Panasonic po raz pierwszy w Europie zaprezentował podczas targów Internet of Things. Nowości przeznaczone zarówno dla konsumentów, jak i użytkowników biznesowych obejmują usługi stworzone z myślą o sektorze motoryzacji, telekomunikacji, bezpieczeństwa oraz służbach publicznych.


W obszarze motoryzacji przedstawiony został Smart Connectivity Modul, rozwiązanie opracowane przez działającą w branży samochodowej firmę Ficosa, w której Panasonic od 2014 r. ma 49 proc. udziałów. Integruje on anteny, tunery i serwery lokalne, tworząc sieć, do której podłączony jest samochód. Dzięki temu osoby znajdujące się w pojeździe mają stały dostęp do Internetu, mogą oglądać filmy, słuchać muzyki, grać online i korzystać z nawigacji GPS na różnych urządzeniach mobilnych w tym samym czasie.


Ponadto zaprezentowano system V2x Unit – kompaktowy i ekonomiczny moduł obsługujący komunikację między dwoma samochodami, a także między pojazdem a infrastrukturą miejską.
Kolejną nowością, którą przedstawił dział Panasonic Automotive była platforma OneConnectSM, na której opiera się usługa prywatnego radia Personal Radio by AUPEO! Dzięki rozwiązaniu użytkownik może otrzymywać oferty marketingowe i korzystać z programów lojalnościowych wybranych przez siebie marek. Będzie też otrzymywał spersonalizowane powiadomienia, np. o aktualizacjach oprogramowania czy zbliżającej się wizycie w serwisie, które dzięki integracji z samochodowym systemem audio, będą uruchamiane w dogodnym dla kierowcy momencie.


W obszarze rozwiązań wizualnych Panasonic zaprezentował technologię Light ID łączącą smartfony z urządzeniami Digital Signage. Pozwala ona na udostępnianie wszelkiego rodzaju informacji za pomocą nierozpoznawalnego dla ludzkiego oka światła emitowanego przez diody LED. System wykorzystuje dedykowaną aplikację mobilną, która umożliwia odkodowanie treści przesyłanych przez nadajniki Light ID (na przykład wyświetlacze bądź tablice LED) na smartfonie.

Panasonic Light ID
Panasonic Light ID

Wśród rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa prezentowano Panasonic Nubo, pierwszą na świecie przenośną kamerę 3G/4G, która pozwala użytkownikom na monitorowanie wartościowych dla nich przedmiotów czy obiektów bez konieczności połączenia z siecią Wi-Fi. Urządzenie przeznaczone jest zarówno do użytku wewnętrznego, jak i zewnętrznego dzięki odporności na deszcz i wiatr. Czujniki podłączone są do sieci dzięki wbudowanemu bezprzewodowemu radiu. Ponadto Panasonic Nubo umożliwia użytkownikowi dwustronną komunikację audio w sytuacji uruchomienia się alarmu. Kamerę już teraz można zakupić w przedsprzedaży w całej Europie, a w regularnej sprzedaży pojawi się wiosną 2016 roku.


Panasonic zaprezentował także najlżejsze w swojej ofercie tablety przemysłowe. Są to w pełni wzmocnione 4,7-calowe modele Toughpad FZ-F1 (pracujący na systemie operacyjnym Windows) oraz FZ-N1 (obsługujący system Android) . Urządzenia dedykowane są przede wszystkim pracownikom poczty, magazynów, kurierom, a także profesjonalistom z branży handlowej, produkcyjnej oraz służb ratowniczych. Oba tablety obsługują sieć 4G LTE / 3G, zapewniają funkcje połączeń głosowych i transmisji danych. Są wyposażone w wyświetlacz HD multi-touch, który gwarantuje czytelny obraz zarówno w pełnym słońcu, jak i podczas deszczu. Umożliwia on także obsługę urządzenia w grubych rękawicach roboczych oraz za pomocą opcjonalnego rysika pasywnego (Passive Pen) lub aktywnego (Active Pen).

Podczas MWC 2016 swoją premierą miało też Green Tower, czyli kompleksowe rozwiązanie Energy as a Service opracowane dla branży teleinformatycznej. Łączy ono efektywną baterię litowo-jonową Panasonic oraz osiągnięcia technologii słonecznej z wiodącą na rynku platformą zarządzania energią PowerOasis. Green Tower umożliwia operatorom telefonii komórkowej zmniejszenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności energetycznej i niezawodności poprzez przejście z tradycyjnego zasilania statycznego na bardziej wydajne, zdalnie zarządzane systemy.

Targi MWC to doskonała okazja, aby zaprezentować wszystkie obszary, jakimi zajmuje się Panasonic – rozwiązania konsumenckie, motoryzacyjne, biznesowe i przemysłowe – mówi Tony O’Brien, Deputy Managing Director w Panasonic System Solutions Europe. – Od lat mamy mocną pozycję jako producent elektroniki użytkowej, jednak z roku na rok coraz większy wzrost i zyski zawdzięczamy naszym rozwiązaniom B2B. Tym bardziej chcemy pokazać, jak technologia Internet of Things pozwala połączyć produkty i usługi konsumenckie z profesjonalnymi, tworząc nową wartość – dodaje Tony O’Brien.

źródło: Panasonic

Kan