3S Śląskie Sieci Światłowodowe włączyły do swojej oferty telefonię stacjonarną dla firm i instytucji. Usługa jest świadczona wyłącznie w oparciu o włókna światłowodowe z wykorzystaniem modelu central wirtualnych. Telefonia stanowi uzupełnienie dla innych usług telekomunikacyjnych dostarczanych przez 3S od blisko 10 lat.

Pomysł poddała nam rynkowa tendencja zapewniania kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych klientom. Postanowiliśmy włączyć telefonię stacjonarną do portfela naszych standardowych usług, czyli dostępu do Internetu, transmisji danych, dzierżawy włókien i monitoringu. Wszystkie usługi świadczymy wykorzystując potencjał naszej sieci światłowodowej, która obecnie liczy już 1000 km i rozciąga się po całym Śląsku – mówi Błażej Pawlik, koordynator projektu telefonii w 3S.

Oferując telefonię, 3S wykorzystuje zarówno tradycyjną technologię TDM stosowaną w sieciach PST, jak również nowoczesną technologię VoiP.

Preferujemy świadczenie telefonii w oparciu o centrale wirtualne. To rozwiązanie, dzięki któremu klient nie musi ponowić kosztów inwestycji we własny sprzęt – w pełni korzysta z infrastruktury operatora – dodaje B. Pawlik.

Dostęp do centrali wirtualnej pozwala na inicjowanie i odbieranie połączeń, przejęcia rozmów na inny aparat, czy funkcję połączeń oczekujących. Klient ma możliwość samodzielnego budowania zapowiedzi IVR poprzez interfejs WWW, kolejkowania rozmów przychodzących oraz logowania aparatów z dowolnego miejsca na świecie. Ponadto, można na bieżąco podglądać listę połączeń i kontrolować koszty oraz dowolnie konfigurować uprawnienia dzwonienia.

Pod źrodło: 3S

Kan