Zastosowanie VoIP przynosi znaczną redukcję kosztów, dlatego rośnie liczba firm, które wykorzystują do komunikacji łącza internetowe. Takie rozwiązanie zapewnia więcej możliwości aniżeli telefonia tradycyjna. Szeroki wachlarz dodatkowych usług, które oferuje VoIP wpływa na wzrost wydajności pracy i polepszenie komunikacji, co przekłada się z kolei na sprawną obsługę i zwiększenie zaufania klientów. W ten sposób wykorzystanie VoIP staje się elementem przewagi konkurencyjnej firm.
W Małych i Średnich Przedsiębiorstwach dobrym rozwiązaniem jest połączenie technologii VoIP z telefonią analogową. Wykorzystanie komunikacji internetowej np. Skype pozwala na tanie połączenia z pracownikami w innych placówkach i osobami pracującymi zdalnie w domu. Wprowadzenie w firmie zaawansowanej infrastruktury do VoIP umożliwia stworzenie zintegrowanego profesjonalnego systemu komunikacji. Wszystko to wpływa na to, że VoIP staje się równoprawnym medium transmisji wykorzystywanym przez firmy w codziennej komunikacji obok telefonii analogowej, cyfrowej (ISDN) czy komórkowej (GSM).
W odpowiedzi na transformację komunikacji biznesowej, szwedzka firma Konftel stworzyła linię telefonów konferencyjnych Konftel 300, których dystrybutorem w Polsce jest KONTEL-TELECOM. Dostępne na naszym rynku telefony konferencyjne tej marki: analogowy Konftel 300, bezprzewodowy Konftel 300W i Konftel 300M – GSM umożliwiają rozmowy z wykorzystaniem VoIP (Skype, WebEX itp.).
Zaletą telefonów Konftel 300 i Konftel 300W jest to, że pozwalają na proste wybieranie i/lub przełączanie rozmów pomiędzy linią analogową, połączeniem z telefonem GSM/DECT i rozmową przez komputer (VoIP).
Najnowszym rozwiązaniem firmy Konftel jest produkt, który został specjalnie stworzony dla mobilnych biur tj. telefon Konftel 300M. Jest to pierwszy na świecie telefon konferencyjny GSM 3G, który dodatkowo daje możliwość podłączenia do komputera do rozmów VoIP. Umożliwia skuteczną komunikację w firmie niezależnie od miejsca, w którym znajdują się pracownicy.
Wszystkie telefony Konftel umożliwiają nagrywanie rozmów bezpośrednio w telefonie na karcie pamięci SD. Zapisany materiał może być przechowywany i odtwarzany bezpośrednio z telefonu lub komputera. Urządzenia pozwalają także na szybkie połączenia z wybraną grupą osób, co jest możliwe dzięki funkcji tzw. asystenta telekonferencji. W pamięci telefonu można stworzyć grupy rozmówców i automatycznie łączyć się z nimi przy użyciu jednego przycisku. W ten sposób w zależności od potrzeb niemal automatycznie można komunikować z kontrahentami lub pracownikami innych oddziałów bez konieczności organizowania wyjazdu. Regularność kontaktów firmowych można również z góry ustalić. W zależności od modelu, telefony Konftel można wykorzystywać w małych biurach, większych pomieszczeniach lub dużych salach konferencyjnych. W ostatnim przypadku można podłączyć telefon do zewnętrznego nagłośnienia oraz dodatkowych mikrofonów i bezprzewodowych słuchawek nagłownych. Nowatorska technologia OmniSound 2.0 zastosowana przez producenta w rozwiązaniach to gwarancja doskonałej jakości dźwięku podczas rozmów. Ponieważ środowisko pracy staje się coraz bardziej mobilne, Konftel zaprojektował również całkowicie bezprzewodowe telefony konferencyjne – Konftel 300W i Konftel 300M. Umożliwiają długie rozmowy odpowiednio do modelu do 60 godzin i do 30 godzin. Pozwalają na prowadzenie rozmów w pomieszczeniach, które nie mają stałych linii telefonicznych. W przypadku tych dwóch modeli istnieje możliwość swobodnego poruszania się po biurze i przenoszenia aparatu do pomieszczeń, w których odbywają się spotkania.
Cechy telefonów Konftel z serii 300:
- Nagrywanie i odsłuchiwanie spotkań na kartach pamięci SD
- Asystent telekonferencji do zestawiania połączeń wielostronnych
- Opcjonalne dodatkowe mikrofony do większych pomieszczeń (Konftel 300, Konftel 300 M)
- Opcjonalna bezprzewodowa nagłowna słuchawka lub podłączenie nagłośnienia zewnętrznego (Konftel 300)
- Nowa generacja technologii dźwięku OmniSound 2.0
- Port USB do połączeń z komputerem (rozmowy VoIP)
- Przycisk przełączania i łączenia różnych technologii
- Dodatkowe oprogramowanie z nowymi funkcjami dostępne na stronie producenta
- 2 lata gwarancji
Ceny detaliczne:
- Konftel 300 – cena 679 EUR netto
- Konftel 300W – cena 699 EUREUR netto
- Konftel 300M – cena 1149 EUR netto
źródło: Kontel-Telecom
Kan
Witajcie,
Jestem doradcą online alekontakt.pl. Pojawiłem się na tym forum ponieważ razem z alekontakt.pl realizuję kampanię informacyjno-doradczą dla wszystkich osób zainteresowanych usługami telekomunikacyjnymi.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania z tym związane lub prowadzicie działalność gospodarczą i zastanawiacie się jak w prosty sposób zastosować najnowsze rozwiązania telekomunikacyjne, jednocześnie tnąc koszty, zapraszam do dyskusji w tym temacie.
Jestem do Waszej dyspozycji.
——————————————
Grzegorz,
Doradca on-line alekontakt.pl
http://www.alekontakt.pl
ta redukcja kosztów polega głównie na niższych stawkach za połączenia ?
[quote]ta redukcja kosztów polega głównie na niższych stawkach za połączenia ? [/quote]
Witam,
redukcja kosztów telefonicznych związana jest zarówno ze znacznie niższymi stawkami za połączenie w stosunku do normalnej telefonii (przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości połączenia), ale także ze wspólną pulą minut w abonamencie dla wszystkich użytkowników usługi oraz bezpłatnymi połączeniami pomiędzy wszystkimi użytkownikami usługi oraz numerami w sieci AleKontakt.
Pozdrawiam,
—————————————— Grzegorz, Doradca on-line alekontakt.pl http://www.alekontakt.pl
czy wysoka jakość połączenia zależy w dużym stopniu od łącza internetowego?
Też mi wielka promocja (???), przecież stawki typu 5 groszy za minutę połączenia w technologii VOIP oferują praktycznie wszyscy tego typu operatorzy czy jak ich tam zwał. Na przykład na favore.pl pierwsza lepsza oferta
http://www.favore.pl/40878_ipcall-pl-najlepszy-operator-voip-w-polsce.html
5 groszy. Co w tym takiego niezwykłego???
ale to razem z centralą, obsługą, aparatami?
jest okazja by się dowiedzieć coś od gościa, to kampania informacyjna i doradcza, więc nic nie będzie tutaj wciskane na siłe, a konkretne informacje można zebrać
Witam,
pragnę zauważyć, że porównanie odnosiłem do telefonii komórkowej i stacjonarnej.
Nie wszyscy operatorzy posiadają najniższe ceny na rynku, nawet potentaci jak Skype mają wyższe stawki.
Może nieprzeliczalną w pierwszej kolejności jest opcja pakietów minut w ramach opcji, której wykorzystywanie powoduje zmniejszenie wirtualne stawek za minutę, bo opłata ta sama, ale znacznie więcej minut.
AleKontakt oferuje przede wszystkim rozwiązania funkcjonalne dla małych i średnich firm.
Pozdrawiam, —————————————— Grzegorz, Doradca on-line alekontakt.pl http://www.alekontakt.pl
załóżmy, że firma ma rachunki za telefon miesięcznie 1000zł- jak dużej redukcji można się spodziewac zakładając VoIP?
no właśnie jak to samemu naprawić?
[quote]czy wysoka jakość połączenia zależy w dużym stopniu od łącza internetowego? [/quote]
Witam,,
jakość, stabilność i prędkość łącza ma bardzo duże znaczenie dla jakości połączenia. Minimalne standardy łącza można sprawdzić w aplikacji testowej AleKontakt przed założeniem centrali czy bramki.
Pozdrawiam, —————————————— Grzegorz, Doradca on-line alekontakt.pl http://www.alekontakt.pl
[quote]ale to razem z centralą, obsługą, aparatami? [/quote]
Witam,
stawki zaprezentowane w ofercie AleKontakt są stawkami dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Zarówno przy pojedynczych rozmowach (z prepaid), jak i rozmów z centrali telefonicznych.
Ceny za instalację i prowadzenie wirtualnej centrali są opłatami wynikającymi z dodatkowych usług. Jak także ceny urządzeń.
Dlatego uważam, że oferty operatorów należy porównywać po cenach poszczególnych połączeń, ale i cenach za usługi inne. A także po jakości oferowanych usług.
Pozdrawiam,
——————–
Grzegorz,
Doradca on-line alekontakt.pl
http://www.alekontakt.pl
[quote]jest okazja by się dowiedzieć coś od gościa, to kampania informacyjna i doradcza, więc nic nie będzie tutaj wciskane na siłe, a konkretne informacje można zebrać [/quote]
Witam,
taki jest mój i firmy cel, aby udzielić Państwu maksymalnie dużo odpowiedzi na nurtujące pytania związane z telefonią internetową, centralami telefonicznymi, ofertą AleKontakt, ect.
Pozdrawiam, —————————————— Grzegorz, Doradca on-line alekontakt.pl http://www.alekontakt.pl
[quote]załóżmy, że firma ma rachunki za telefon miesięcznie 1000zł- jak dużej redukcji można się spodziewac zakładając VoIP? [/quote]
Witam,
ciężko określić to na podstawie tylko rachunku.
Należało by przeanalizować ceny połączeń, wartość abonamentu, posiadaną ofertę, opcje dodatkowe.
I na właśnie kilku płaszczyznach należy analizować ofertę i redukcję kosztów, bo wykorzystanie technologi telefonii internetowych to nie tylko niższe stawki za połączenia, ale np funkcjonowanie centrali telefonicznej jest znacznie tańsze niż w opcji stacjonarnej.
Pozdrawiam, —————————————— Grzegorz, Doradca on-line alekontakt.pl http://www.alekontakt.pl