Financial Times podaje, że Mark Zuckerberg planuje wprowadzić reklamy mobilne na Facebooku i to w najbardziej inwazyjnej formie z możliwych, czyli w postaci Historii Sponsorowanych.

Zgodnie z tym co pisze Financial Times, kilka osób z kręgów zbliżonych do kierownictwa portalu społecznościowego twierdzi, że od jakiegoś czasu trwają konsultacje z agencjami reklamowymi na temat wprowadzenia „featured stories” w zdarzeniach wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Media spekulują, że Facebook może wejść na rynek reklamy mobilnej na początku lub pod koniec marca tego roku. Reklamy mobilne mogą być dla Facebooka pokaźnym źródłem przychodów. Szacuje się, że obecnie 350 mln osób korzysta z Facebooka za pomocą telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów, więc potencjalny rynek jest duży. Dużą zaletą (dla marketerów) jest bardzo szczegółowe targetowanie facebookowych reklam, to właśnie społeczności są w symbiozie z podstawową funkcją telefonu, czyli komunikacją z innymi i to właśnie one napędzają ruch w mobilnym internecie. Reklamy mobilne to nie wszystko. Inside Facebook zauważył, że społecznościowy gigant testuje nowe formy reklamy powiązane z kuponami zniżkowymi.

Nie wiadomo czy doniesienia Financial Times się potwierdzą, czy jest to tylko gra prowadzona pod przyszłych akcjonariuszy przed wejściem społecznościowego giganta na giełdę. Czymś trzeba oczarować przyszłych inwestorów. Skuteczne wdrożenie reklam mobilnych z pewnością byłoby tym czymś. Co na to użytkownicy?

źródło: Gizmodo

Kan