Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości ponad 86 tys. zł na organizatora konkursu telewizyjnego spółkę One-2-One za stosowanie praktyk wprowadzających w błąd.

Kosztowny konkurs SMS-owy dla One-2-One: 7,89 mln zł kary

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z lipca 2011 roku. Wówczas Urząd uznał, że spółka organizując konkurs telewizyjny złamała prawo. Loteria była promowana na antenach różnych stacji przez popularnego aktora grającego m.in. w serialu Plebania. Spółka One-2-One wprowadziła konsumentów w błąd nierzetelnie informując o nagrodach. Ponadto postępowanie Urzędu wykazało, że w sms-ach zachęcających do udziału brakowało informacji dotyczących zasad konkursu. Uczestnicy loterii nie mieli możliwości uzyskania dostępu do pełnej i rzetelnej informacji, o co zgodnie z prawem powinien zadbać przedsiębiorca.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 sierpnia 2013 r. nie jest prawomocny przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

źródło: UOKiK

Kan