Jesteś tutaj:-, Rynek-Klienci są najbardziej zadowoleni z sieci Plus i Play

Klienci są najbardziej zadowoleni z sieci Plus i Play

Z przeprowadzonych badań wynika, że abonenci sieci Play i Plus najrzadziej myślą o zmianie operatora, natomiast z usług Ery korzysta najwięcej niezadowolonych klientów.

Maison Institute przeprowadził pierwsze w naszym kraju bezpośrednie badanie satysfakcji klientów z telefonii komórkowej. Badacze pytali abonentów sieci działających w Polsce o pięć aspektów:

zadowolenie z usług, czy operator spełnił ich oczekiwania, referencje (czy poleciliby sieć swoim znajomym), relacje ceny do jakości usług oraz lojalność czyli innymi słowy: czy kupiliby ten sam produkt ponownie” – czytamy w Dzienniku Gazeta Prawna.

Po przeanalizowaniu wszystkich danych okazało sie, że najbardziej zadowoleni są klienci sieci Play i Plus.

Zdaniem badaczy, spore różnice w ocenach poszczególnych operatorów nie wynikają z różnic w cenach.

Jakość jest mniej więcej podobna u wszystkich operatorów.

Oto ranking polskich sieci komórkowych (liczba pkt. na 100 możliwych):

1. Play – 80,72
2. Plus – 77,26
3. Orange – 70,44
4. Era – 67,7

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kan



Autor |2011-03-21T10:27:02+02:0021 marca 2011 10:27|Kategorie: Newsy, Rynek|Tagi: , |23 komentarze

23 komentarze

  1. pino inowrockaw 21 marca 2011 w 09:50 - Odpowiedz

    play faktycznie ma dobre oferty

  2. Poll 21 marca 2011 w 11:09 - Odpowiedz

    No pewnie, że najbardziej zadowoleni są Playowicze. Tu zawsze cos się dzieje, coś nowego wyrasta i być może nie jest to akurat dla mnie oferta ale widzę że trafiają w potrzeby klienta. Będąc w zapchlonym Orange płaciłem mniej ale też sporo mniej mi oferowali i „…niewiele się działo”, wiało nudą aż do BULU.

  3. Asia 21 marca 2011 w 11:28 - Odpowiedz

    nie da się 🙁

  4. body 21 marca 2011 w 11:35 - Odpowiedz

    lubię nokie 2220 🙂

  5. obi Van 21 marca 2011 w 13:16 - Odpowiedz

    aką metodologię badań wykorzystali, bo można wszystko dopasować i uzyskać odpowiednie oczekiwane wyniki. Czy brało się pod uwagę na przykład politykę lojalnościową firmy? Bo z moich obserwacji wynika ze w tym pierwsze skrzypce gra Orange i Era, urozmaicając swoją ofertę – lepsze warunki dla tych kto przedłuża umowę, dodatkowe pakiety minut, ubezpieczenie na sprzęt, łatwiej coś wynegocjować. Warto na takie zestawienia patrzeć z szerszej perspektywy.

    • Poll 21 marca 2011 w 16:36 - Odpowiedz

      Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową. Po drugim, lakonicznym sesemesie automatycznie przedłuża umowę. Jakiś miesiąc temu firma mojej małżonki rozpoczęła starania by przedłożyć umowę w Orange i dostać fajne telefony. Pan uprzejmy z Orange przyjechał pogawędził i znikł był. Dzwonili do niego i się wreszcie udało. Dziś sie dowiedzieli że Samsung Wave II mogą mieć za… 600PLNów w taryfie konsolidacyjnej. Oczywiście zrezygnowali i wzięli jeszcze gorsze badziewie bo nikt normalny nie zapłaci za taki telefon 200zł mniej niż wartość allegro.

  6. edekfarba 22 marca 2011 w 06:20 - Odpowiedz

    Po przejsciu do Play place 3xmniejsze rachunki niz to tej pory w Orange, a dzwonnie tyle samo a na trzech numeraxh mam dodatkowo jescze pakiety internetowe. Tylko czasanmi z zasiegiem mam klopot

  7. elka 22 marca 2011 w 09:52 - Odpowiedz

    zgodzę się z w pełni z @obi van- jak dla mnie zbyt mało szczegółow dotyczących badania, otrzymaliśmy suche wyniki i ciężko jest się do tego odnieść. Myślę, że polityka lojalnościowa sieci zawsze odbierania jest inaczej (kwestia osobista), ale nie zmienia to faktu , że faktycznie jeśli chodzi o stałych klientów to Orange wprowadził jakieś nowe przywileje- tzn dodatkowe 20% bądź 40 % minut w zależności od stażu. A druga sprawa to to , że chyba najprężniej się rozwijają. Póki co jako jedyni posiadają zasięg cdma co w mobilnym jest dość istotne

    • Lucek 23 marca 2011 w 11:36 - Odpowiedz

      Cytuję : „Ja sam nie pisałem o polityce operatorów.” Cytuję: „Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową.”
      Cytuję : „była to odpowiedź dla @obi Van”
      Odpowiadanie pisemnie nie jest pisaniem – to tylko chory umysł osobnika zwanego ~Pollem mógł coś takiego wymyślić Tak więc – jeśli mu chcieć uwierzyć – nie jest wykluczone że osobnik zwany ~Poll cierpi na ostrą postać schizofrenii .
      Szkoda zachodu .Nadal ten ograniczony umysł nie zauważa ,ze jego umiłowana sieć tylko niskimi cenami przyciąga klientów . Stąd tak ważny jest błąd jaki pojawił się w omówieniu artykułu z GP . No i agresywna ,często nieprawdziwa reklama – w którą wierzą bez zastrzeżeń osobnicy o tak ograniczonych umysłach jak jego .

    • Poll 23 marca 2011 w 12:37 - Odpowiedz

      Odpowiedź na bzdurną uwagę nie jest poruszaniem tematu samym w sobie więc kolokwialnie nie jest pisaniem o temacie. Lucuś GP twierdzi że Play wygrał w rankingu ceną za taką samą jakość usług. Rozumiesz co oni napisali? Nie nie rozumiesz więc ci wyjaśnię po raz kolejny: otóż wszyscy 4 operatorzy oferują taką samą jakość usług ale Play każe sobie za to płacić najmniej i stąd tak dobra opinia o tym operatorze. Przytaczając znany juz tekst : [i]”skoro nie widać różnicy to po co przepłacać” [/i]

  8. Lucek 22 marca 2011 w 10:09 - Odpowiedz

    Niestety , przedstawiony opis artykułu RÓŻNI SIĘ ZASADNICZO od pierwowzoru . …Cytuję : „Zdaniem badaczy, spore różnice w ocenach poszczególnych operatorów nie wynikają z różnic w cenach.” W oryginale zaś :”– Choć same firmy twierdzą inaczej, to z badania wynika, że dla Polaków kluczową rolę w przypadku tego typu produktów odgrywa cena. „” TO zasadnicza RÓŻNICA …….. Przecież cała akcja zdobywania rynku przez Play opierała się na agresywnej polityce cenowej . Dzięki wymuszonej przez KE na UKE sporej jednorazowej obniżce MTR oraz przymusie „dotacji” tej jedynie słusznej sieci możliwy stał się wyraźny przyrost użytkowników tej sieci . Większość użytkowników to klienci prepaid , czyli uznani za najbardziej nielojalną grupę – a tu mowa o lojalności . Choć bardzo łatwo być lojalnym za 5 zł/rok (-: Jakość też dość sporo odbiega na minus w tej sieci chyba , że ktoś w nią uwierzył jak w 4G w tej sieci . Jednym słowem – sieć przypomina nieco lepszą chinszczyznę – tania i przereklamowana .

    ~Kan Oczekuję na poprawienie i sprostowanie

    • Poll 22 marca 2011 w 11:53 - Odpowiedz

      Skoro mowa tu o lojalności to chyba jasne, że pytanie dotyczyło czy kupił jeszcze raz ten sam produkt bez znaczenia czy w kiosku Ruchu czy w salonie pod umową przedłużającą. Jesli na pytanie czy będę lojalnym klientem to nie ma znaczenia czy mam pre czy post. np 80% odpowiedziało „tak” czyli część pójdzie i kupi ponownie doładowanie a część podpisze replay.

    • Lucek 22 marca 2011 w 12:24 - Odpowiedz

      Czy ten osobnik ~Poll musi się swoją
      ograniczonością popisywać w tak idiotyczny sposób ? , Ten sam problem odmiennie komentować tylko on potrafi. Raz pisze o lojalnościowych rozwiązaniach operatora , raz o lojalności użytkowników – a to całkiem odmienne zachowania . Klienci prepaid , czyli uznani za najbardziej nielojalną grupę – a tu mowa o lojalności – mogą być bardzo łatwo lojalnym za 5 zł/rok . TO FAKT . To że zamieszczone tu omówienie artykułu z GP zawiera pomyłkę – i przez to całkowicie wypacza ewentualne wnioski – nie jest w stanie zrozumieć .

    • Poll 22 marca 2011 w 13:31 - Odpowiedz

      Lucuś, pytanie brzmiało: lojalność czyli [i]czy kupiliby ten sam produkt ponownie” [/i]. Jakie ma znaczenie czy to pytanie do pre czy post klienta. . Zadano je np 100klientom Ery, Plusa, Orange i Playa. W Play 80 odpowiedziało że tak, kupi. Przy czym wszystko jedno co kupi ( doładowanie czy podpisze umowę ). Na korzyść Play wychodzi jeszcze jedno a mianowicie to że Play składa się głównie z prepaidowców którzy według ciebie sa mniej lojalni

    • Poll 22 marca 2011 w 13:43 - Odpowiedz

      O polityce lojalnościowej operatora nie było mowy w artykule jaki tu został zapodany. Wtrącił ten temat tylko jeden z forumowiczów uznając, że takiego pytania zabrakło. Ja sam nie pisałem o polityce operatorów. Nie przekręcaj moich wypowiedzi.

    • Lucek 22 marca 2011 w 22:37 - Odpowiedz

      Mówiąc krótko – krótką pamięc ma bezrozumny osobnik zwany ~Pollem

      Cytuję : „Ja sam nie pisałem o polityce operatorów.” Cytuję: „Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową.”
      Tak więc -jeśli mu chcieć uwierzyć – nie jest wykluczone że osobnik zwany ~Poll cierpi na ostrą postać schizofrenii

    • Poll 23 marca 2011 w 05:53 - Odpowiedz

      Mówiąc krótko (bo długo i tak byś nie zatrybił) nie zauważyłeś, że była to odpowiedź dla @obi Van który pisał o polityce lojalnościowej operatorów.

  9. jaybee 22 marca 2011 w 10:18 - Odpowiedz

    W jaki sposob uruchomic tryb glosnomiacy?

    Instrukcja milczy na ten temat.
    W Nokiach w czasie rozmowy pojawia sie ikonka „glosnik” – tutaj nic sie nie pojawia.

    To nie jest intuicyjny telefon.

  10. play - król ściemy 22 marca 2011 w 15:40 - Odpowiedz

    ‚Z przeprowadzonych badań wynika, że abonenci sieci Play i Plus najrzadziej myślą o zmianie operatora’ – no jasne… :lol
    Jak Play za nich i bez ich wiedzy podpisał umowy to jakie mają teraz wyjście? :lol
    ps. to tak a propos sławnej afery (chyba miesiąc temu) o fałszowaniu podpisów abonentów przez pracowników Play 🙄

    • Poll 22 marca 2011 w 16:17 - Odpowiedz

      tyle ze w Plau zrobil to przestepca a w Orange robia to planowo, z założenia bo mają takie standardy

  11. obi Van 24 marca 2011 w 16:55 - Odpowiedz

    No proszę Was, zachowujmy się jak ludzie, bez patyczek… każdy i tak
    poprzestanie na własnym stanowisku, a życie, raczej staż u operatora
    zadecyduje kto jaką sieć wybiera. Jeżeli dla kogoś wprowadzenie
    ubezpieczenie za darmo przez pol roku nie stanowi ważnego i kluczowego
    elementu polityki lojalnościowej, to w takim razie niech przytoczy
    realne pomocje na zatrzymanie klienta i agitacji nowego. (w cale mi nie
    chodzi o eksta doładowania, super oferty telefonów, skupmy się nad czymś
    nowym, wartym uwagi)

  12. obi 7 kwietnia 2011 w 16:42 - Odpowiedz

    jaką metodologię badań wykorzystali, bo można wszystko dopasować i uzyskać odpowiednie oczekiwane wyniki. Czy brało się pod uwagę na przykład politykę lojalnościową firmy? Bo z moich obserwacji wynika ze w tym pierwsze skrzypce gra Orange i Era, urozmaicając swoją ofertę – lepsze warunki dla tych kto przedłuża umowę, dodatkowe pakiety minut, ubezpieczenie na sprzęt, łatwiej coś wynegocjować. Warto na takie zestawienia patrzeć z szerszej perspektywy.

  13. mati-000 7 kwietnia 2011 w 18:02 - Odpowiedz

    Mam go rok(prawie jeszcze tylko pare dni do rocznicy)
    oceniam że super telefon muzyki da się słuchać ale trzeba kupić słuchawki lepsze resta też ok
    POLECAM

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.