Płacenie za zakupy, wypłacanie gotówki z bankomatu, przelewanie pieniędzy na numer telefonu, generowanie jednorazowych czeków – wszystkich tych czynności można dokonywać teraz tylko za pomocą telefonu z aplikacją IKO. Usługę aktywowało już 20 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego.

Od startu płatności IKO 7 marca tego roku użytkownicy dokonali swoimi telefonami transakcji na łączną kwotę około 3 mln zł. Dotychczas najpopularniejsze są wypłaty gotówki z bankomatów za pomocą telefonu – stanowią ponad 2/3 wszystkich transakcji IKO. Pozostała 1/3 dzieli się równo na płatności w sklepach oraz przelewy na numer telefonu.

Już pierwsze tygodnie funkcjonowania płatności mobilnych IKO pokazują, że nasi klienci są otwarci na innowacyjne i bezpieczne rozwiązania w bankowości. IKO wpisuje się doskonale w nową strategię PKO Banku Polskiego, która w centrum naszych zainteresowań stawia klienta. Budujemy bank, który jeszcze wyraźniej niż dotychczas będzie skupiony na potrzebach klienta. Bank nie tylko zaspokajający szybko zamieniające się oczekiwania, ale także kształtujący rynkowe postawy i wyznaczający trendy. Nowoczesne bankowanie z PKO Bankiem Polskim ma być proste, satysfakcjonujące i przyjemne, a zarazem równie bezpieczne, jak w tradycyjnych kanałach dystrybucji – podkreśla Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Klienci PKO Banku Polskiego korzystają z IKO, dokonując zarówno mikropłatności, jak również transakcji na wyższe kwoty. Najwyższa kwota wypłacona w bankomacie za pomocą kodu IKO to 4000 złotych, zaś średnia wartość przelewu na telefon wynosi prawie 120 złotych.

Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w prawie 30 tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Atlantic, Promod, CCC, Sephora, Douglas, Inglot, Decathlon, Media Expert, Mix Electronics, Meble Black Red White, Kakadu), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych. Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO – najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji. Pod koniec marca PKO Bank Polski rozpoczął współpracę z firmą Euronet Polska – największym niezależnym operatorem sieci bankomatów. Dzięki temu sieć akceptacji IKO w bankomatach poszerzy się ponad dwukrotnie.

Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a już teraz chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć do 15 października br. przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta. jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową, za którą również nic nie zapłaci, jeśli w każdym miesiącu dokona nią transakcji na minimum 350 złotych. Warunki specjalne oferty obowiązują do 30.06.2014 r., a więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.

źródło: PKO Bank Polski

Kan