Z przeprowadzonych badań wynika, że abonenci sieci Play i Plus najrzadziej myślą o zmianie operatora, natomiast z usług Ery korzysta najwięcej niezadowolonych klientów.
Maison Institute przeprowadził pierwsze w naszym kraju bezpośrednie badanie satysfakcji klientów z telefonii komórkowej. Badacze pytali abonentów sieci działających w Polsce o pięć aspektów:
„zadowolenie z usług, czy operator spełnił ich oczekiwania, referencje (czy poleciliby sieć swoim znajomym), relacje ceny do jakości usług oraz lojalność czyli innymi słowy: czy kupiliby ten sam produkt ponownie” – czytamy w Dzienniku Gazeta Prawna.
Po przeanalizowaniu wszystkich danych okazało sie, że najbardziej zadowoleni są klienci sieci Play i Plus.
Zdaniem badaczy, spore różnice w ocenach poszczególnych operatorów nie wynikają z różnic w cenach.
Jakość jest mniej więcej podobna u wszystkich operatorów.
Oto ranking polskich sieci komórkowych (liczba pkt. na 100 możliwych):
1. Play – 80,72
2. Plus – 77,26
3. Orange – 70,44
4. Era – 67,7
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Kan
play faktycznie ma dobre oferty
No pewnie, że najbardziej zadowoleni są Playowicze. Tu zawsze cos się dzieje, coś nowego wyrasta i być może nie jest to akurat dla mnie oferta ale widzę że trafiają w potrzeby klienta. Będąc w zapchlonym Orange płaciłem mniej ale też sporo mniej mi oferowali i „…niewiele się działo”, wiało nudą aż do BULU.
nie da się 🙁
lubię nokie 2220 🙂
aką metodologię badań wykorzystali, bo można wszystko dopasować i uzyskać odpowiednie oczekiwane wyniki. Czy brało się pod uwagę na przykład politykę lojalnościową firmy? Bo z moich obserwacji wynika ze w tym pierwsze skrzypce gra Orange i Era, urozmaicając swoją ofertę – lepsze warunki dla tych kto przedłuża umowę, dodatkowe pakiety minut, ubezpieczenie na sprzęt, łatwiej coś wynegocjować. Warto na takie zestawienia patrzeć z szerszej perspektywy.
Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową. Po drugim, lakonicznym sesemesie automatycznie przedłuża umowę. Jakiś miesiąc temu firma mojej małżonki rozpoczęła starania by przedłożyć umowę w Orange i dostać fajne telefony. Pan uprzejmy z Orange przyjechał pogawędził i znikł był. Dzwonili do niego i się wreszcie udało. Dziś sie dowiedzieli że Samsung Wave II mogą mieć za… 600PLNów w taryfie konsolidacyjnej. Oczywiście zrezygnowali i wzięli jeszcze gorsze badziewie bo nikt normalny nie zapłaci za taki telefon 200zł mniej niż wartość allegro.
Po przejsciu do Play place 3xmniejsze rachunki niz to tej pory w Orange, a dzwonnie tyle samo a na trzech numeraxh mam dodatkowo jescze pakiety internetowe. Tylko czasanmi z zasiegiem mam klopot
zgodzę się z w pełni z @obi van- jak dla mnie zbyt mało szczegółow dotyczących badania, otrzymaliśmy suche wyniki i ciężko jest się do tego odnieść. Myślę, że polityka lojalnościowa sieci zawsze odbierania jest inaczej (kwestia osobista), ale nie zmienia to faktu , że faktycznie jeśli chodzi o stałych klientów to Orange wprowadził jakieś nowe przywileje- tzn dodatkowe 20% bądź 40 % minut w zależności od stażu. A druga sprawa to to , że chyba najprężniej się rozwijają. Póki co jako jedyni posiadają zasięg cdma co w mobilnym jest dość istotne
Cytuję : „Ja sam nie pisałem o polityce operatorów.” Cytuję: „Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową.”
Cytuję : „była to odpowiedź dla @obi Van”
Odpowiadanie pisemnie nie jest pisaniem – to tylko chory umysł osobnika zwanego ~Pollem mógł coś takiego wymyślić Tak więc – jeśli mu chcieć uwierzyć – nie jest wykluczone że osobnik zwany ~Poll cierpi na ostrą postać schizofrenii .
Szkoda zachodu .Nadal ten ograniczony umysł nie zauważa ,ze jego umiłowana sieć tylko niskimi cenami przyciąga klientów . Stąd tak ważny jest błąd jaki pojawił się w omówieniu artykułu z GP . No i agresywna ,często nieprawdziwa reklama – w którą wierzą bez zastrzeżeń osobnicy o tak ograniczonych umysłach jak jego .
Odpowiedź na bzdurną uwagę nie jest poruszaniem tematu samym w sobie więc kolokwialnie nie jest pisaniem o temacie. Lucuś GP twierdzi że Play wygrał w rankingu ceną za taką samą jakość usług. Rozumiesz co oni napisali? Nie nie rozumiesz więc ci wyjaśnię po raz kolejny: otóż wszyscy 4 operatorzy oferują taką samą jakość usług ale Play każe sobie za to płacić najmniej i stąd tak dobra opinia o tym operatorze. Przytaczając znany juz tekst : [i]”skoro nie widać różnicy to po co przepłacać” [/i]
Niestety , przedstawiony opis artykułu RÓŻNI SIĘ ZASADNICZO od pierwowzoru . …Cytuję : „Zdaniem badaczy, spore różnice w ocenach poszczególnych operatorów nie wynikają z różnic w cenach.” W oryginale zaś :”– Choć same firmy twierdzą inaczej, to z badania wynika, że dla Polaków kluczową rolę w przypadku tego typu produktów odgrywa cena. „” TO zasadnicza RÓŻNICA …….. Przecież cała akcja zdobywania rynku przez Play opierała się na agresywnej polityce cenowej . Dzięki wymuszonej przez KE na UKE sporej jednorazowej obniżce MTR oraz przymusie „dotacji” tej jedynie słusznej sieci możliwy stał się wyraźny przyrost użytkowników tej sieci . Większość użytkowników to klienci prepaid , czyli uznani za najbardziej nielojalną grupę – a tu mowa o lojalności . Choć bardzo łatwo być lojalnym za 5 zł/rok (-: Jakość też dość sporo odbiega na minus w tej sieci chyba , że ktoś w nią uwierzył jak w 4G w tej sieci . Jednym słowem – sieć przypomina nieco lepszą chinszczyznę – tania i przereklamowana .
~Kan Oczekuję na poprawienie i sprostowanie
Skoro mowa tu o lojalności to chyba jasne, że pytanie dotyczyło czy kupił jeszcze raz ten sam produkt bez znaczenia czy w kiosku Ruchu czy w salonie pod umową przedłużającą. Jesli na pytanie czy będę lojalnym klientem to nie ma znaczenia czy mam pre czy post. np 80% odpowiedziało „tak” czyli część pójdzie i kupi ponownie doładowanie a część podpisze replay.
Czy ten osobnik ~Poll musi się swoją
ograniczonością popisywać w tak idiotyczny sposób ? , Ten sam problem odmiennie komentować tylko on potrafi. Raz pisze o lojalnościowych rozwiązaniach operatora , raz o lojalności użytkowników – a to całkiem odmienne zachowania . Klienci prepaid , czyli uznani za najbardziej nielojalną grupę – a tu mowa o lojalności – mogą być bardzo łatwo lojalnym za 5 zł/rok . TO FAKT . To że zamieszczone tu omówienie artykułu z GP zawiera pomyłkę – i przez to całkowicie wypacza ewentualne wnioski – nie jest w stanie zrozumieć .
Lucuś, pytanie brzmiało: lojalność czyli [i]czy kupiliby ten sam produkt ponownie” [/i]. Jakie ma znaczenie czy to pytanie do pre czy post klienta. . Zadano je np 100klientom Ery, Plusa, Orange i Playa. W Play 80 odpowiedziało że tak, kupi. Przy czym wszystko jedno co kupi ( doładowanie czy podpisze umowę ). Na korzyść Play wychodzi jeszcze jedno a mianowicie to że Play składa się głównie z prepaidowców którzy według ciebie sa mniej lojalni
O polityce lojalnościowej operatora nie było mowy w artykule jaki tu został zapodany. Wtrącił ten temat tylko jeden z forumowiczów uznając, że takiego pytania zabrakło. Ja sam nie pisałem o polityce operatorów. Nie przekręcaj moich wypowiedzi.
Mówiąc krótko – krótką pamięc ma bezrozumny osobnik zwany ~Pollem
Cytuję : „Ja sam nie pisałem o polityce operatorów.” Cytuję: „Oooo tak, Orange zwłaszcza ma super politykę lojalnościową.”
Tak więc -jeśli mu chcieć uwierzyć – nie jest wykluczone że osobnik zwany ~Poll cierpi na ostrą postać schizofrenii
Mówiąc krótko (bo długo i tak byś nie zatrybił) nie zauważyłeś, że była to odpowiedź dla @obi Van który pisał o polityce lojalnościowej operatorów.
W jaki sposob uruchomic tryb glosnomiacy?
Instrukcja milczy na ten temat.
W Nokiach w czasie rozmowy pojawia sie ikonka „glosnik” – tutaj nic sie nie pojawia.
To nie jest intuicyjny telefon.
’Z przeprowadzonych badań wynika, że abonenci sieci Play i Plus najrzadziej myślą o zmianie operatora’ – no jasne… :lol
Jak Play za nich i bez ich wiedzy podpisał umowy to jakie mają teraz wyjście? :lol
ps. to tak a propos sławnej afery (chyba miesiąc temu) o fałszowaniu podpisów abonentów przez pracowników Play 🙄
tyle ze w Plau zrobil to przestepca a w Orange robia to planowo, z założenia bo mają takie standardy
No proszę Was, zachowujmy się jak ludzie, bez patyczek… każdy i tak
poprzestanie na własnym stanowisku, a życie, raczej staż u operatora
zadecyduje kto jaką sieć wybiera. Jeżeli dla kogoś wprowadzenie
ubezpieczenie za darmo przez pol roku nie stanowi ważnego i kluczowego
elementu polityki lojalnościowej, to w takim razie niech przytoczy
realne pomocje na zatrzymanie klienta i agitacji nowego. (w cale mi nie
chodzi o eksta doładowania, super oferty telefonów, skupmy się nad czymś
nowym, wartym uwagi)
jaką metodologię badań wykorzystali, bo można wszystko dopasować i uzyskać odpowiednie oczekiwane wyniki. Czy brało się pod uwagę na przykład politykę lojalnościową firmy? Bo z moich obserwacji wynika ze w tym pierwsze skrzypce gra Orange i Era, urozmaicając swoją ofertę – lepsze warunki dla tych kto przedłuża umowę, dodatkowe pakiety minut, ubezpieczenie na sprzęt, łatwiej coś wynegocjować. Warto na takie zestawienia patrzeć z szerszej perspektywy.
Mam go rok(prawie jeszcze tylko pare dni do rocznicy)
oceniam że super telefon muzyki da się słuchać ale trzeba kupić słuchawki lepsze resta też ok
POLECAM