrowy, N, Cyfra+,
największych sieciach telewizji kablowej jak Multimedia, Aster oraz przez Satelitę Eutelsat HOT BIRD 1 (FTA).
Od grudnia 2011 roku Telestar zdecydował się udostępnić programy telewizji iTV, oprócz własnej strony
www.itv.net.pl oraz kanału YouTube, w telewizji internetowej ipla, docierając za jej pomocą do użytkowników
komputerów, urządzeń mobilnych oraz telewizorów podłączonych do internetu.

Zasięg techniczny telewizji (mln gospodarstw domowych) – 8,2. Z uwagi na brak kodowania, kanał jest
swobodnie odbierany także w całej Europie oraz Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie.

30 – 49 lata – w tej grupie wiekowej stacja iTV posiada najwięcej wiernych widzów. Oglądalność wśród kobiet i
mężczyzn jest porównywalna i wynosi odpowiednio: kobiety 57,4 % – mężczyźni 42,6 %.

Mając powyższe na względzie w 2011 roku rozbudowano działalność prowadzoną w Internecie. Na stronach
www, portalach społecznościowych oraz kanale YouTube prowadzono niezwykle intensywne działania
marketingowe, które zaowocowały wzrostem społeczności internetowej zgromadzonej wokół iTV.

Grupa Kapitałowa MNI Skonsolidowany Raport Roczny 2011: Tutaj

źródło: MNI

Kan