W aplikacji BZWBK24 mobile została udostępniona nowa odsłona usługi przelew na telefon. Dzięki niej użytkownicy mogą robić przelewy ze swoich smartfonów do osób posiadających konto w innych bankach, znając tylko ich numer telefonu. Wcześniej takie przelewy, były możliwe pomiędzy klientami Banku Zachodniego WBK. Obecnie wystarczy, że odbiorca zarejestrował się w bazie BLIK podając swój numer telefonu i wskazując powiązany z nim rachunek. BLIK zidentyfikuje numer konta osoby i w ciągu kilku sekund zrealizuje przelew na jej konto.

Opcja „Przelew na telefon” zastąpi w aplikacji BZWBK24 mobile dotychczasową funkcję „Przelew na komórkę”. Usługa ta jest bezpłatna, a pieniądze trafiają do odbiorcy w ciągu kilku sekund. Nie trzeba znać jego numeru rachunku bankowego, wystarczy 9 cyfr numeru telefonu. Aby wykonać przelew na telefon wystarczy wybrać odpowiednią opcję w menu aplikacji. Odbiorca, chcący przyjąć przelew z innego banku, musi zarejestrować swój numer telefonu w bazie BLIK i wskazać powiązany z nim rachunek. Rejestracja jest niezbędna również dla użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile, jeśli chcą w przyszłości nie tylko wysyłać, ale też odbierać przelewy na telefon.

Aplikacja BZWBK24 mobile oferuje wiele możliwości płatności mobilnych. Umożliwia zakup biletów komunikacji miejskiej i opłacania stref parkingowych w wielu miastach Polski, a także wypłacanie pieniędzy z bankomatu bez karty i płatności telefonem w sklepie i w Internecie za pomocą BLIK. Do tego szerokiego wachlarza możliwości dokładamy przelew na telefon do klientów innych Banków, uczestników Polskiego Standardu Płatności BLIK. Usługa przelewu na telefon jest już znana naszym klientom, liczę jednak na to, że docenią oni możliwość szybkiego i bezpiecznego przelewania w ten sposób pieniędzy teraz także do osób posiadających konto w innych bankach. – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK.

Z usługą BLIK w aplikacji BZWBK24 mobile można zapłacić w większości sklepów internetowych za pośrednictwem integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, tpay.com, CashBill, eCard, czy First Data. Ponad 130 tysięcy terminali płatniczych, obsługiwanych przez eService i First Data Polska w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych przyjmie naszą płatność BLIK realizowaną komórką.

System płatności mobilnych BLIK jest rozwijany przez spółkę Polski Standard Płatności, której udziałowcami jest sześć polskich banków.

źródło: Bank Zachodni WBK

Kan