Telekomy słyną z prowadzenia działań komunikacyjnych i reklamowych na ogromną skalę, wykorzystując różnorodne narzędzia i kanały dotarcia, a w szczególności social media. NapoleonCat wziął pod lupę ich działania na Facebooku.

TOP 10 marek telekomunikacyjnych


Zapewne większość z nas pamięta ogromny sukces kampanii TP S.A. z Sercem i Rozumem w roli głównej. Przez długi czas dwaj sympatyczni bohaterowie reklam zawładnęli sercami i umysłami Polaków, a ich facebookowa strona nie miała sobie równych. Zapewne znaleźliby się również w naszym dzisiejszym rankingu (i to na drugim miejscu), jednak pod uwagę zostały wzięte marki handlowe sieci komórkowych.
Liderem w tej kategorii jest Play, którego liczba fanów wynosi ponad 2 mln fanów. Drugą pozycję zajmuje Virgin T-Mobile oraz Plush. Do pozytywnych reakcji zaliczyliśmy: Lubię to, Super, Ha ha, Wow.

Aktywność administratorów


Wiemy już, jak zachowywali się fani poszczególnych stron. Postanowiliśmy jednak przyjrzeć się również aktywnościom administratorów analizowanych profilów. W okresie od sierpnia do końca października 2016 najwięcej postów opublikowali administratorzy stron Cyfrowego Polsatu, Play oraz T-mobile. Na każdym z tych profilów pojawiło się ponad 100 nowych wpisów. Do najaktywniejszych w komentowaniu należą Orange oraz Plus.


Marki telekomunikacyjne najczęściej publikują posty z linkiem, oraz wpisy zawierające zdjęcie. Materiały wideo w komunikacji na Facebooku są najczęściej wykorzystywane przez T-mobile (przewyższają one liczbę postów z linkiem), Plus oraz Cyfrowy Polsat.

Najbardziej angażujące posty


Posty, które wywołały największe zaangażowanie fanów zostały opublikowane przez markę Plush. Warto dodać, iż w TOP10 w tej kategorii, aż 8 należy właśnie do Plusha.

źródło:
NapoleonCat

Kan