Z dniem 31 października 2011 firma GG Network zakończy świadczenie usług sieci telefonii komórkowej GaduAIR. Decyzja ta została podjęta w nawiązaniu do wcześniej zapowiadanych zmian w zakresie strategii dotyczącej GaduAIR.

W nawiązaniu do zapowiadanych zmian strategii projektu MVNO, Zarząd GG Network podjął decyzję o zakończeniu świadczenia usługi sieci telefonii komórkowej GaduAIR z dniem 31 października 2011.

Decyzja ta jest podyktowana brakiem możliwości pełnej realizacji celów założonych przez spółkę. Jest to spowodowane w głównej mierze strukturą polskiego rynku komórkowego, w znacznym stopniu utrudniającą odniesienie sukcesu niezależnym operatorom MVNO, pomimo oferowania przez nich bardzo atrakcyjnych warunków.


    – Mimo trudnej decyzji, jesteśmy pewni, że kompetencje biznesowe i technologiczne pozyskane przez spółkę w obszarze telekomunikacyjnym wpłyną pozytywnie na dynamiczny rozwój nowej
    – w tym również mobilnej – platformy komunikacyjnej GG, która jest dla nas nadrzędnym celem strategicznym. Warto przypomnieć, że już teraz z mobilnych wersji Gadu-Gadu w telefonie korzysta w skali miesiąca ponad 700 tys. użytkowników komórek i liczba ta stale rośnie. Świat usług mobilnych jest zatem dla nas bardzo atrakcyjny
    – komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Zarządu GG Network.

Zakończenie świadczenia usługi GaduAIR zostanie przeprowadzone zgodnie z obowiązującym Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych GG Network, a warunki podstawowej oferty GaduAIR zostaną utrzymane bez zmian aż do dnia 31.10.2011.

Wszyscy Klienci sieci GaduAIR mają możliwość przeniesienia swojego numeru do innego, dowolnego operatora komórkowego lub wystąpienia z wnioskiem o zwrot niewykorzystanych środków. Szczegółowe informacje oraz procedury dostępne są na stronie internetowej www.gaduair.pl oraz w Biurze Obsługi Klienta GaduAIR.

Telefonia GaduAIR – www.gaduair.pl – została uruchomiona w maju 2009 roku. Usługa działa w modelu wirtualnego operatora komórkowego (MVNO) w oparciu o nfrastrukturę sieci Plus.

Zakończenie świadczenia usług oznacza, że wszystkie numery telefonów pozostające w sieci GaduAIR po dacie 31.10.2011 przestaną działać i nie będzie można korzystać na nich z usług telekomunikacyjnych dostępnych do tej pory w ofercie GaduAIR, co dotyczy w szczególności możliwości odbierania i nawiązywania połączeń głosowych, wysyłania wiadomości SMS/MMS oraz dostępu do transmisji danych. Uwaga: nie dotyczy to numerów GaduAIR, które zostaną przeniesione (lub zostały przeniesione wcześniej) do innych operatorów komórkowych przed datą zakończenia działalności.

Przeniesienie numerów z sieci GaduAIR

Wszyscy Klienci posiadający aktywny numer telefonu w sieci GaduAIR
mają możliwość przeniesienia go do innego, dowolnego operatora
komórkowego. Przed przeniesieniem numeru niezbędne jest zarejestrowanie
danych osobowych właściciela numeru poprzez zakładkę „Moje Dane” w Koncie Gadu-Gadu oraz
utrzymywanie numeru w Okresie Aktywnym. Przeniesienie numeru do innego
operatora wyklucza zwrot niewykorzystanych środków posiadanych na
koncie. Możliwość przeniesienia nie dotyczy numerów, których ważność
wygasła. Więcej informacji można znaleźć w Dziale
Pomocy
.

Zwrot niewykorzystanych środków

Wszyscy Klienci sieci GaduAIR otrzymują możliwość wystąpienia z
wnioskiem o zwrot z konta niewykorzystanych środków. Szczegółowa
procedura znajduje się tutaj (PDF). Właściciele numerów
GaduAIR, które zostały połączone z numerem Gadu-Gadu, po zakończeniu
działania sieci GaduAIR również będą mogli wystąpić o zwrot
niewykorzystanych środków lub też wykorzystać je na inne usługi płatne
dostępne dla użytkowników Konta Gadu-Gadu, np. na połączenia
stacjonarne i komórkowe dostępne w ramach telefonii internetowej GG.

Pytania i pomoc dla użytkowników

Do daty zakończenia działalności wszystkie usługi i systemy GaduAIR
będą działać tak samo jak do tej pory, bez zmian będzie też działać
Biuro Obsługi Klienta GaduAIR, oferujące użytkownikom niezbędną pomoc.
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi
informacjami zamieszczonymi w Dziale Pomocy. W razie problemów lub
pytań innego rodzaju prosimy o kontakt
z Biurem Obsługi Klienta
.

źródło: GG Network

Kan