Agencja Edelman zaprezentowała rozwiązanie BlogLevel oraz wersję 2.0 rozwiązania TweetLevel. To bezpłatne narzędzia umożliwiające identyfikowanie osób (tzw. social media influencers) wywierających największy wpływ na uczestników wybranych społeczności w social media. Narzędzie TweetLevel wyszukuje wpływowych użytkowników w serwisie Twitter, natomiast BlogLevel realizuje to samo zadanie w blogosferze.

Oba narzędzia oferują, niezależnie od języka i kraju, analizę danych przy wykorzystaniu opatentowanego algorytmu śledzącego i oceniającego bloggerów oraz tweeterów na podstawie wywieranego przez nich wpływu. Weryfikacja odbywa się przy użyciu 40 różnych wskaźników. Osoby oceniane najwyżej to według metodologii Edelmana tzw. „idea starters” – twórcy oryginalnych koncepcji, które są podchwytywane przez „amplifiers” – osoby, które wzmacniają i rozprzestrzeniają dyskusję.

Wersje beta narzędzi BlogLevel i TweetLevel zostały poddane testom przez ponad 400 osób (w tym profesorów uczelni wyższych, analityków branżowych, specjalistów ds. marketingu, dziennikarzy i specjalistów ds. zarządzania markami), które wykorzystały je w celu śledzenia:

  • Najbardziej wpływowych użytkowników dyskutujących na różne tematy
  • Zakresu zainteresowania określonym tematem i liczby powiązanych z nim komentarzy
  • Dialogu między użytkownikami i treści, którymi się dzielą
  • Tematów omawianych przez poszczególnych bloggerów i tweeterów, jak również wpływu, który wywierają oraz czynników wywierających wpływ na nich samych

Narzędzia BlogLevel i TweetLevel, jak również algorytm bazowy, różnią się od istniejących narzędzi konkurencyjnych także kilkoma innymi cechami:

  • Osobne wskaźniki dla osób inicjujących koncepcje („idea starters) i wzmacniających je („amplifiers”): narzędzia BlogLevel i TweetLevel rozróżniają użytkowników inicjujących dyskusje lub publikujących informacje po raz pierwszy („idea starters”) oraz osoby wzmacniające koncepcje („amplifiers”), które popularyzują koncepcje innych osób. Istotną rolę odgrywają obie grupy, ale narzędzia BlogLevel i TweetLevel rozpoznaje i uwidacznia ich wpływ w różny sposób.
  • Algorytm rozwiązania BlogLevel uwzględnia wątki dyskusyjne na innych platformach społecznościowych oraz optymalizację dla wyszukiwarek (SEO): W przeciwieństwie do innych narzędzi tworzących rankingi blogów, narzędzie BlogLevel klasyfikuje blogi na podstawie liczby komentarzy na portalu Twitter w związku z danym postem oraz skuteczności optymalizacji treści bloga pod kątem wyszukiwania.
  • Współczynnik publikacji do kontaktu: Narzędzie TweetLevel umieszcza wyżej w rankingu osoby biorące udział w dyskusjach i umieszczające istotne dla kontekstu badania posty. TweetLevel analizuje każdego tweeta, aby pomóc dopasować komunikację marki/firmy do odpowiednich osób, poprawiając tym samym skuteczność i trafność dotarcia do właściwych influencerów.

źródło: Edelman

Kan