Poczta Polska udostępniła możliwość wysłania listu poleconego także z domu lub biura dzięki nowej usłudze na platformie Envelo. Rusza również skrzynka Envelo wraz z pierwszą odsłoną pocztowego Konta Zaufanego.


Wystarczy, że użytkownik Envelo otworzy zakładkę „nowa przesyłka”. Wybierze neolist i kliknie opcję neolist drukowany, a następnie określi rodzaj przesyłki (zwykłą, poleconą lub poleconą z ZPO). Treść wiadomości może wpisać w edytorze tekstowym na platformie lub załączyć jako PDF, np. ze skanami dokumentów. Jeśli nadawca wybierze przesyłkę poleconą, potwierdzenie nadania otrzyma bezpłatnie w formie PDF. W przypadku przesyłki poleconej z ZPO w plikach PDF bez dodatkowych opłat otrzyma potwierdzenia nadania i odbioru. Jeśli potrzebuje dodatkowego potwierdzenia w wersji tradycyjnej, tzw. żółtej karteczki, to w opcji ZPO za dodatkową opłatą, taką samą jak w placówce, usługę zrealizuje Poczta Polska. Wydrukowany list polecony do odbiorcy dostarczy listonosz.

List polecony z internetu to ułatwienie zwłaszcza dla firm i instytucji, które wysyłają duże wolumeny ważnej korespondencji. Za pośrednictwem bezpiecznej skrzynki Envelo mogą przesyłać m.in. oferty, umowy, regulaminy czy wezwania do zapłaty. Przedsiębiorcy oszczędzają dzięki neolistowi drukowanemu czas potrzebny na jej wydrukowanie, kopertowanie i nadanie na poczcie.

Przyszłość w skrzynce Envelo

Na platformie Envelo można także korzystać z Konta Zaufanego. To usługa gwarantująca najwyższy stopień bezpieczeństwa korespondencji. Przeznaczona jest tylko dla zweryfikowanych użytkowników.

Uwierzytelnienie w placówce gwarantuje, że Konto Zaufane powiązane jest z prawdziwą osobą lub firmą. Umożliwia również skorzystanie z nowej funkcjonalności – neolistu elektronicznego, który można wysłać jako zwykły lub rejestrowany. W przypadku wersji rejestrowanej nadawca otrzyma informację o wysłaniu wiadomości do odbiorcy oraz jej dostarczeniu i odczytaniu. Daty są potwierdzane cyfrowym stemplem pocztowym.

Platforma, udostępniając pocztowe Konto Zaufane dla użytkowników skrzynki Envelo, przygotowuje się również do uruchomienia usługi skanowania korespondencji. Umożliwi ona odbieranie poczty papierowej przez internet. Klient, który podpisze umowę z Pocztą Polską, otrzyma na skrzynkę Envelo skan koperty. Od decyzji odbiorcy będzie zależeć, czy Poczta ją zniszczy bez otwierania, otworzy i prześle zeskanowaną zawartość czy też dośle ją na wskazany adres bez otwierania.

źródło: Poczta Polska

Kan