Spółka mPay zaprezentowała nowy produkt poszerzający dotychczasową ofertę – mPay Wallet, czyli certyfikowany portfel w technologii MasterPass. Jest to dopiero drugie pozabankowe wdrożenie tej technologii na polskim rynku. MasterPass to usługa typu „portfel elektroniczny”, w którym zarejestrować można swoje karty płatnicze i dokonywać zakupów w sklepach internetowych bez konieczności każdorazowego podawania danych karty.

Rozwiązanie to samo w sobie jest bardzo bezpieczne, głównie za sprawą weryfikacji na etapie zakładania portfela i dodawania kart do systemu. Standardowo płatności zabezpieczane są tzw. mPIN-em, czyli czterocyfrowym PIN-em eliminującym konieczność korzystania z kodów CVV/CVC dostępnych na karcie. Spółka mPay poszła o krok dalej.

Jedną z pierwszych decyzji nowego prezesa było wprowadzenie do mPay Wallet uwierzytelniania metodą OTP, czyli za pomocą każdorazowo wysyłanego SMS-a.

Prowadzenie projektu takiego jak mPay Wallet to ogromna odpowiedzialność, która nie toleruje żadnych kompromisów w kwestiach bezpieczeństwa. Naszym priorytetem było zaoferowanie najbezpieczniejszego, z punktu widzenia użytkowników, portfela w technologii MasterPass na polskim rynku. Właśnie dlatego standardowo stosowane uwierzytelnianie z pomocą mPIN-u zastąpiliśmy gwarantującym maksymalne bezpieczeństwo uwierzytelnianiem OTP – czyli kodem SMS wysyłanym każdorazowo do właściciela portfela przy każdej transakcji. Eliminuje to możliwość włamania na konto, lub ryzyko, że ktoś wykradnie nam dane do logowania – mówi Maciej Orzechowski, nowy prezes mPay S.A.

mPay Wallet w początkowej fazie jest dostępny w wydaniu przeglądarkowym. Z czasem, spółka planuje również udostępnić portfel w formie aplikacji mobilnej, czyniąc go w całości spójnym z obecną aplikacją mPay, która na dzień dzisiejszy umożliwia m.in. opłacenie postoju w strefie płatnego parkowania czy kupienie biletu w komunikacji miejskiej, a także przekazywanie środków pomiędzy użytkownikami.

mPay S.A. to polski dostawca rozwiązań z obszaru m-płatności. Spółka działa na rynku od 2003 roku, tworząc i rozwijając innowacyjne instrumenty umożliwiające realizację transakcji finansowych za pomocą urządzeń mobilnych. Flagowym produktem spółki jest aplikacja mPay umożliwiająca m.in. kupowanie biletów komunikacyjnych, regulowanie należności za płatne parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu.

źródło: mPay 

Kan