Polkomtel, operator sieci promocja anulująca opłatę (5,04 zł brutto) za papierowy rachunek szczegółowy do faktury zostanie zakonczona 31.10.2012
Korzystanie z e-rachunku w Plusie jest całkowicie bezpłatne. Z usługi e-rachunek może skorzystać każdy Abonent Plusa (z wyjątkiem Abonentów korzystających z usług Kwotoreduktor Stacjonarny i Prefiks 1069). Opcja włączenia e-rachunku poprzez SMS dostępna jest tylko dla Abonentów indywidualnych Plus.
źródło: LukasZG
Kan
nie kumam, billing czy faktura bez historii połączeń ?
Nie za rachunek, tylko za rachunek szczegółowy tj. billing w formie papierowej.
No nie dziwię się – jak 15 lat temu dostawałem 2 kartki – jedną z fakturą i drugą z billingiem na 2 strony, tak dzisiaj, przy 4 numerach, dostawałbym całkiem sporą przesyłkę (ciężarków inpost nie musiałby dokładać ;-)). Ostatni billing miałby 12 kartek – i nie jest najkrótszy. Jestem za opłatami! Nie ma najmniejszego probemu z billingami – są w pdf (może dłużej mogłyby wisieć na koncie, bo te 3 czy 4 miesiące to mało trochę), można pobrać bieżący w csv… Szkoda papieru. A gadanie, zę nie każdy ma dostęp do internetu – gadnie tylko. Billing mało komu jest potrzebny – jak mówi mój kolega – jest czym w kominku rozpalać. Bo mało kto pzegląda nawet – jakby ktoś chciał rzucić hasło, ze wszyscy kontrolują złodziejstwo operatora 😉
’promocja zakonczona’ – jaki piekny marketingowy belkot… plus wprowadza podwyzke, pluje ludziom w twarz i mowi ze to deszcz
Żałuje że przedłużyłem umowę.
Trzeba było iśc do Playa.
Złodziejskie taryfy, przez ostatnie 2 lata płaciłem goły abonament 29PLN i zawsze coś z niego zostało na następny miesiąc.
Teraz płacę 40PLN, 35PLN, bo się okazało że SMS-y są płatne extra, MMS-y tak samo.
Zwykła zmowa firm T-Mobile i Orange maja podobnie, jedynie Play ma pełną wymienność.
Za miesiąc pewnie dostaniemy SMS, że minęła promocja na darmową sekretarkę prezesa, opłata wynosi 5PLN +VAT…
A za kolejny będziemy się zrzucać na samochody służbowe…
Wg mnie to zerwanie warunków umowy ze strony PLUSa i trzeba by to zgłosić do jakiegoś rzecznika. Umowa to umowa, a nie że gdzieś sobie coś dopiszą małymi literkami w jakimś załączniku którego nikt na oczy nie widział…
A czy „zakończenie” nieistniejącej nigdzie w umowie promocji nie jest zmianawarunków umowy??? W końcu to jest wprowadzenie dodatkoej opłaty o której nie wiedziałem przy podpisywaniu umowy???
Czy to nie jest wystarczający powód do rozwiązania umowy??? bez opłacania kary???
Szanowny Panie,
Jeżeli faktycznie w umowie, regulaminie świadczenia usług, regulaminie
promocji lub cenniku zaakceptowanych przez Pana przy zawieraniu umowy
nie było informacji o terminowej promocji to jest to faktycznie zmiana
istotnych postanowień umownych i w braku jej akceptacji ma Pan zgodnie z
art. 60a ustawy Prawo telekomunikacyjne prawo wypowiedzenia umowy bez
konieczności uiszczania kary umownej.
Szanowny Panie,
Jeżeli faktycznie w umowie, regulaminie świadczenia usług, regulaminie
promocji lub cenniku zaakceptowanych przez Pana przy zawieraniu umowy
nie było informacji o terminowej promocji to jest to faktycznie zmiana
istotnych postanowień umownych i w braku jej akceptacji ma Pan zgodnie z
art. 60a ustawy Prawo telekomunikacyjne prawo wypowiedzenia umowy bez
konieczności uiszczania kary umownej.
A kiedy ta „promocja” została wprowadzona?
O elektroniczny rachunek nagabują od dłuższego czasu. O tym że będą naliczać opłaty za tradycyjny nie wspominali. Teraz dołożyli mi ponad 5 złotych opłaty za rachunek. To wszystko jest NIEZGODNE Z UMOWĄ i rażąco ją narusza. Śmieszne zasłanianie się ekologią przy tonach ulotek. Chyba niejaki Zygmunt S mnie okrada w biały dzień.
Zawsze przysyłali mi skrócony rachunek papierowy, ostatnio przysłali mi szczegółowy wraz z dodatkową opłatą ponad 5 zł. Nie dostałem żadnego smsa, że jeśli nie wyłączę tej (niezamawianej przeze mnie) usługi, to będę musiał płacić 5 zł ekstra. Zasłanianie się 'ekologią’ to kompletna bzdura – z każdym rachunkiem dostaję pusty zeszyt, który po prostu wyrzucam.
Zalogowałem się na plus online, wyłączyłem rachunek szczegółowy, ale nie aktywowałem e-faktury. Skoro są nieuczciwi, to niech płacą co miesiąc Inpostowi za przesyłkę.
Nigdy nie przysyłali mi nic aż tu nagle…otrzymałam fakturę w kwocie 5,04 PLN. tylko taka oplata, czyli jak rozumiem jest to faktura za faktue (?!) Czyste złodziejstwo… Jak by tego było mało NIC wcześniej nie dostałam, 0 informacji, 0 chociażby smsów z taką nformacją. Najśmieszniejsze jest to że ulotka zawiera informację coś w stylu „procmocja za bezpłatną fakturę papierową trwa do 15.11.2012 do tego czastu trzeba z niej zrezygnować żeby niepłacić” zgadnijcie jaka jest data nadania pisma na kopercie? 29.11.2012!!!! SKANDAL!!!! to się nadaje do UOKiKu
Ja dziś zadzwoniłem do BOK i powiedziałem, że reklamuję opłatę za rachunek. Facet coś tam gadał, że rachunek to rachunek i nie ważne czy skrócony czy szczegółowy to zgasiłem go prosto – że nie dostałem informacji o zmianie warunków i reklamuje to, oraz opłatę z BOK. Namawiam wszystkich do tego, bo nie można puścić tego w niepamięć. To jest zwykłe oszustwo!!
Śmiech na sali przysłali mi opłate 5 zeta za rachunek 3 kartki!!! Jestem abonamentem Plusa o 8 lat !!! I zawsze dostawałem ten rachunek za darmo i nikt mi nie powiedzial ze to promocja a tym bardziej niekt mi nie powiedział że jakas promocja sie konczy.
Skoncze to ja z Plusem teraz i zmieniam operatora bo idioty nie bdeda ze mnie robic !
to jak? jest to podstawa do wypowiedzenia umowy?
Równie dobrze mogą za tydzień wysłać 300zł opłaty reklamowej za to, że nie wysyłają codziennie spamu. Właśnie dostałem rachunek, na którym widnieje pozycja „usługi dodatkowe”. Nikt mnie nie poinformował o takiej zmianie, ani listownie ani smsowo. Idę poszukać umowę. Ostatnie miesiące z plusem – bo tu nie chodzi o 5zł – chodzi o zasadę, że tak się nie traktuje klientów.
CO za S****NY!!!!! 5 ZŁ ZA KAWAŁEK PAPIERU GDZIE INNE FIRMY NIE NALICZAJĄ TAKIEJ OPŁATY!!!!. PONIŻEJ DNA!!!!!!!!!!!!
To jest „dziwna złodziejska” firma. Ponad 7 lat temu zerwałem z nimi umowę a oni przysyłają mi teraz fakturę na 5,04zł to jakaś kpina. Ludzie zmieńcie sobie operatora, a ja idę do Rzecznika Praw Konsumenta.
reklamowałem opłatę za fakturę szczegółową i opłatę za połączenie z bok 😉
pani się migała z przyjęciem reklamacji, ale w końcu ją przyjęła.
kolego wlo: moja mama ma 75 lat, mieszka sama i z internetu nie korzysta, a chciała by wiedzieć, za co płaci. faktury może i nie potrzebuje. maja adres, to wystarczy, że ktoś podejdzie i jej powie co i jak 😉
Już posłałem w tej sprawie reklamację, dołączam się do ewentualnego sporu zbiorowego. Nie chodzi o 5,04 PLN, ale o zasadę bycia uczciwym.
Nauczmy oszustów, że prawo jest dla wszystkich jednakowe. Czy w tym przypadku mogę wprowadzić dla firmy Plus kontr opłatę 5,04 za odbiór tego rachunku. Zrobię to na tych samych zasadach jednostronnej zamiany umowy jako ONI to robią.
Banda oszustów !
Organizujmy się:
http://serwis21.blogspot.com/2013/01/poszkodowani-przez-plus-gsm.html
Serwis21 kontynuuje temat opłat. Opublikował m.in. tekst Poszkodowani przez Plusa -sygnały konsumentów, spór ws. opłat z faktury papierowe w sieci PLUS. PLUS odmówił ugody ze Stowarzyszeniem Interesu Społecznego, prawdopodobnie będzie spór prawny. Polecam http://serwis21.blogspot.com
ciekawe, kiedy wprowadzą opłatę za płatność przelewem lub poleceniem zapłaty?
To tak jakby płacić za „szczegółowy” paragon w kasie w supermarkecie.
Dziękuję. Odchodzę.
To jest jakaś paranoja z tą opłatą….ja prowadzę firmę i potrzebuję wersję papierową do swoich dokumentów księgowych…wiec i tak czy siak muszę mieć na papierze…a mam za to jeszcze płacić 5,04zł? za co? za to co mi się należy? może za ten bzdurny notesik z makulatury jest ta opłata?;) Ekologia nie ma z tym nic wspólnego bo jakbym nie dostał w wersji elektronicznej faktury tylko w wersji elektronicznej, to i tak musiałbym to wydrukować…
Masz rację ale nie znam konkurencji, która wprowadza takie opłaty niezgodnie z umową. Przeniosłem się do konkurencji i mam za te same pieniądze 2x więcej.
Też chciałem w pierwszym odruchu przenieść telefon do konkurencji, ale okazuje się, że konkurencja też ma taką opłatę :-(((
Jeśli to nie jest związane ze zmianą prawa, to jest to zwykła zmowa, którą Uokik powinien ukarać.
Pozdrawiam,
[url=http://www.dentystazgliwic.pl ]dentysta Gliwice[/url]
Mam iplusa, gdzie oplata za abonament jest jedna i stala. No i tez mi naliczyli 5 zl. za rachunek szczegolowy. Probuje sie dodzwonic do Plusa i zlozyc reklamacje. Bez szans. Ale gdy podszedlem ich z innej strony, ze niby chce przedluzyc umowe, po minucie juz mialem konsultanta w sluchawce. Tyle ze od razu zapytal czy aby na pewno w tej sprawie. Wyobrazam sobie jakie wiazki im teraz posylaja wkurzeni abonenci.
A no właśnie ludzie nie rozróżniają podstawowej różnicy pomiędzy opłatą za rachunek szczegółowy a fakturę. Opłata która przychodzi jest za szczegółowy wykaz połączeń tak zwany biling.Informacja o tym że taka opłata będzie przez Plus naliczana mimo że mam włączone polecenie zapłaty i włączony skrócony obraz faktury przyszła mi pocztą do domu i smsem na aplikację iplus więc nie uwierzę że ktoś takiej informacji nie miał wcześniej zwyczajnie nie chce się czytać a skoro tak to po co tyle krzyku o ten szczegółowy wykaz połączeń skoro i tak go nikt nie czyta bo na to moi mili wychodzi skoro informacji że będzie opłata też nikt nie dojrzał 😀 Tak naprawdę ludzie złościć powinni się sami na siebie że są leniami i się nic nie chce każdy liczy że ktoś zrobi wszystko za nich. A to w interesie każdego z nas jest pilnować swoich interesów.
Kolego bzdury prawisz. Ja jak wiele moich znajomych nie dostało nawet złamanego smsa z jakąkolwiek informacją. O całym cyrku dowiedziałem się z internetu i po sprawdzeniu swojej faktury, którą rzadko sprawdzam szczegółowo, w której też znalazłem kwotę 5,04zł.
Dziś dostałam pisemną odpowiedź na reklamację w sprawie opłaty za rachunek szczegółowy, którego – podobnie jak wszyscy wypowiadający się poniżej- nie zamawiałam i o rzekomej (zakończonej) promocji nie byłam powiadomiona w żaden sposób. Nie ma o tym mowy w umowie. Reklamacja została odrzucona. Nie wiem, co teraz mam zrobić. Dla zasady nie chce płacić tej kwoty, bo skoro naliczono tę opłatę nie tylko mnie, jest to niezła suma do WYŁUDZENIA za usługę, która NIE BYŁA ZAMAWIANA. Chamstwo. Żałuję, że przedłużyłam umowę z tymi OSZUSTAMI!!!!!!!!!!!!! Proszą się o pozew zbiorowy, bo zakładając, że wyłudzili tą kwotę od wszystkich abonentów firmowych, jest to gigantyczna kwota. Czuję się oszukana.
Sprawa prosta. Plus „wykręcił” mi ten sam numer z opłatą za rachunek papierowy.
Moja reakcja – rozwiązanie umowy z Plusem. Proponuję co do zasady takie włąśnie rozwiązanie problemu. Zbieram chętnych na pozew zbiorowy
Witam, 3 lata temu przeniosłem numer z plusa do play, nie korzystam z żadnych usług w plusie, nie mam żadnej umowy, a faktury 5,04 zaczęły przychodzić. W punkcie plusa powiedzieli mi że to play nie dopilnował żeby mnie usunęli z rejestru i że wyłączą rachunek szczegółowy, ale przecież ja rachunków nie dostaje od 3 lat! aż do teraz. Co wy na to?
zgłosić do prokuratury za próbę wyłudzenia.
Jak dla mnie ewidentny błąd Plusa, a co PLAY ma do tego… Plus to złodzieje!
Zablokował mi się ekran bo ktoś wpisał za dużo razy hasło na kropki i nie mam pojęcia jak go odblokować nic na nim nie mogę zrobić pomożecie? Proszę. 😀
Otóż miałam podobny problem. Musiałam robić hard reset ;]
Czesc. Zastanawiam sie czy zakupic SE Xperia Neo V Prosze powiedzicie + i – ?
mam ten telefon i mam problem otóż nie wiem gdzie sie zapisują pobrane mmsy zgóry
dziękuje za pomoc.
Mam pytanie- jak wysłać utwór muzyczny przez bluetooth??
Jeżeli kto kolwiek ma pojęcie na temat podstawy prawnej do pozwu zbiorowego i widzi mozliwośc wygrania to chetnie sie pisze. Jeżeli sie zmienia co kolwiek w regulaminie to albo my „usługobiorcy” zgadzamy sie na to- podpisując umowe- albo bez zadnych kar powinniśmy mieć prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy z tą pazerną siecią. Pozdrawiam w razie czego gg 5839690 ja to 3 osoby ( 7 nr w plusie)
Ja również pisałam do plusa w tej sprawie. Najpierw facet sie upierał że wysyłali takie wiadomości do klientów w fakturach i przez smsy, ale miał pecha bo mam w domu wszystkie faktury od nich a na karcie sim modemu wszystkie smsy i sprawdziłam to 2 razy. Wobec tego stwierdził, że informacja o tej opłacie znajduje się w jakimś tam cenniku umieszczonym gdzieś na ich stronie. Szkoda, że nie u niego w biurku w szarym notatniku na 248 stronie. Kpina jakaś… Podobnie jak wy, zajmuję się na codzien czymś wiecej niż siedzeniem na stronie plusa i śledzeniem zmian w cennikach ale szkoda z nimi gadać. To na pewno moja ostatnia z nimi umowa.
właśnie przyszła odpowiedź na reklamację:
„szczegółowo się zapoznałam(…)było o tym info(…)reszta na jakiejś stronie internetowej(…)z uwagi na powyższe idź na drzewo(…)Z POWAŻANIEM”
i wali mnie te 5zł – chodzi o zasadę – cenię sobie uczciwość, nie cierpię ściemniania i robienie ze mnie debila.
Niech mi się no tylko skończy okres umowy i arrivederci plus.
gra ma trąbce, czy tylko m się wydaje? 😉
Ja od 5 lat nie jestem abonentem Polkomtela, a też mi przysłali pieprzenie o końcu promocji na bezpłatny rachunek szczegółowy. W dodatku na fakturze w rubryce NUMER TELEFONU napisali: „usługa dla konta”, a jako numer telefonu na fakturze 2601 !!!!!. Nie ma żadnej pomyłki skoro się to powtarza. Jest chamska, ordynarna próba wyłudzenia. Właśnie puszczam sprawę do prokuratury, a potem pójdę w UOIK. TO JUŻ JEST TOTALNE PRZEGIĘCIE. Faceci oszukują w biały dzień. Jeśli okaże się, że polskie prawo nie może sobie poradzić z takimi przypadkami, to znaczy, że prawo nie istnieje i należy zastosować metody pozaprawne !!!!!!!!!!!!
Sprawą udało się zainteresować Stowarzyszenie Interesu Społecznego. Najpierw zaczną od rozmów z PLUSem w tej sprawie, jeżeli nic one nie przyniosą, to będą postępowania z wniosków SIS przeciw Polkomtelowi, a przypomnijmy SIS obronił niegdyś pracowników Banku Handlowego przed fiskusem, pomaga w walce przeciw podwyżkom użytkowania wieczystego, walczył w obronie studentów i pracowników AHE, są dość skuteczni.
Oszuści !!!
Konsultant namawiał mnie do napisania reklamacji, więc napisałam. Po kilku dniach dostałam odpowiedź że „(…)Komunikat informujący o powyższym był zamieszczony m.in. w ostatniej fakturze VAT wystawionej przed zakończeniem promocji(…) droga postępowania reklamacyjnego została wyczerpana i przysługuje prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym(…)”
Wiadomo że może 1 na 10000 osób pójdzie do sądu, a może i nie, bo po co szarpać sobie nerwy za 5,04 zł.
To już kolejny raz plus mnie tak zrobił w bambuko. I jeszcze 2 miesiące i pożegnam oszustów.
Bardzo się cieszę, ze znalazłem aktualny wątek dotyczący tego tematu. Moja sytuacja jest podobna, ale również odrobinę bardziej skomplikowana. Otóż od września/października przestały do mnie przychodzić rachunki z Plusa. Okazało się, że firma zrezygnowała z usług Poczty Polskiej na rzecz innego operatora. Aby było śmieszniej, bez mojej zgody i wiedzy, samowolnie, podnieśli sobie opłaty o 5 zł w związku z tym rachunkiem szczegółowym. Doszło już nawet do takiego absurdu, że wyłączyli mi telefon (pierwszy raz w życiu, od 10 lat kiedy jestem ich abonentem, nie uregulowałem faktury gdyż jej fizycznie nie miałem w ręku) a dodzwonić się do nich na infolinię graniczyło z cudem. Raz czekałem godzinę! Nie 59 minut, tylko pełną godzinę! Byłem przed świętami w siedzibie Plusa w moim mieście. Gość potwierdził trudności dodzwonienia się do konsultantów i dodał, że jak on musi gdzieś tam zadzwonić swoimi kanałami to też czeka. Wspomniał również o tym, że Plus przeszedł w ręce prywatnych inwestorów, więc cięcia i oszczędności są czymś „normalnym”. Do czego zmierzam, wczoraj czekając 25 minut odebrali telefon. Powiedziałem gościowi jaki mam problem, a ten krótka piłka: reklamacja przez bok. I tu jest pies pogrzebany. Jak przestały do mnie dochodzić rachunki, napisałem na bok (podając pełne dane osobowe i dokładny opis problemu) niestety od listopada do dzisiaj nikt nie raczył mi na ten e-mail odpowiedzieć. Powiem więcej, dopiero wczoraj się dowiedziałem o dodatkowych 5 zł do rachunku (którego na oczy nie widziałem). Co oznacza, że od kilku miesięcy płacę 5 zł za usługę, której nie mam. Usługę, z której nie czerpię żadnych korzyści, gdyż fizycznie do mnie rachunki nie dochodzą. Przecież to chore! W ogóle co to za firma, która dorzuca sobie do rachunku 5 zł i nie informuje nikogo o takim ruchu? Nikt mnie nie pytał o zdanie! To co, następnym razem dorzucą sobie 100 zł? 1000? Może od razu na mój rachunek niech kupią kilka Dreamlinerów. W końcu skoro przeszło 5 zł to przejdzie każda dowolna kwota. Hańba. Uważacie, że reklamacje składane przez e-mail w ogóle się liczą? Czy komuś udało się cokolwiek załatwić przez ten e-mail?
nic nikomu nie udało się załatwić a dyrektorzy odpisują jakieś bzdury 🙄
A ja zrobie tak…. pojde do szanownych panstwa, i poprosze aby plus placil moje rachunki za wywoz odpadow, poniewaz otrzymane od nich kartki trzeba jakos utylizowac. Skoro mozna zmieniac umowe wczasiej jej trwania, bez widzey, bez zgody osoby ktora ja podpisala to ja tez tak chce.Ot, taki mam kaprys.
rzeczywiście, mówiąc delikatnie, nieładnie się zachowali. Ale czego możemy się spodziewać po PLUSIE.
Otrzymałem informacje, po napisaniu reklamacji, że była to akcja promocyjna i gdzieś na ostatniej fakturze, być może grudniowej jest informacja o tej zmianie.
Czyli codo cholery? Jednostronna zmiana warunków umowy. Nie ma opcji, nie odpuszczę złodziejom i jakieś zasady muszą być w tym kraju przestrzegane. Na umowie nie mam żadnej wzmianki o takiej promocji, tudzież innych opłatach i ta akcja podchodzi pod paragraf 60 prawa telekomunikacyjnego. Ale za czym co zamierzam poinformować Plus, że zgłaszam sprawę do UOKiK i kończę z nimi korespondencję.
Następnie zrywam umowę wedle zapisu w/w paragrafu i kieruję sprawę do sądu.
Pozdrawiam.
Serwis21 http://serwis21.blogspot.com opublikował informację w sprawie i wezwanie do poszkodowanych przez PLUS GSM. Cytuję poniżej
POSZKODOWANI PRZEZ PLUS GSM
W listopadzie 2012 r. sieć komórkowa PLUS wprowadziła opłatę 5,04 zł za przesyłanie rachunku szczegółowego. Opłatę wprowadzono nagle – dla jednych bez żadnego uprzedniego zawiadomienia, dla innych bez zachowania miesięcznego terminu. Formalnie PLUS informuje, że opłata widniała w cennikach, a brak ich poboru do listopada ubr. był następstwem promocji. Problem w tym, że przy zawieraniu umów telekomunikacych, klientów PLUSa nie informowano o jakiejś opłacie za przesyłanie rachunku szczegółowego, w samych umowach nie ma żadnych zapisów (np. zgody klienta) na przesyłanie odpłatnych rachunków szczegółowych (billingów), a osoby które np. nie mają żadnych rozmów lub SMSów a tylko pakiety internetowe także obciążono opłatami. De facto obciąża się klientów PLUSa nie opłatą za billing, tylko za przesyłanie faktury, a najlepszym dowodem tego jest fakt, iż w celu uniknięcia opłaty należy wybrać E-Fakturę (czyli przez internet), zamiast faktury papierowej.
Wiele klientów czuje się oszukanych. Prosimy o nadsyłanie informacji przez klientów sieci PLUS, mamy zapewnienie interwencji przez jedną z organizacji społecznych.
podaje e-mail: serwis21@gmail.com
11 lat w Plusie – w ciągu ostatnich 2 lat oszukali mnei 2 razy 🙂 Raz przy przedłużaniu umowy – drugi raz teraz z tymi 5 złotymi. Może nie doczytałem jakiegoś drobnego druczku – bo ja pracuję nie mam czasu – ale to w ich interesie jest aby tych druczków nie było – żebym nie miał presji i odczucia że muszę czytać te drobne druczki …. 3 tel + iPlus poszły 🙂 do konkurencji. Szkoda mi tylko tych ludzi co stracą pracę w Plusie – bo na pewno będą cięcia w tej firmie.
kochani ja nie mam zamiaru płacić za coś na co nie podpisałam umowy właśnie chodzi o to 5,04 zł brutto. Pisałam reklamację ale nie uwzględnili,więc poczekam aż oddadzą sprawę do sądu. Bezczelnie dostałam odpowiedź od P.Adama Kowalczyka, że zaakceptowałam cennik świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel dla taryf dla usług pozycja nr 5. Tylko jakoś daty się nie zgadzają. Więc jak mogłam podpisać?
W moim przypadku umowa kończy się w kwietniu 2013r.
Nie na widzę jak ktoś próbuje wmówić mi dziecko w brzuch więc w grudniu 2012r skierowałem do plusa w sprawie 5,04 pismo:
Dotyczy: zmiany warunków umowy
W nawiązaniu do f-ry VAT nr xxxxxxxxxxxxx oraz informacji w niej zawartej cyt. „uprzejmie informujemy, że promocja anulująca opłatę (5,04zł brutto) za papierowy rachunek szczegółowy do faktury zostanie zakończona 15.11.2012r. Nie będziesz ponosić tych kosztów jeśli zmienisz papierową fakturę na e-rachunek…” oraz podobnych informacji przesłanych drogą SMS na mój numer karty SIM informuję, iż nie brałem udziału w w/w promocji/promocjach itp.. Obciążenie mnie kosztami wg. f-ry VAT nr xxxxxxxxxxxxxxx tytułem „innych usług” w kwocie 4,10 zł + VAT jest niedopuszczalne i w tym świetle naruszeniem warunków umowy z dnia 11.04.2011r. przez Polkomel SP. Z O.O. w trakcie jej trwania. Możliwość zmiany warunków umowy jest dopuszczalna w warunkach wzajemnej zgody wyrażonej przez strony umowy – a takiej nie było.
Wobec powyższego f-rę VAT nr xxxxxxxxxxxxxxxxxxx należy rozliczyć zgodnie z zawartą umową z dn.xx.04.2011r.
W związku z powyższym, wzywam Polkomtel SP. Z O.O., ul. Postępu 3, 02-676 Warszawa do weryfikacji naliczania dodatkowych opłat bez zgody abonenta z jednoczesnym naruszeniem warunków umowy w nieprzekraczalnym terminie do 18.12.2012r. pod rygorem odstąpienia od umowy po wskazanym terminie z winy Polkomtel S.A. z wszystkimi skutkami prawnymi oraz przekazania stosownej informacji Rzecznikowi Praw Konsumenta.
oczywiście odpowiedź przyszła w styczniu 2013r. że w ramach reklamacja nie została uwzględniona.
Tak wiec jak wspomniałem za kilkadziesiąt dni kończy się umowa potraktowałem Plusa jeszcze drastyczniej:
Dotyczy: rezygnacji z możliwości przedłużenia umowy
Na podstawie §5 pkt.2 umowy z dnia xx.04.2011r. rezygnuję z dalszego korzystania z usług świadczonych przez Polkomel SP. Z O.O.
Uzasadnienie
W związku z naruszeniem warunków w/w umowy przez Polkomtel SP. Z O.O. w dn. xx.12.2012r. skierowałem stosowne pismo w celu wyjaśnienia zaistniałej sprawy. W odpowiedzi na powyższe Polkomtel SP. Z O.O. pismem z dn. xx.01.2013r. poinformował cyt. „…Biorąc pod uwagę powyższe, reklamację rozpatrzyłem negatywnie…”. W zaistniałej sytuacji zgodnie z obowiązującym prawem postępowaniem reklamacyjnym obejmuje się przedmiot lub usługę, a w tym przypadku sprawa nie dotyczy usługi zawartej w ramach umowy, a czynności z poza usługi której nigdy nie zamawiałem jak również nie uczestniczyłem w żadnej promocji, a kosztem której próbuje się mnie obciążyć.
W takim stanie rzeczy w/w sprawa nie mogła zostać objęta postępowaniem reklamacyjnym.
W świetle powyższego, nie można Polkomtel SP. Z O.O. traktować jako wiarygodnej i poważnie traktującej klienta. W tym stanie rzeczy należało zdecydować jak na wstępie.
Wspomnę, iż sporna kwota zgodnie z kw może nie jest warta zachodu ale warto ją zgłosić do UOKiK co czynię.
Wadliwe faktury rozliczam zgodnie z umową (bez 5,04).
Nadto, nie chodzi o 5zł ale o istotę, po to się podpisuje umowę aby ją respektować (można przecież zmienić warunki umowy ale za obopólną zgodą). W tym względzie równie dobrze mogliśmy zostać obciążeni kwotą 100zł co miesiąc bo coś tam i co?
Dlatego nie można na to pozwolić.
a do tego sprawę kieruje do UOKiK [u] [/u] [u] [/u]
około 2 lata temu Polkomtel zmieniał Rśut i wtedy można było odejść bez kary, i mnóstwo osób odeszło, w tych zmianach była również opłata za billing. nie macie pojęcia o czym piszecie
Plus to oszuści jak można pobierać opłatę za fakturę to tak jak by w sklepie brali opłatę za paragon.A ja nie muszę mieć internetu PRAWDA?W Orange nie ma takich problemów.
[quote]http://www.freepal.pl/
Tutaj masz wszystko opisane co i jak. [/quote]
Widze, że sam znalazłem link. No to git. 😉
UOKIK ukarał Polkomtela za te praktyki zob. http://serwis21.blogspot.com/2015/05/6-mln-z-kary-dla-polkomtela-za.html