Pod koniec ubiegłego tygodnia sześć polskich banków zdecydowało się wspólnie stworzyć jeden model płatności mobilnych. Jest to bez wątpienia przełomowe wydarzenie na rynku płatności bezgotówkowych. MasterCard popiera ideę budowy jednego standardu płatności mobilnych i jest gotowy do współpracy przy jego tworzeniu.

iKO: Banki wspólnie tworzą lokalny standard płatności mobilnych

PKO BP, Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank oraz ING Bank Śląski porozumiały się, aby wspólnie wypracować jeden standard płatności. Ma on na celu wyeliminowanie fragmentacji rynku, która jest największą przeszkodą dalszego rozwoju.

Porozumienie banków zdecydowanie wyrażające gotowość do inwestycji w rozwój płatności mobilnych jest krokiem milowym w budowie płatności bezgotówkowych w Polsce. MasterCard popiera innowacyjne rozwiązania i wyraża otwartość na współpracę w tym zakresie.

Polacy bardzo chętnie korzystają z nowych rozwiązań technologicznych doceniając, że poprawiają jakość ich życia. Priorytetowym kierunkiem rozwoju dla polskiego rynku powinny być właśnie płatności mobilne, a perspektywy ich rozwoju są niezwykle obiecujące. Bardzo istotnym sprawdzianem każdego rozwiązania płatniczego, szczególnie mobilnego, są decyzje klientów, którzy ostatecznie wykorzystywać będą jedynie rozwiązania najwygodniejsze, najbezpieczniejsze i uniwersalne. Zintegrowany świat technologii MasterCard mobile oraz NFC już w tej chwili tworzy nowe możliwości dla klientów zwiększające wygodę i bezpieczeństwo dokonywania płatności.

P.Krauschar: Komentarz do sojuszu na rzecz płatności mobilnych

MasterCard pragnie wyrazić otwartość na współpracę w celu wypracowania wspólnych standardów, promocji płatności mobilnych oraz edukacji rynku. Jest wiele obszarów, w których można wykorzystać dotychczasowe doświadczenie, wiedzę i globalny zasięg oferowany przez MasterCard.

UKNF przyjrzał się kartom zbliżeniowym

Polskie banki szybko nabierają doświadczenia w jaki sposób można wykorzystać do swoich celów innowacje. Otwarte są na nowe rozwiązania i widać, że wiele z nich testuje nowe ścieżki rozwoju, co jest bardzo cenne.

źródło: MasterCard

Kan