Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję UOKIK w sprawie organizatora konkursu SMSowego. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły treści reklamowe wysyłane do konsumentów, w związku z konkursem „Quiz wiedzowy”. Na spółkę została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 141 tys. zł.

W decyzji z maja 2013 r. UOKIK zakwestionował treści reklamowe w związku z konkursemW decyzji z maja 2013 r. UOKIK zakwestionował treści reklamowe w związku z konkursem „Quiz wiedzowy”.

W opinii Urzędu SMSy wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo. W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMSa oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMSów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych wiadomości oraz organizatorze konkursu.

Na spółkę została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 141 tys. zł. Decyzja została potwierdzona przez sądy kolejnych instancji. W lutym 2016 r. Sąd Apelacyjny stwierdził, że treść SMSów wprowadzała w błąd – sugerowała wygranie nagrody, nie wskazywała natomiast kosztów udziału w konkursie.

źródło: UOKiK

Kan