współpracy z Dailymotion oferuje najlepiej umiejscowione reklamy w
internetowych portalach wideo online
- Dzięki współpracy z nowym partnerem, Orange Advertising Network
(OAN), może jako jedyny na rynku, zaoferować precyzyjnie adresowane,
tworzone na zamówienie reklamy cyfrowe umieszczane w internetowych
serwisach prezentacji filmów wideo online. - Reklamy będą publikowane na jednej z największych platform filmów
wideo online – Dailymotion, która należy do 30 najczęściej odwiedzanych
serwisów internetowych na świecie. - Umowa o wyłącznej współpracy partnerskiej obejmuje Wielką
Brytanię, Hiszpanię, Polskę i Amerykę Łacińską.* - Dailymotion dzieli swoje materiały wideo na oficjalne (premium) i
generowane przez użytkowników. Orange wykorzysta ten podział podczas
tworzenia reklam na zamówienie. W rezultacie materiały reklamowe
zostaną powiązane z odpowiednimi treściami wideo, a reklamodawca dotrze
ze swoją kampanią do odpowiednich odbiorców w wybranej lokalizacji
geograficznej. - W portalu Dailymotion działa społeczność twórców wideoklipów o
nazwie „Motionmakers”. Reklamodawcy będą mogli wykorzystać jej
potencjał podczas projektowania i realizacji kampanii reklamowych. - Dailymotion rejestruje 1,2 miliarda odsłon w miesiącu, a zbiór 20
milionów filmów powiększa się codziennie o 20 000 nowych. Stronę
odwiedza 114 mln użytkowników miesięcznie.
14 lipca, Orange poinformował o podpisaniu umowy o wyłącznej
współpracy partnerskiej z firmą Dailymotion. Umożliwi ona zaoferowanie
jedynego na rynku, zintegrowanego rozwiązania reklamowego,
umożliwiającego dotarcie za pośrednictwem platformy Dailymotion, do
precyzyjnie określanych grup odbiorców. Orange Advertising Network*
będzie mieć wyłączne prawo do sprzedaży i reprezentowania zasobów
reklam wideo Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i
Ameryce Łacińskiej*.
Z Dailymotion korzysta miesięcznie 114 milionów użytkowników na
całym świecie, a jej katalog filmów każdego dnia powiększa się o 20 000
nowych pozycji. Co miesiąc w portalu Dailymotion oglądanych jest 1,2
miliarda filmów. Materiały dostępne w serwisie są podzielone na trzy
grupy: oficjalne (premium), profesjonalne (amatorskie wysokiej klasy)
oraz generowane przez użytkowników, a dodatkowo dzieli się je na
kanały. Dzięki temu reklamodawcy mają do dyspozycji bardzo obszerny,
uporządkowany zbiór materiałów. Podział na treści premium i generowane
przez użytkowników oraz zagregowany katalog oparty na lokalizacji
znacznie ułatwia ukierunkowanie reklam. Ponadto, dzięki partnerskim
umowom z ITN w Wielkiej Brytanii, TV Azteca w Ameryce Łacińskiej lub
TV3 w Hiszpanii, Dailymotion zapewnił sobie szerokie prawa do treści
premium na tych rynkach. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów,
dostosowanych do wymagań lokalnych odbiorców, gwarantuje, że
reklamodawca dotrze do właściwych klientów, w każdym kraju, ze znacznie
większą precyzją niż dotychczas.
Właściciele marek będą mogli również wykorzystać kreatywność
„Motionmakers” – społeczności twórców wideoklipów umieszczanych w
serwisie Dailymotion, która stanowi 20% wszystkich użytkowników. Mogą
im zaproponować tworzenie materiałów na zamówienie. W rezultacie
otrzymają filmy wideo inspirowane opisem marki, które stanowią
unikatowe materiały marketingowe doskonale dostosowane do konkretnej
kampanii.
W serwisie Dailymotion dostępne są również reklamy towarzyszące.
Reklamodawca może łączyć materiały wideo z tradycyjnymi formatami
reklam internetowych, korzystać z najbardziej kreatywnych i skutecznych
formatów dostępnych na rynku, a także zostać sponsorem katalogu
materiałów premium, aby zapewnić sobie jeszcze lepszą widoczność marki.
„Reklamodawcy coraz częściej wykorzystują reklamy wideo w swoich
kampaniach internetowych, ale jeśli nie są w stanie skierować
odpowiednich treści do właściwej grupy odbiorców na konkretnym rynku,
to ich działania można porównać do wrzucenia igły w stóg siana” –
powiedział Luc Tran Thang, wiceprezes firmy Orange Advertising. „Możemy
zagwarantować reklamodawcom i właścicielom marek, że dotrą do
właściwych adresatów, ponieważ nasze materiały wideo są zlokalizowane i
odpowiednio ukierunkowane. Taką gwarancję oferuje tylko Dailymotion”.
„Orange Advertising Network jest naturalnym partnerem dla
Dailymotion w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce i Ameryce
Łacińskiej. Zatrudnia specjalistów na całym świecie, którzy pomogą w
odpowiednim wykorzystaniu naszych materiałów” – powiedział Luc
Daumont, wiceprezes ds. rozwoju międzynarodowego firmy Dailymotion. „Materiały
wideo umieszczone w Internecie stanowią dla reklamodawców atrakcyjną
platformę, pod warunkiem, że komunikaty reklamowe są połączone z
filmami w sposób uwzględniający zainteresowania widzów. Dailymotion
umożliwia bardziej precyzyjne ukierunkowanie reklam niż tradycyjne
kanały przekazu. Tworzymy uporządkowany katalog treści i wykorzystujemy
potencjał twórczy społeczności naszych użytkowników. Dzięki temu Orange
Advertising Network może zapewnić reklamodawcom nie tylko skuteczność
kampanii, ale również swobodę kreatywnego korzystania z innowacyjnej,
interaktywnej platformy. Dodatkową korzyścią są narzędzia do pomiaru
zwrotu z inwestycji”.
Orange
liczby liczbami ważniejsze jednak co z tej współpracy wyniknie dobrego …