Jeszcze lepsza organizacja finansów w komórce – nowe funkcje w aplikacji IKO

  • Najnowsza wersja aplikacji IKO pomaga w organizowaniu finansów oraz wspiera w oszczędzaniu na małe i duże cele.
  • Klienci aktywowali już ponad 760 tysięcy aplikacji IKO.

Od startu IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 10 mln operacji – najczęściej były to przelewy na numer rachunku, wypłaty gotówki z bankomatów oraz płatności internetowe.


Skarbonki, nadawanie PIN i zmiana limitów dla kart debetowych i kredytowych, wygodne kopiowanie cyfr kodu BLIK czy możliwość generowania potwierdzeń dokonanych transakcji – to tylko niektóre z nowych możliwości w IKO. Aktualizacja aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego jest dostępna dla 3 systemów operacyjnych: Android, iOS oraz Windows Phone.

IKO, które powstało w 2013 roku, jest dziś wszechstronną aplikacją łączącą funkcje bankowości mobilnej i płatności mobilnych, pozwalając klientom na pełną obsługę ich finansów z poziomu telefonu komórkowego.

Użytkownicy IKO nie tylko chętnie korzystają z aplikacji, ale też oczekują, że będzie się ona cały czas dynamicznie rozwijać. Najnowsza aktualizacja uzupełnia ją o kolejne przydatne w codziennym bankowaniu funkcje związane między innymi z aktywną obsługą kart, czy też możliwością osiągania wymarzonych celów finansowych poprzez odkładanie środków w skarbonkach. Obecnie każdego dnia aplikację IKO aktywuje nawet 4 tysiące nowych użytkowników, a my każdego dnia pracujemy nad tym, aby IKO w jeszcze większym stopniu spełniało oczekiwania osób, które bankują mobilnie – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Skarbonki – oszczędzanie na małe i duże cele

Skarbonki to rozwiązanie znane już od kilku lat najmłodszym klientom SKO i PKO Junior. W aplikacji IKO wspomagają zarządzanie finansami i przyporządkowanie dostępnych środków do różnych celów. Skarbonki można zasilać w dowolnych odstępach czasu, określając horyzont czasowy oszczędzania. aplikacja będzie przypominać użytkownikowi o kolejnych zasileniach, tak by zachęcić do regularności i wykształcić nawyk długotrwałego oszczędzania.

Użytkownicy IKO mają do dyspozycji:

  • Skarbonki wirtualne, do których można przyporządkować środki dostępne na wszystkich kontach bieżących i oszczędnościowych, grupując je w „kupki” na różne cele. Wirtualne skarbonki nie blokują dostępnych środków (można z nich nadal swobodnie korzystać) – utworzenie, zasilenie i rozbicie skarbonki nie zmieni salda żadnego z rachunków. Dla przykładu: klient PKO posiada 100 zł na koncie. Zbiera na rower, więc zakłada skarbonkę na kwotę docelową wynoszącą 1000 zł i przy tworzeniu skarbonki przyporządkowuje do niej 50 zł. Na swoim rachunku nadal ma do dyspozycji 100 zł, ale jeśli następnie dokona zakupów w sklepie za 75 zł, saldo jego rachunku wyniesie 25 zł – a wówczas w skarbonce pozostanie również tylko 25 zł (środki zgromadzone w skarbonce nie mogą być większe niż te dostępne w saldzie konta). Klient może posiadać do 5 skarbonek wirtualnych.
  • Skarbonki powiązane z kontem oszczędnościowym odzwierciedlają zawsze saldo konta, do którego są przyporządkowane i pomagają zwizualizować cel oszczędzania. Klient może posiadać do 5 skarbonek tego typu, przy czym do każdego konta oszczędnościowego może być przypisana 1 skarbonka. Skarbonkę można zasilać przelewami lub ustalić zlecenie stałe na konto, do którego jest przyporządkowana. Likwidacja skarbonki nie zmienia salda konta oszczędnościowego.


Zmiana PIN i limitów do kart płatniczych

Wśród funkcji, które pojawiły się w nowej wersji aplikacji IKO, są również te dotyczące kart debetowych i kredytowych. Teraz z poziomu aplikacji w telefonie komórkowym można szybko nadać lub zmienić PIN do karty, a także zmienić limity operacji płatniczych dokonywanych kartami. Funkcja ta pomaga zwiększyć bezpieczeństwo – jest przydatna na przykład w przypadku jednorazowych zakupów o wyższej niż zwykle wartości lub w czasie podróży. Edycja limitów musi być każdorazowo potwierdzana kodem PIN do aplikacji i od razu po zatwierdzeniu zmian w aplikacji można korzystać z karty z nowymi limitami.

Ułatwienie bankowania przez komórkę

Nowa wersja aplikacji IKO została również wyposażona w możliwość wyświetlenia potwierdzenia operacji oraz generowania go do pliku PDF (analogicznie jak w iPKO) i przesłania w formie załącznika poprzez komunikator, SMS lub e-mail (funkcja dostępna dla systemów iOS i Android). Klienci, którzy korzystają z poleceń zapłaty do regulowania stałych opłat za media lub innych zobowiązań będą mogli je przeglądać w aplikacji IKO. Z myślą o zwiększeniu wygody korzystania z aplikacji dodatkowo w jej nowej wersji można w prosty sposób kopiować kod BLIK, tak by mieć możliwość łatwego przeklejenia go do pola na ekranie płatności dokonywanych na telefonie komórkowym. Wystarczy przycisnąć przez dłuższy czas kod BLIK, a skopiuje się on do schowka w telefonie. Informacja, że kod został skopiowany, pojawi się na dole ekranu telefonu. Z kolei 3D Touch umożliwia na wyposażonych w tę funkcję telefonach z systemem iOS wyświetlanie skrótów do wybranych funkcji aplikacji IKO z poziomu ekranu głównego z ikonami jeszcze przed zalogowaniem się do niej. Wystarczy mocniej przycisnąć ikonę IKO, aby wyświetlić skróty do: przelewów, kodu BLIK, mapy oddziałów i bankomatów oraz historii konta.

Korzystanie z najnowszej wersji aplikacji mobilnej IKO jest możliwe na telefonach z systemami operacyjnymi: iOS (wersja 8.x i nowsze), Android (wersja 4.x i nowsze) oraz Windows Phone (wersja 8.1 i nowsze).

PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Ponad 1,7 mln klientów Banku korzystało aktywnie (logowanie przynajmniej raz w miesiącu) w II kwartale 2016 r. z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO.

źródło: PKO Bank Polski

Kan