Najczęściej zadawane pytanie przez specjalistów od reklamy, marketingu i sprzedaży brzmi „skąd pochodzi klient?”.

Grupa LoVo wyjaśnia:

– Można to zrobić przy minimalnych nakładach kapitałowych. Działanie sytemu jest równie przełomowe jak proste – pozwala przedsiębiorcy zlokalizować źródło klientów bez zbędnych ankiet czy badań.

„Nasza technologia, Twój biznes”

W maju zeszłego roku Grupa LoVo wprowadziła na polski rynek kolejny produkt czyli innowacyjne rozwiązanie pod nazwą ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych).

Grupa LoVo, łącząc możliwość przydzielania i zarządzania dowolną ilością numeracji telefonicznej w połączeniu z systemem ePASO, pozwala na wynajęcie wirtualnej numeracji w pakietach od 50 do nawet kilku tysięcy numerów i identyfikowanie ich źródła. Każdy komunikat marketingowy, reklama, ogłoszenie oraz nośniki komunikacji marketingowej takie jak portale i serwisy internetowe, prasa, outdoor i inne media, mogą mieć swój niepowtarzalny techniczny numer telefoniczny. Platforma HIPERUS, należąca do Grupy LoVo, jest w stanie obsłużyć, rozróżnić i raportować „on line” wszystkie działania na wirtualnych numerach.

Dotychczasowa analityka Internetu, który jest mierzalny w czynnościach jakie wykonują internauci, czyli akcje związane z „klikalnością”, dają obraz popularności danego portalu, ale nie dają pełnego obrazu w postaci kontynuacji interakcji wyrażonej np. kontaktem telefonicznym, który w efekcie końcowym może prowadzić do transakcji – mówi Krzysztof Dzięgielewski, Dyrektor Projektu ePASO.

Wyjątek w Internecie stanowi e-commers, czyli sklepy internetowe, dla których najważniejsza jest analiza zrealizowanej sprzedaży, a nie statystyki popularności. Dla przykładu pomiar efektywności w serwisach ogłoszeniowych jest ważny, ponieważ popularność serwisów ogłoszeniowych jest zmienna. Internauta zaglądający do serwisów ogłoszeniowych nie jest lojalny. I nie musi! „Klikalność” w serwisy ogłoszeniowe jest uzależniona od reklamy serwisu, pozycji w wynikach wyszukiwania Google, czy znajomości domeny przez użytkowników. Wiedza na temat aktualnej popularności i skuteczności powinna pozwalać przedsiębiorcom optymalizować koszty marketingowe i racjonalnie nimi zarządzać.

Nowa technologia pomiaru

Platforma ePASO to rozbudowany do poziomu kilkuset wyników system raportowy analizujący kontakty telefoniczne. telefon i połączenia telefoniczne nigdy dotąd nie były wykorzystywane do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym. Dzięki ePASO rzeczywistość analityczna może ulec zmianie.

Przedsiębiorca zarządzając firmą spośród wielu czynności jakie codziennie operacyjnie wykonuje przez znaczącą część czasu mierzy, optymalizuje, kontroluje. Pierwsze wdrożenia jakie realizujemy pokazują, że codzienna praca z ePASO rozbudza nowe potrzeby w obszarze wiedzy jaką daje analityka realizowana poprzez połączenia telefoniczne. „Słowo”, jako jeden z ważniejszych elementów uwzględniany w pozycjonowaniu stron www w wyszukiwarce Google, skłonił jednego z przedsiębiorców do wykorzystania ePASO do testowania reakcji użytkowników Internetu na ten sam element ( mieszkanie na wynajem ) opisywany w różnych konfiguracjach słownych. Ten sam produkt, różny opis, publikowany w mediach o podobnym charakterze dał zaskakujące rezultaty. Ogłoszenia dotyczące tej samej nieruchomości, ale z różnymi jej opisami, rozkładającymi inaczej akcenty słowne, prezentujące inaczej walory poprzez używanie przymiotników lub ich zdecydowane ograniczanie, opatrzone niepowtarzalnym wirtualnym numerem telefonicznym pokazały, że różnice w opisie znacząco wpływają na atrakcyjność i reaktywność ze strony klienta. Wiadome było, że różnice te występują. Przedsiębiorca nie wiedział jednak, które opisy i słowa będą popularniejsze i efektywniejsze. Test wskazał kierunek. Najważniejszym jednak dla mnie komentarzem tego przedsiębiorcy był fakt, że tę unikalną wiedzę posiadł w zaledwie kilka godzin po opublikowaniu ogłoszenia zestawiając dane z pomiaru klikalności w ofertę z ilością połączeń telefonicznych. Użytkownicy ePASO kreują zatem także własne zastosowania platformy – opowiada Krzysztof Dzięgielewski.

Zastosowanie rozwiązań teleinformatycznych w analityce skuteczności reklam, ogłoszeń i mediów to działanie prekursorskie. Dzięki specjalistycznej aplikacji planowanie i zarządzanie wirtualną numeracją oraz budowanie siatki numerów wirtualnych staje się proste. Automatyzacja planowania tysięcy numerów wirtualnych powoduje, że analityka mediów, komunikatów, pracowników może być realizowana z dnia na dzień.


Jak to działa?

    A – numer inicjujący połączenie – Klient znalazł interesujące go ogłoszenie, dzwoni ze swojego telefonu komórkowego lub stacjonarnego.

    B – numer wirtualny – numer przypisany w danym kanale komunikacji marketingowej przypisany do reklamy publikowanej w Internecie, ogłoszenia publikowanego w serwisie ogłoszeniowym lub ogłoszeniu prasowym.

    C – numer docelowy, na który przekierowywane jest połączenie z numeru wirtualnego, do którego ostatecznie dodzwania się numer inicjujący – jest to numer przypisany do handlowca, biura lub konsultanta w call center.


Przykład wykorzystania platformy ePASO

Współpraca Developera z portalami newsowymi oraz serwisami ogłoszeniowymi.

W przypadku Developera, ePASO pozwala zbadać skuteczność konkretnego komunikatu marketingowego oraz portalu newsowego lub serwisu ogłoszeniowego, z którymi współpracuje Developer. Przyporządkowanie wirtualnego numeru telefonu do każdego ogłoszenia o sprzedaży mieszkania w nowej inwestycji. Potencjalny klient Developera, dzwoniąc pod wirtualny numer, zostanie przekierowany do danego przedstawiciela Developera, a dzięki usłudze ePASO, Developer będzie miał informację, w którym portalu Internetowym lub na którym serwisie ogłoszeniowym klient znalazł ogłoszenie. Liczba kontaktów telefonicznych to możliwość optymalizacji i relokacji środków, a tym samym szansa dla Developera na przyspieszenie sprzedaży inwestycji.


Grupa LoVo
LoVo to grupa spółek działających w branży nowoczesnych usług telekomunikacyjnych na rynku ogólnopolskim i międzynarodowym. Podstawową działalnością spółek jest świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie połączeń telefonicznych i dostępu do Internetu. LoVo posiada wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej świadcząc usługi dla operatorów, resellerów oraz klientów biznesowych. Grupa dynamicznie się rozwija, bazując na innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie, niezawodnych rozwiązaniach.

Źródło: Grupa LoVo

Kan